سیب‌زمینی صدرنشین افزایش قیمت در خرداد ماه امسال

جدیدترین آمار منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که سیب‌زمینی، خرما مضافتی، لوبیا سفید، پیاز، گوجه فرنگی و سیب قرمز از جمله کالاهای اساسی هستند که قیمت آن‌ها در خرداد ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته، بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سیب‌زمینی صدرنشین افزایش قیمت در خرداد ماه امسال

سیب‌زمینی و خرما مضافتی با افزایش ۳۱۳.۱ و ۲۲۹.۸ درصدی بیشترین افزایش قیمت را در خرداد ماه امسال به خود اختصاص داده‌اند به‌طوری‌که قیمت هر کیلوگرم سیب‌زمینی درجه یک در خرداد ماه سال گذشته ۱۶۶۸ تومان بوده اما خرداد ماه امسال به ۶۸۹۱ تومان رسیده است. همچنین قیمت هر کیلوگرم خرما در خرداد ماه سال گذشته و خرداد ماه سال جاری به ترتیب ۸۹۸۶ و ۲۹ هزار و ۶۳۴ تومان بوده است.

قیمت لوبیا سفید درجه یک، پیاز، گوجه‌فرنگی، سیب قرمز درجه یک و سیب زرد درجه یک نیز در سومین ماه امسال نسبت به ماه مشابه در سال گذشته به ترتیب ۱۵۱.۷، ۱۴۹.۶، ۱۳۹.۳، ۱۲۰.۳ و ۱۰۳.۱ افزایش یافته و قیمت این محصولات در خرداد ماه امسال به ترتیب به ۲۰ هزار و ۸، ۴۳۴۰،‌ ۵۱۷۱،‌ ۱۰ هزار و ۷۹۱ و ۱۱ هزار و ۷۷ تومان رسیده است. این در حالی است که قیمت این محصولات در خرداد ماه سال گذشته به ترتیب ۷۹۴۸، ۱۷۳۹، ۲۱۶۱،‌ ۴۸۹۹ و ۵۴۵۴ تومان بوده است.

همچنین طبق این آمار قیمت قند حبه و شکر به ترتیب در خرداد ماه امسال ۱۱۹.۴ و ۱۰۷.۷ درصد نسبت به ماه مشابه در سال گذشته افزایش داشته است؛ به طوری که قیمت این دو محصول در ماه سوم سال گذشته ۳۸۳۳ و ۳۰۹۵ تومان بوده، اما خرداد ماه امسال قیمت آن‌ها به ۸۴۱۰ و ۶۴۲۸ تومان رسیده است.

قیمت لاستیک پرایدی بارز، روغن موتور ایرانول ۱۲۰۰۰ و روغن موتور بهران پیشتاز نیز در خرداد ماه امسال نسبت به خرداد سال ۱۳۹۷ بیش از دو برابر شده است. قیمت هر حلقه لاستیک پرایدی بارز در خرداد ماه سال ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ به ترتیب حدود ۱۱۰ هزار و ۲۳۰ هزار تومان بوده است. همچنین قیمت روغن موتور ایرانول ۱۲۰۰۰ و روغن موتور بهران پیشتاز در خرداد ماه امسال به حدود ۶۹ هزار و ۷۵ هزار تومان رسید؛ در حالی‌که قیمت این محصول در سومین ماه سال گذشته حدود ۳۴ و ۳۷ هزار تومان بود.

پیشتر آمار مقدماتی افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی نیز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت منتشر شده بود که در آن جایگاه نخست افزایش قیمت را به خود اختصاص داده بودند.

در ادامه قیمت سایر کالاهای اساسی در خرداد ماه امسال و مقایسه آن‌ها با قیمت‌های اردیبهشت‌ ماه امسال و خرداد ماه سال گذشته آمده است.

سیب‌زمینی صدرنشین افزایش قیمت در خرداد ماه امسال سیب‌زمینی صدرنشین افزایش قیمت در خرداد ماه امسال

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها