نشست دولت مستعفی یمن در ریاض درباره درگیری در عدن

رئیس‌جمهور مستعفی یمن با مسئولان ارشد دولتش برای پیگیری اجرای وعده‌های عربستان برای پایان تنش در عدن دیدار کرد.

نشست دولت مستعفی یمن در ریاض درباره درگیری در عدن

به نقل از شبکه الجزیره، عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن در نشستی با مسئولان ارشد دولتش در ریاض درباره پیامدهای تنش‌های اخیر در عدن گفتگو کرد.

محور این نشست که اولین نشست از زمان آغاز تنش‌ها در عدن محسوب می‌شود اجرای توافق با عربستان برای پایان این تنش‌ها و عقب‌نشینی شورای انتقالی جنوب مورد حمایت امارات است.

از سوی دیگر ترکی المالکی، سخنگوی نیروهای ائتلاف سعودی گفت: نیروهای وابسته به شورای انتقالی جنوب و کمربند امنیتی تخلیه پایگاه‌های دولتی در عدن را آغاز کرده‌اند.

وی گفت: کمیته عربستان و امارات در طول ۲۴ ساعت برای تکمیل عقب‌نشینی از پایگاه‌ها و تحویل آن به گارد ریاست‌جمهوری فعالیت می‌کند.

گزارشات حاکی از این است که عبدربه منصورهادی یک روز بعد از وقوع درگیری‌ها در عدن درصدد اتخاذ اقدامات جدی بود اما عربستان وارد مداخله شد و پنج روز برای پایان تنش‌ها مهلت خواست.

براساس این گزارشات اقداماتی که منصورهادی علیه امارات اتخاذ خواهد کرد بسیار جدی خواهد بود از جمله آن اخراج امارات از ائتلاف و یمن و ارائه شکایت رسمی در شورای امنیت است.

پیش از این رویترز به نقل از سه منبع یمنی اعلام کرد که مخالفت جدایی‌طلبان در جنوب یمن با عقب‌نشینی از بندر عدن موجب به تأخیر افتادن نشستی شد که ریاض برای بررسی تشکیل مجدد دولت به آن دعوت کرده بود.

به گفته منابع، پیوستن شورای انتقالی جنوب یمن به دولت با عقب‌نشینی کامل مرتبط است. این درحالی است که این نیروها با عقب‌نشینی مخالفند.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها