سید حسن نصرالله به وقت جنگ!

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان نامی است که همواره توجه همگان را به خود جلب کرده است و در عین حال دوست و دشمن روی او هزاران حساب باز کرده‌اند. سیدی که مردم او را از طریق سخنرانی‌هایش شناختند و برخی سیاستمداران هم او را از نزدیک از طریق جلسات ویژه با وی می‌شناسند اما کسی شخصیت او را در میدان جنگ و رفتارش با ارتش در طول جنگ نمی‌شناسد.

سید حسن نصرالله به وقت جنگ!

به نقل از سایت خبری العهد، دبیرکل حزب‌الله لبنان همیشه در همه میادین نبرد حاضر است تا فرمانده و راهبر بوده و در کنار سربازانش باشد. تصویر و صدای او همواره در جان مجاهدان در مرزهاست و آنها از او انگیزه، روحیه و عشقی را می‌گیرند که میدان نبرد آن را می‌طلبد.

درباره شخصیت سید حسن یکی از فرماندهان در مقاومت اسلامی به سایت خبری العهد می‌گوید: در سال ۲۰۱۳ هنگامی که فرماندهان مقاومت اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای آزادسازی منطقه القصیر بودند، نقطه‌نظرات دبیرکل هم همراه‌ آنها بود. پس از اینکه فرماندهی مقاومت درباره حمله به القصیر تصمیم‌گیری کرد، پیرامون این مساله که آیا مقاومت از ناحیه شمال یا از ناحیه جنوب به سمت القصیر حمله را آغاز کند، اختلاف بود و در نهایت سید حسن با بررسی اطلاعات نظامی که فرماندهان به او ارائه کردند،‌ درباره ناحیه شروع حمله تصمیم‌ گرفت که از قسمت جنوب و از نقاط تماس با القصیر این حملات آغاز شود و این اقدام عملی شد.

سیدی که انگشتش بالا برده و با تجهیزات نظامی خود، موجودیت دشمن را تهدید می‌کند و رسانه‌ها و مراکز تحقیقات را برای تحلیل سخنرانی‌های خود به کار می‌گیرد، همان سید مهربان است که تمایلی ندارد خونی از برادرانش در مقاومت در درگیری‌ها ریخته شود. این فرمانده می‌گوید، در بسیاری از مواقع، می‌شود برخی از درگیری‌ها را در سریع‌ترین زمان ممکن اجرایی کرد اما سید ترجیح می‌دهد این درگیری‌ها طولانی شود تا شاید از تلفات انسانی کاسته و تعداد شهدا به حداقل برسد.

این فرمانده می‌گوید، سید حسن در درگیری‌ها برای آزادسازی رشته کوه‌های شرقی لبنان که با آزادسازی دوم در سال ۲۰۱۷ پایان یافت، در تعیین مرزها و محدودیت‌های این درگیری حضور داشت و بر خلاف معمول که در بسیاری از درگیری‌ها در قالب ارائه پیشنهادات مداخله می‌کرد اما در این درگیری‌ها به صورت تاکتیکی وارد عمل شد.

فرمانده مذکور در ادامه می‌گوید، در جلسه افسران و فرماندهان مقاومت اسلامی با دبیرکل حزب‌الله، سید حسن چندین محدودیت را مطرح کرد از جمله اینکه غیرنظامیان به ویژه اردوگاه‌ها آسیبی نبینند. حتی اگر به سمت مقاومت تیراندازی شد، مقاومت تیراندازی نکند. دوم اینکه اگر نیروهای مقاومت مجبور به تیراندازی به منبع حمله در میان غیرنظامیان شوند، باید با سلاح دقیق و مجهز تیراندازی صورت بگیرد تا به هدف برخورد کرده و احتمال خطا نداشته باشد و حتی این پاسخ به حملات باید با گرفتن اجازه انجام شود. سید در همه عملیات‌ها با ماست و همه چیز را با ما پیگیری می‌کند.

این فرمانده مقاومت اسلامی می‌گوید، دبیرکل در جلساتش با افسران به زبان نظامی صحبت می‌کند و مانند فرمانده نظامی عمل کرده و صحنه میدانی و نظامی را در جلسات بررسی می‌کند. مرزها و محدودیت‌ها را مشخص و دستورات را به افسران می‌دهد. سید حسن دست فرماندهان را درباره مدت زمان مورد نیاز برای عملیات باز می‌گذارد و به آنها می‌گوید شما در مورد وقت و مهلت زمانی تحت فشار نیستید.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها