مشاور سابق ولیعهد ابوظبی به دولت مستعفی یمن: ارزش یک دلار را هم ندارید!

چهره آکادمیک امارات و مشاور سابق ولیعهد ابوظبی و از افراد نزدیک به مسئولان ابوظبی، نماینده دولت مستعفی یمن در سازمان ملل را که امارات را مسئول شورش در عدن و أبین دانسته بود، به باد انتقاد گرفت و از کشورش خواست کمک‌ها به یمن را متوقف و نیروهایش را از این کشور خارج کند.

مشاور سابق ولیعهد ابوظبی به دولت مستعفی یمن: ارزش یک دلار را هم ندارید!

به نقل از القدس العربی، عبدالخالق عبدالله، چهره آکادمیک امارات و از افراد نزدیک به مسئولان ابوظبی در توییتی نوشت: متاسفانه دولت مستعفی یمن بدون هیچ حقی از امارات انتقاد کرده، مواضع مبتذل اتخاذ و درگیری‌های غیر ضروری را با قوی‌ترین همپیمان در ائتلاف عربی ایجاد می‌کند؛ اماراتی که وظایف خود را به کاملترین وجه انجام داده و با دادن خون سربازان خود جانفشانی کرده است. امارات به دنبال دریافت پاداش یا سپاسگزاری نیست، اما قطعا انتظار اتهامات باطل علیه خود را هم ندارد.

مشاور سابق ولیعهد ابوظبی افزود، هزینه کردن حتی یک دلار در یمن ضرر است.

وی در توییتی دیگر نوشت: از پنج سال پیش امارات به خاطر دولت مستعفی می‌جنگند و از پنج سال پیش دولت مستعفی با امارات جنگیده و شکست و ناکامی خود را به این کشور تحمیل می‌کند. دولت مستعفی یمن وبال گردن شده و می‌خواهد جنگ را طولانی کند و به خاطر رهبری فاسد خود قطره‌های خون پاک و منابع مالی را از دست می‌دهد. امیدوارم امارات کمک‌های خود را هر چه سریعتر متوقف و نیروهایش را از یمن خارج کند.

عبدالله این اظهارات را پس از آن ایراد کرد که در شورای امنیت امارات را به حمایت مالی، لجستیکی و رسانه‌ای از شورای انتقالی جنوبی یمن متهم کرد و از ابوظبی خواست حمایتش را از شورشیان متوقف، به اهداف ائتلاف عربی پایبند بوده و در طرح‌هایی که اتحاد، امنیت و ثبات یمن را تهدید می‌کند، وارد نشود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها