توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور باعث رونق تولید می‌شود/ ضرورت توسعه همکاری با کشور‌های همسایه

عضو انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی گفت: توجه دولت‌ها به ظرفیت داخلی منجر به رونق تولید خواهد شد.

توجه به ظرفیت‌های داخلی کشور باعث رونق تولید می‌شود/ ضرورت توسعه همکاری با کشور‌های همسایه

محمد امیرزاده عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی با اشاره به وضعیت صادرات خدمات فنی مهندسی در سال گذشته گفت: متأسفانه موانع مربوط به صدور ضمانت نامه‌ها سال خوبی را پشت سر نگذاشته است، اینکه در سال آینده به روند بهتری در صدور خدمات فنی - مهندسی ایران به طور مستقیم برسیم بستگی به وضعیت روابط سیاسی ما با کشورهای همسایه دارد.

او ادامه داد: از سویی دیگر حل مشکل ضمانت نامه، امکان فعالیت‌ در کشورهای همسایه و شرکای منطقه‌ای مانند افغانستان، ترکمنستان، روسیه، قزاقستان و عمان را فراهم می‌کند؛ این کشورها به کار با شرکت‌های ایرانی علاقمند هستند و شرکت‌های ایرانی هم در بعضی از این کشورها پروژه های ماندگاری را به سرانجام رسانده اند.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی با اشاره به استمرار و توسعه روند همکاری با شرکای اقتصادی سایر کشورها تصریح کرد: باید مسائل سیاسی، روابط بین‌المللی، ضمانت نامه‌ها و تأمین سرمایه را بهبود بخشید، این اصلاحات ضروری است که به دلیل تشدید تحریم‌ها در اولویت مسئولان و فعالان بخش خصوصی قرار بگیرد.

امیرزاده اضافه کرد: شرکت‌های ایرانی فعال در خدمات فنی و مهندسی هیچ وابستگی در مرحله اجرا به طرف‌های دیگر ندارند و می‌توانند به طور مستقل با کارفرمایان کار کنند اما متأسفانه تحریم‌ها باعث شده شرکت‌های همکار و کارفرمایان از طرف ایرانی دوری کنند.

او بیان کرد: در بعضی از کشورها تأکید شده که کار به شرکت‌های محلی واگذار شود بنابراین لازم است برای شکستن این فضا از تمام ظرفیت‌های کشور استفاده شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان خدمات فنی مهندسی گفت: فعالان اقتصادی امیدوارند که در سال آینده مشکلات اقتصادی بهبود پیدا کند هر چند شواهد از شرایط سخت‌تر حکایت می‌کند با وجود تمام موانع خارجی توسعه ایران، نگاهی کوتاه به تاریخ کشور نشان می‌دهد که هر زمان دولت ها به ظرفیت‌های داخلی توجه و از موقعیت استراتژیک ایران بهره‌برداری کرده‌اند اقتصاد به رونق رسیده است.

امیرزاده اضافه کرد: زمانی با اتکا به همین موقعیت سوق الجیشی، فرش ایرانی تجاری شد امروز هزاران ظرفیت دیگر به اقتصاد کشور اضافه شده اما بهره آن عاید مردم ایران نشده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها