رهبر هنگ‌کنگ: مسیر برون رفت از بحران، گفت‌وگو است

مدیر اجرایی هنگ کنگ امروز (سه شنبه) گفت، امیدوار است که یک اعتراض ضد دولتی صلح آمیز در روزهای آتی، آغازی بر از سر گیری صلح و گفت‌وگو با معترضان صلح طلب باشد که مسیر برون رفت از ناآرامی در این دولتشهر محسوب می‌شود.

رهبر هنگ‌کنگ: مسیر برون رفت از بحران، گفت‌وگو است

به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، مدیر اجرایی هنگ کنگ گفت: صادقانه امیدوارم که این راهپیمایی آغازی بر بازگشت جامعه به صلح و دوری از خشونت باشد. ما به سرعت کار را برای ایجاد پلتفرمی برای گفت‌وگو آغاز می‌کنیم. من امیدوارم این گفت‌وگو بر مبنای یک درک متقابل و احترام باشد و به سمت برون رفت از بحران کنونی منطقه را سوق دهد.

بحران کنونی در دولت‌شهر هنگ کنگ در اعتراض به لایحه استرداد مظنونان به چین برای محاکمه و دادگاهی آغاز شد اما بعدا به درخواست‌هایی برای برکناری کری لام کشیده شد.

مدیر اجرایی هنگ کنگ همچنین ادامه داد: سوالی که من همواره به آن پاسخ دادم و می‌توانم به وضوح به آن باز هم پاسخ دهم این است که این لایحه مرده است. برنامه‌ای برای از سرگیری و مطرح کردن مجدد آن نیست. امیدوارم که هنگ کنگ یک شانس منحصر بفرد برای جذب کمپانی‌های خارجی داشته باشد. اقتصاد این دولت‌شهر با خطر سقوط روبروست. ما می‌توانیم داده‌های مربوط به نیمه نخست سال را ببینیم. فکر می‌کنم این داده‌ها بیانگر جدی بودن مشکل نیستند.

این اظهارات از سوی کری لام پس از اعتراضات روز یکشنبه مطرح شد که آرام‌ترین اعتراضان از زمان آغاز ناآرامی‌ها در اواسط ژوئن محسوب می‌شود.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها