اصلاح‌طلبان‌شهر‌ به‌ شهر‌ به‌ شورا می‌روند

آخرین خبر ها از انتخابات شورای شهر از این حکایت دارد که اصلاح طلبان در شهرهایی زیادی مانند تهران، مشهد، اصفهان، یزد ،تبریز ،سمنان ، قزوين، كرمان ، اردبيل و ...پیروز شده اند.

اصلاح‌طلبان‌شهر‌ به‌ شهر‌ به‌ شورا می‌روند

هنوز شمارش رای در تهران ادامه دارد،اما براساس آخرین نتایج محسن هاشمی با بیش از یک میلیون رای پیشتاز است و مهدی چمران حدود 430 هزار رای به دست آورده است.

آن طور که فرماندار تهران گفته ۲۱ عضو لیست امید تهران، به شورا راه یافتند.

براساس آخرین اطلاعاتی که از خراسان رضوی نیز منتشر شده شهروندان به اصلاح طلبان بیشتر رای داده اند،این درحالی است که محمد رحیم نوروزیان،فرماندار مشهد امروز به ایرنا گفته در این دوره با توجه به تعداد بالای نامزدها که حدود 800 نفر بودند و تعداد آرا ماخوذه و شمارش دستی کار سنگین و زمانبر است ضمن آنکه دقت و حساسیت دست اندارکاران هم در صیانت از آراء هم بالاست.

به گفته او تا کنون از یک هزار و 170شعبه اخذ رای ، کار شمارش و تجمیع آراء در صندوق های 880 شعبه به انجام رسیده است و تا پایان شمارش آرا نمی توان درباره پیروزی قطعی لیست ها صحبت کرد.

تکرار دریزد

براساس نتایج انتخابات شورای شهر یزد نیز می توان گفت اصلاح طلبان از دیگر رقیبانشان پیشی گرفته اند. تابناک دراین باره گزارش کرد6اصلاح طلب، 2 اصولگرا و 3 مستقل عضو شورای شهر یزد شدند.

غلامعلی سفید، ونوس عامری، حمیدرضا قمی ، سیدحسین آزادی و سیدمحمد علی پاکنژاد کاندیدهایی هستند که نامشان در لیست اصلاح طلبان بوده است.

مصطفی سالاری فرماندار و رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد اسامی اعضای اصلی و علی البدل شورای اسلامی شهر یزد را اعلام کرد.

آن طور که او گفته بر اساس آرای شمارش شده از مجموع صندوق‌های سطح شهر یزد، غلامعلی سفید با 34 هزار و 475 رای، الهه جورابی با 32 هزار و 936 رای، ونوس عامری با 29 هزار و 599 رای، مرتضی شایق با 26 هزار و 734 رای، محسن عباسی هرفته با 24 هزار و 696 رای به شورای پنجم شهر یزد راه یافتند.

وی افزود: همچینن حمیدرضا قمی با 23 هزار و 279 رای، سپنتا نیکنام با 21 هزار و 717 رای، محسن ابوترابی با 21 هزار و 307 رای، مهدی کاشفی زاده با 20هزار و 87 رای، سیدحسین آزادی با 19 هزار و 608 رای و محمدعلی پاکن‍ژاد با 19 هزار و 75 رای وارد شورای شهر یزد شدند.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان یزد اضافه کرد: سعیده غالبی با 19 هزار و 58 رای ، فاطمه زارع بیدکی 17 هزار و 62 رای ، محمد مدرسی 16 هزار و 898 رای ، عباس زارع 16 هزار و 103 رأی ، مصطفی فاطمی 15 هزار و 38 رأی ، حسین کریمی 14 هزار و 710 رأی و امیرحسین رادمنش با 14 هزار و 647 رأی بعنوان اعضای علی‌البدل شورای شهر یزد معرفی شدند.

تبریز و نصف جهان با اصلاح طلبان

خبرهایی که بتازگی از انتخابات شورای شهر اصفهان منشتر شده نیز از پیروزی اصلاح طلبان خبر دارد براین نمونه

علیرضا نصر،فتح اله معین،شیرین طغیانی،عباسعلی جوادی ،کورش خسروی واصغر برشان برخی از کاندید هایی هستند که رای خوبی به دست آورده اند.

اصلاح‌طلبان تبریز اکثریت کرسی‌های شورای شهر را کسب کردند

از تبریز که به شهر اولین ها معروف است نیز خبر می رسد،اصلاح‌طلبان اکثریت کرسی‌های شورای شهر را کسب کردند

آنها با کسب هشت کرسی اکثریت شورای شهر را به دست آوردند؛ شکور اکبرنژاد ، سعید نیکوخصلت، سونیا اندیش، عبدالله تقی پورو فرج محمد قلیزاده برخی از اعضای تازه نفس شورای شهر تبریز هستندکه نامشان در لیست اصلاح طلبان بوده است.

این درحالی است که شمارش آرای انتخابات شوراهاي شهر و روستا نشان مي‌دهد كه شوراي پنجم درشهرهاي سمنان ، قزوين، كرمان و اردبيل نیز با پیشتازی اصلاح‌طلبان همراه است.

آن طور که ايلنا نیز گزارش داده خبرهاي اولیه از نتایج انتخابات شورای شهر سمنان نشان مي‌دهد كه چهارنفر از هفت عضو منتخب شورای شهر، در فهرست امید قرار دارند، درحالي كه پيش از اين شوراي شهر سمنان دراختيار اصولگرايان بوده است: «براساس این گزارش، سیدمسعود سیادتی با کسب ۱۷‌هزار رأی، مجید نظری ۱۲‌هزار و ۲۷۶ رأی، مهدی خراسانیان ۱۱‌هزارو۸۰۴ رأی، محمد همتی ۱۱‌هزارو۵۲۰ رأی، عباس آلبویه و عباس طالب بیدختی به ترتیب با کسب ۱۰‌هزارو۱۰ و ۹۲۳۹ رأی، محمد زحمتکش ۸۴۸۵ رأی به‌عنوان اعضای جدید شورای شهر سمنان انتخاب شده‌اند. درمیان این افراد، سیدمسعود سیادتی، محمد همتی، عباس آلبویه و محمد زحمتکش درفهرست معرفی‌شده ازطرف اصلاح‌طلبان قرار داشتند.»

گزارش ها از این حکایت دارند که در قزوین نیز اصلاح‌طلبان برنده شده‌اند،چراکه موفق شده‌اند ۶ کرسی از ۹ کرسی شورای اين شهر را از آن خود كنند ؛داودی، عبدالرزاقی، قوامی، یوسفی، دقیقی و قافله‌باشی از فهرست امید و احد چگینی، محسن حق‌شناس و فصیحی رامندی اعضای شورای شهر قزوین در دوره پنجم هستند.
کرمان همراه تر شد

كرمانی ها نیز برای انتخاب اصلاح طلبان سنگ تمام گذاشته اند و برخلاف دور قبلی که شورا در اختیار اصولگرایان بود اکنون حسین چناریان و علی بهرامی(لیست امید)، زهرا ایرانمنش(لیست امید)، محمد فرشاد(لیست امید)، رامین ارجمند کرمانی (لیست امید)، محمدجواد کامیاب(لیست امید)، سیدمحمدرضا معین‌زاده میرحسینی(لیست امید)، منصور ایرانمنش، علی خدادادی (لیست امید)، علی‌اکبر مشرفی، ماه‌بانو معصوم‌زاده به ترتيب تركيب شوراي آينده كرمان را تشكيل مي‌دهد.

منبع: خبرفوری

34

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • الف . وزیری
    0

    کرج را هم اصلاح طلبان گرفتند

  • حامد
    0

    خوبه

  • www.haftmag.ir
    0

    مردم پیروز این انتخابات شدند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها