کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی/ نیازی به واردات مرغ نداریم

یوسف خانی گفت: با ازدیاد عرضه ظرف ۱۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب یا حتی کمتر از آن برسد.

کاهش قیمت مرغ در روزهای آتی/ نیازی به واردات مرغ نداریم

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آخرین تحولات بازار مرغ اظهار کرد: ستاد تنظیم بازار براساس قیمت تمام شده تولید، نرخ مصوب هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۸ هزار و ۹۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرده است که مرغداران به بهانه افزایش تلفات، کاهش وزن گیری لاشه و نوسان هزینه‌های تولید با نرخ‌های بالاتر اقدام به عرضه محصول در بازار می‌کنند.

وی افزود: هم اکنون مرغ با نرخ‌های بالاتری در بازار به فروش می‌رسد که با ازدیاد عرضه ظرف ۱۰ روز آینده پیش بینی می‌شود که قیمت مرغ در بازار به نرخ مصوب یا حتی کمتر از آن برسد.

یوسف خانی با اشاره به اینکه نرخ‌های فعلی بازار را قبول ندارم، گفت: با وجود آنکه نهاده‌های دامی با ارز دولتی در اختیار مرغداران قرار می‌گیرد، اما نرخ‌های مصوب ستاد تنظیم بازار را قبول ندارند و همواره بر عرضه مرغ بالاتر از قیمت مصوب اصرار می‌ورزند.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی با اشاره به اینکه نیازی به واردات مرغ نداریم، بیان کرد: با توجه به شرایط مساعد تولید، ظرف یک الی ۲ هفته آینده بیش از تقاضا، مرغ در بازار عرضه می‌شود که با این وجود نیازی به واردات نیست.

وی با اشاره به اینکه ملاک اصناف در خصوص مرغ قیمت مصوب است نه فاکتور خرید، گفت: مرغداران، مرغ زنده را با قیمتی بیش از قیمت مصوب به کشتارگاه‌ها عرضه می‌کنند و واحد‌هایی که مرغ را به قیمت گران خریداری و عرضه می‌کنند، با جریمه بازرسان اصناف و تعزیرات مواجه می‌شوند.

کمبودی در عرضه تخم مرغ نداریم

یوسف خانی در بخش دیگر سخنان خود درباره آخرین وضعیت بازار تخم مرغ افزود: هم اکنون هر شانه تخم مرغ کمتر از قیمت مصوب در بازار عرضه می‌شود که این امر بدان معناست که کمبودی در بازار تخم مرغ نداریم.

این مقام مسئول در پایان نرخ مصوب هر کیلو تخم مرغ را ۸ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: براین اساس قیمت منطقی هر شانه تخم مرغ ۱۷ هزار و ۸۰۰ تومان است که به سبب شرایط مساعد تولید، هر شانه تخم مرغ با نرخ ۱۵ تا ۱۶ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها