جان دادن یک بیمار در حیاط بیمارستان شهدای کرمانشاه / او را پذیرش نکردند

یک بیمار فقط به خاطر همراه نداشتن دفترچه بیمه، در حیاط یک بیمارستان جان خود را از دست داد!

جان دادن یک بیمار در حیاط بیمارستان شهدای کرمانشاه / او را پذیرش نکردند

بنا بر برخی شنیده ها در تاریخ 21 مردادماه سالجاری حدود ساعت 22 مردی (به نام جامه شورانی) به بیمارستان شهدای کرمانشاه وابسته به مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مراجعه کرده و می گوید دچار ناراحتی قلبی شده است و دفترچه درمانی همراه ندارد اما با وجود درخواست های مکرر این بیمار، بیمارستان به علت آنچه نداشتن دفترچه درمانی اعلام شده وی را پذیرش نمی کند.

این شهروند که دچار عارضه قلبی شده است در حالیکه می خواهد از بیمارستان خارج شود در حیاط آنجا به زمین افتاده و جانش را از دست می دهد. این در حالیست که هر بیماری که به اورژانس و مراکز درمانی مراجعه می کند می بایست حتما و به سرعت توسط کادر درمانی در حالت استیبل (به ثابت رسیدن شرایط جسمی بیمار) قرار گیرد و آنگاه به مرکز تخصصی برای انجام امور درمان تکمیلی منتقل شود.

بر اساس این شنیده ها خانواده دغدار این بیمار متوفی که از برخورد بیمارستان شوکه و پریشان حال شده بودند برای اعتراض به بیمارستان شهدا می روند که با حضور اوضاع مدیریت می شود.

در دین مبین اسلام نجات جان یک انسان به مثابه نجات همه انسان ها و گرفتن جان یک نفر به منزله گرفتن جان همه بشریت تلقی می شود. پزشکان در آغاز کار خود سوگند یاد می کنند تا نجات جان بیماران اولویت آنان باشد و در این زمینه هیچ گونه قصوری قابل قبول و اغماض نیست. تاکنون گزارش های متعددی در باره عدم نظارت لازم و مشکلات آزار دهنده در بیمارستان های شهدا و حضرت معصومه(س) زیر مجموعه مدیریت درمان استان و برخی دیگر از بیمارستان های کرمانشاه که نتایج و و رویدادهای تلخی را به بار آورده است منعکس شده و تاکنون برای رفع این مشکلا اقدام های مورد نیاز آنگونه که باید انجام نشده است.

باید توجه داشت که یک شغل نیست و بیمار دردمند برای درمان دردش به پناه می آورد و از این رو پزشک و مراکز درمانی می بایست پناهگاه انسان باشند نه بنگاه اقتصادی. با توجه به اهمیت این موضوع از مسئولان محترم مربوطه و رسانه ها انتظار می رود این مورد دردناک را که موجب تالم و تاسف عمیق مردم کرمانشاه شده و یک خانواده را داغدار و سوگوار نموده به سرعت مورد پیگیری قرار داده و پس از روشن شدن قصور احتمالی با خاطیان و مقصران برخورد قاطع و لازم بعمل آید تا دیگر شاهد رفع این گونه مشکلات که در شان مردم انقلابی و شهید پرور ایران اسلامی و مردم شریف کرمانشاه است نباشیم.

منبع: رکنا

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • arman
    0

    یعنی واقعا انسانیت میتونه در این حد مرده باشه ؟

  • محمد
    0

    سیستم اداره بیمارستان ها معلول است چند سال قبل نیمه های شب دخترم دچار گزیدگی عقرب شد سراسیمه به بیمارستان مراجعه کردیم القصه ما را سه بار به حسابداری فرستادند فکر کنید نیمه های شب کسی پول نداشته باشد چه می شود

  • امیر
    0

    مگه 4 سال پیش یه مریض بخاطر نداشتن پول از بیمارستان با امبولانس در بیابانهای ازادگان رها نکرده بودند با لباس خود بیمارستان ؛ وای بر همه ما هممون باید در محضر خدا جوابگو باشیم

  • Jasem mahmoudi
    0

    با سلام .بنظر بنده هر کس ابتدا باید از خودش شروع کنه در هر پست و مقامی ک هست و احساس مسئولیت کنه هیچ وقت از این اتفاقات دلخراش برا عزیزانمون نخواهد افتاد

  • علیرضا
    0

    تامین اجتماعی با کارمندانش پدر کارگران را دراورده اند و این در کل کشور عمومیت دارد هیچ نهادی هم پاسخگو نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها