ونزوئلا: تحریم آمریکا بخشی از طرح نابودی اقتصاد ماست

سفیر ونزوئلا در قاهره اعلام کرد که بلوکه کردن دارایی‌های ونزوئلا در آمریکا بخشی از طرح آمریکایی - انگلیسی برای تخریب و لطمه وارد کردن به اقتصاد ونزوئلا است.

ونزوئلا: تحریم آمریکا بخشی از طرح نابودی اقتصاد ماست

به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، ویلمر اومار بارینتوس سفیر ونزوئلا در قاهره در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود خاطرنشان کرد: بلوکه کردن دارایی‌های ونزوئلا توسط واشنگتن بخشی از طرح آمریکایی- انگلیسی برای تخریب و لطمه وارد کردن به اقتصاد ونزوئلا است و این اقدامات باعث افزایش درد و رنج اجتماعی، از بین رفتن توانایی ونزوئلا در حفاظت از خود و در نهایت باعث ناآرامی‌های داخلی شده که اجازه مداخله نظامی خارجی را می‌دهد و این امر بهانه‌ای برای تهاجم استعماری به کشورهای دارای نفت است.

در پنجم اوت سال جاری میلادی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی، دستور اعمال تحریم علیه دارایی‌های دولت ونزوئلا در آمریکا به ویژه شرکت ملی نفت و بانک مرکزی را صادر کرد.

سفیر ونزوئلا در قاهره همچنین تصریح کرد: این یک تجربه غیرانسانی برای جنگ نامتعارف، یک سیاست ظالمانه، نقض آشکار و گسترده حقوق بشر و ارتکاب جنایت‌هایی علیه بشریت با هدف توجیه غارت و تحمیل یک دولت محلی وابسته است.

وی ادامه داد: درباره وضعیت ما، استفاده از ایدئولوژی نژادپرستانه از بیش از ۲۰۰ سال پیش پدید آمد، هنگامی که آمریکا نظام برده‌داری را دنبال می‌کرد و امروز آنها در حال ترویج نقض قوانین بین‌المللی هستند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها