ایران در سوریه و عراق تا کنون چقدر هزینه کرده و چقدر سود کرده است؟/عکس

یک اینفوگرافیک نشان می دهد که هزینه های جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه بسیار ناچیز و سود کلانی برای کشور داشته است.

ایران در سوریه و عراق تا کنون چقدر هزینه کرده و چقدر سود کرده است؟/عکس

کانال تلگرامی اخبار سوریه، با انتشار یک اینفوگرافیک با عنوان «حساب و کتاب گروهک تروریستی جبهه النصره از هزینه ایران در منطقه» نوشت:

در بحبوحه شایعات این روزهای فضای مجازی که به هزینه های گزاف ایران به کشورهای منطقه پرداخته شده است، جبهه النصره با انتشار یک اینفوگرافیک به شایعات پایان داده است. شبکه های معاند و برون مرزی، همچنین کانال های تلگرامی ضد ایران، این روزها حرف چندانی برای گفتن ندارند. این شبکه ها اخیرا روی هزینه های ایران متمرکز شده و با اخباری جعلی به افکار عمومی ایران را علیه حاکمیت تغییر جهت می دهند.

این بنگاه های دروغ پراکنی در خبری مدعی شده بودند که ایران 105 میلیارد دلار فقط در سوریه! هزینه کرده است. ایران از سال 1390 تا امروز اصلا 105 میلیارد دلار درآمد داشته که بخواهد در سوریه هزینه کند؟

این کانال خبری در ادامه افزود:« آن اندازه از شکست‌ها دردشان گرفته که توهمات‌شان را می‌نویسند.این اینفوگرافی جبهه النصره یک نکته جالب دارد و آن هم اشاره نکردنش به حمایت ایران از گروه‌های مقاومت فلسطینی است. جبهه النصره که صدها تروریست فلسطینی را در بدنه خود دارد، ترسیده این مساله را بنویسد. جهت اطلاع شما، کل هزینه ایران در عراق و سوریه در طول 8 سال گذشته حدود 17 میلیارد دلار بوده که سودش هزار برابر از این هزینه‌هاست.»

ایران در سوریه و عراق تا کنون چقدر هزینه کرده و چقدر سود کرده است؟/عکس

منبع: خبرآنلاین

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • جواد
    0

    تا سالهای متمادی برای همسران افرادی که در سوریه شهید شدند باید حقوق پرداخت شود بعد که همسرانشان فوت کنند دخترانی که طلاق گرفته اند حقوق پدر را میگیرندیعنی بعضی خانواده ها تا 70 سال اینده حقوق می گیرند

  • ملت
    0

    فکر می کنید مردم باور می کنند؟! برای مردم فرقی نمی کند اگر در خارج کشور هزینه نشود در داخل دزدیده می شود در هر صورت مردم از درامد کشور سهمی ندارد...

  • سود
    0

    سود کلانی بدست آوردیم .اما آقا زاده ها بردند

  • دولت
    0

    هزینه کردیم خدا میداند .سودمان هم این بوده که چندین هزار شهید دادیم

  • امید مداح
    0

    ۱۷۰۰۰میلیارد سود کردیم چه شود

  • علی
    0

    برای ما بزرکترین سود همین است که اماکن مقدس به دست کفار وهابی نیفتاد و هر موقع دلمان خواست میرویم زیارت ائمه . انهایی باید حساب سود و زیان را بکنند که اروپا و امریکا گردند .

  • رستم سهراب کش
    0

    دوست عزیز در محاسبات لحاظ نکردید تحریمهای فلج کننده امروز ایران و احتمالا اینده ایران رو با این اشتباه تاریخی که انجام دادیم اقتصاد ایران روزهای خوشی در پیش ندارد من کاری به امریکا ندارم اروپا قطعا همکاریهای خود را به طور کامل با ایران قطع خواهد کرد و بعد روسیه و چین بر سر ایران معامله خواهند کرد و ما میمونیم با اقتصاد فلجی که هنوز در روزهای خوب ان به سر میبریم کاش یه نظر خواهی میکردین راجع به هزینه های بعدی این کارها

  • پرویز
    0

    کشوری مثل سوریه که برای مخارج جاری خود دست خودرا بسمت ایران دراز کرده کجا میتواند به ما سود بدهد .تازه بازسازی مجانی سوریه توسط جمهوری اسلامی درپیش روی ماست که باید ازجیب ما ملت درعین نارضایتی پرداخت شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها