ثبت‌نام مسکن دولتی از شهریورماه / تا ۷۵ میلیون تسهیلات می دهند

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن از آغاز ثبت‌نام مشمولان دریافت مسکن در قالب طرح اقدام ملی از شهریور امسال خبر داد. جواد حق‌شناس در این باره گفت: متقاضیان دریافت مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر می‌توانند از شهریور در سامانه طرح اقدام ملی مسکن ثبت‌نام کنند.

ثبت‌نام مسکن دولتی از شهریورماه / تا ۷۵ میلیون تسهیلات می دهند

جواد حق شناس، معاون مسکن شهری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی افزود: دولت ۴۰۰هزار واحد مسکونی برای تامین مسکن اقشار ضعیف را در دستور کار قرار داده که از این تعداد ساخت ۱۰۰ هزار واحد آن بر عهده بنیاد مسکن است. حق‌شناس با اشاره به اینکه تفاوت طرح اقدام ملی مسکن با مسکن مهر در این است که قبل از ساخت واحدهای مسکونی، تقاضا برای ساخت مدنظر است، بیان کرد: از تجربه مسکن مهر در این طرح استفاده کردیم و قبل از ساخت واحدهای مسکونی اقدام به شناسایی مکان‌های دارای تقاضا کردیم و هم‌اکنون میزان نیاز و سطح تقاضا در هر کدام از مناطق مشخص شده برای اجرای این طرح شناسایی شده است. وی ادامه داد: سامانه مراحل پایانی را طی می‌کند، در اوایل شهریور ثبت‌نام به‌صورت آزمایشی از شهر کرمان آغاز می‌شود. بعد از ۱۰ روز استان‌های دیگر به آن اضافه و متقاضیان نیز به دو دسته افراد دارای زمین و افراد فاقد زمین تقسیم شده‌اند. حق‌شناس اظهار کرد: افرادی که دارای زمین هستند تسهیلات ساخت و مجوز برای ساخت در اختیار آنها قرار می‌گیرد و برای افراد فاقد زمین از اراضی دولتی که در اختیار این طرح است استفاده می‌شود، به‌طوری‌که با سازندگان وارد مذاکره می‌شویم و بر سر قیمت تمام شده به توافق می‌رسیم و در سامانه قیمت‌ها بسته به نوع پروژه درج خواهد شد. وی ادامه داد: یکی دیگر از امتیازات این طرح آن است که در تامین خدمات زیرساخت و روساخت هیچ مشکلی وجود ندارد، زیرا به‌دلیل تقاضا محور بودن پروژه‌ها سریع ساخته شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی درباره تسهیلات در نظر گرفته شده برای این طرح گفت: با توجه به توافقاتی که صورت گرفته متوسط تسهیلات تا ۷۵ میلیون تومان با سود ۱۸ درصد است، این تسهیلات نیاز به سپرده‌گذاری ندارد و تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان نیز می‌رسد، البته در کنار این تسهیلات، تسهیلات جعاله نیز پرداخت می‌شود. وی ادامه داد: تسهیلات ۷۵ میلیون تومانی یا به‌صورت تسهیلات خرید به خریدار پرداخت می‌شود یا اینکه تسهیلات به انبوه‌سازان پرداخت می‌شود و انبوه‌سازان می‌توانند این تسهیلات را به خریدار انتقال دهند. حق‌شناس افزود: افراد واجد شرایط بعد از تایید نهایی باید ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان سپرده‌گذاری کنند. دو دهک اول مانند اقشار کم‌درآمد که شامل افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند نیازی به آورده اولیه ندارند.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • محمدی
    0

    خاک تو سرتون بااین طرحتون باز صدرحمت به مسکن مهر سی تاپنجاه میلیون داشته باشه آدم خودش میسازه دیگه

  • رضا شرفی میاندهی
    0

    من 17 سال تهران زندگی میکنم دارای دو فرزند مسکن ندار م اگه میشه یک خو نه پنجاه متر ی بهما بدین تلفون09127253690 تشکر

  • اینانلو
    0

    برید خودتونو مسخره کنید تو کشوری زندگی میکنیم ک اگه یکی افتاد زمین کسی دستشو نمیگیره بلندش کنه بلکه همه از روش رد میشن . شده قضیه ما ۵میلیون پول رهن داریم از گوربابامون ۵۰میلیون بعدی رو بیاریم بخوابونیم حساب ک ۷۰تومن وام ۱۸ درصد بدید. خوب سواری ازما میکشید

  • هادی
    0

    خانه دار شدن برامون رویایی دست نیافتنی شده.... من که همه پس انداز و دار وندارم رو یه کلاهبردار برد و فراریه و درحال حاضر هیچ پس اندازی ندارم و درامدم ماهی 800 هزارتومنه و 10 ساله اجاره نشینم و ... حالا دولت چه جوری میخواد مارو خونه دار کنه برام تعجبه... بعد از انقلاب یادمه امام خمینی (ره )به هرکی که زمین نداشت زمین داد که همه صاحبخونه بشن و حالا همونهایی که بزرگشده قبل از انقلاب و زمان خمینی هستند صاحب همه چی شدن و نمیزارن ما جوانان صاحبخونه و صاحب زمین شیم... اخر این طرح ملی مسکن اینه که بازم پارتی بازی و رانت بازی و اونایی که خونه وزمین دارن رو ثبت نام میکنن ... حق مسکن حق همه اونایی که هیچ مسکنی ندارن و توانایی ساخت و خرید مسکن ندارن...دولت باید تدبیر خوبی بیاندیشه که حق اونایی که خونه ندارن خورده نشه... البته این طح مسکن ملی شعار قبل ازانتخابات نباشه که بعد از انتخابات همه چی رو ول کنن و ما الکی دلخوش کنن

  • مریم
    0

    سلام مسئولین محترم اگر 30یا 50میلیون داشته باشیم که قشرکم درامد به ما نمیگن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها