راز تکاندهنده جسد زنانه در شیار یک کانال! / پلیس مشهد فاش کرد

بررسی پرونده قتلی که در روستای بخش رضویه به علت اعتیاد و بداخلاقی داماد یک خانواده رخ داد.

راز تکاندهنده جسد زنانه در شیار یک کانال! / پلیس مشهد فاش کرد

به گزارش مشهد فوری ، اعتیاد او را به ورطه نابودی کشاند و بنیان گرم خانواده اولین چیزی بود که به خاطر رفتارهای خشونت آمیزش از دست می داد. وابستگی اش به این بلای خانمان سوز تا حد زیادی بود. با اینکه بارها قول ترک مواد مخدر را داده بود اما نتوانست آن را کنار بگذارد و کم کم همه دار و ندارش را دود کرد و جان را به لب همسر و فرزندانش رساند تا اینکه شکایت های گاه و بیگاهشان از آزار و اذیت های پدری معتاد پای او را به بزمی مردانه باز کرد و از سوی پدر زن و دو برادر همسرش به قتل رسید.

به جرم اعتیاد کشته شد

قاضی ویژه قتل عمد دادسرای عمومی و انقلاب ناحیه2 مشهد که به همراه تیم جنایی پلیس آگاهی، جسد مقتول را از شیاری در یک کانال بیرون کشیده بود و پرونده رسیدگی به این قتل را در دست داشت بعد از شناسایی و بازجویی از قاتلان و صحبت با همسر و دختر مقتول انگیزه متهمان از این جنایت را اعتیاد و بداخلاقی داماد خانواده دانست و گفت: همسر او با وجود درخواست طلاق موفق نشده بود جدا شود و برادرانش برای رهایی خواهرشان از شر آزار و اذیت های همسر معتاد، نقشه قتلش را کشیدند.

بازپرس احمدی نژاد معتقد است طولانی شدن مسیرطلاق می تواند منجر به مفسده یا جنایت هایی شود و در این باره پرونده های قتل خانوادگی زیادی تشکیل شده است که زن و شوهر به دلیل اختلاف هایشان و اینکه نمی توانند به راحتی جدا شوند دست به چنین اقداماتی می زنند.

به گفته این مقام قضائی دو برادر بیست وپنج و سی ودوساله طبق اعترافاتشان در قتل مشارکت داشته و پدر آن ها نیز به عنوان معاونت در قتل دستگیر شده است.

احمدی نژاد درباره حکم احتمالی صادر شده برای متهمان گفت: به این خاطر که اولیای دم مقتول، فرزندانش هستند و با متهمان خویشاوندی نزدیکی دارند بعید است حکم قصاص صادر شود همچنین با توجه به اینکه هر دو کودک صغیر هستند در صورتی که مقتول، ولی پدری نداشته باشد معاون اول قوه قضائی تصمیم می گیرد حکم، قصاص باشد یا دیه که در این شرایط مصلحت فرزندان سنجیده می شود و اگر مصلحت دیه باشد تقاضای دیه می کند.

شکسته شدن قانون از سوی افراد ضد اجتماع

مجتبی مهرانفر، روان شناس و روان درمانگر نیز طولانی شدن روند‌قانونی طلاق را یکی از عوامل موثر در رخ دادن این قتل خانوادگی ارزیابی کرد و گفت: وقتی که مشاوران، زوجین را در پیچ و تاب دادگاه ها و مشاوره های پیش از طلاق می اندازند و با اجبار می خواهند طرفین را از طلاق منصرف کنند مطمئنا آسیب های اجتماعی دیگری از قبیل کودک آزاری، همسرآزاری، اعتیاد و خیانت در خانواده ها بروز پیدا می کند.

به گفته این روان درمانگر تحلیلی، در مشاوره های پیش از طلاق سعی می شود به هرقیمتی زوجین به زندگی برگردند در حالی که این سختگیری ها باید قبل از ازدواج باشد و مشاوره های پیش از ازدواج جدی تر و متمرکز تر انجام شود.

مهرانفر با توجه به سوابق درمانی اش معتقد است: اگر خانمی به سمت مرد معتادی گرایش پیدا می کند قطعا با موارد مشکوکی در ظاهر شخص مواجه شده اما به دلایلی مانند فرار از وضعیت نابسامان خانواده پدری، کمبودهای مالی و یا جذاب بودن شخصیت طرف مقابل صرف نظر از اینکه در آینده چه چیز برای او رخ خواهد داد  ترجیح به انکار و نادیده گرفتن حقیقت می‌کنند.

وی با بیان اینکه قوانین و ضوابط اجتماعی باید به نحوی باشد که افراد بتوانند بدون پیچیدگی مسائل خود را حل کنند گفت: انسان ها دو دسته اند عده ای قانونمند هستند و خواسته ها و اهداف خود را در چهارچوب قانون پیگیری می کنند اما برخی که غالبا افرادی ضد اجتماعی هستند به راحتی قانون را نادیده می گیرند و مشکلات خود را خارج از قوانین پیگیری می کنند.

این درمانگر تحلیلی تأکید کرد که اگر جامعه ای خواهان خوشبختی و آرامش است باید قوانین به صورتی تنظیم شود که به بهبود زندگی کمک کند و پیچیدگی های زیاد قوانین شرایطی را به وجود نیاورد که قانون از سوی افراد شکسته شود.

منبع: رکنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • یه ادم
    0

    خوب بد نیست یه سر بروید شورای حل. اختلاف وببینید که خود شعبه ها به اختلاف دامن میزنند تا هی بروی تمبر باطل کنی اموال مردم بدو ناطلاع حراج ویا مصادره مثل ابخوردن با دورغ مالک حکم تخلیه ویا جلب و اجرای احکام رو دیگهنگو این بساط باید جمع شود افراد با سواد بیایند وکار را به کاردان سپرد اگر ماشینی تصادف کند به شورا چهمربوط افسر کروکی می کشه بیمه پول میده باید مردم را با هم مهربان کرد نه اینکه بجون هم انداخت واز دو طرف پول به جیب پبارک شوراکپیدر بیرون 500 داخل شورا 1000 دزد بازار اونم جاییکه دزدا رو می گیرن. خودش دزد باشه من خودم گرعتار بی دقتی و بیسوادی عمدی در این شوراها شدم قرار داد. ملک سال 95. الی 96 تمام شده. خانه تحویل باز مالک رفته شکایت سال95. 4 ماه اول به جریان و مصادر اموال جالب اونجا نلودم حکم غیابی صادر بعد از طریق اداره که حکم قصایی حقوقم مسدود اونم 600 تومن حقوق دارم بعد فهمیدم رفتم پشت قرارداد نشان گفتند حق بامنستواخواهی بده. حالادارم واخواهی 400 صد تومن دادم تا تمبر باطل برای دورغ طلب مالک حالا واخواهی انجام قاضی مالک را محکو م بع می گم خسارت این شیش پاه روکی میده میگه دوباره برو شکایت اون پولای ریخته شده هپ پایمال شده و مالک پر رو هم دوباره تجدید نظر ایا نتیجه مشاور ه ده بیست زن و دختر بیسواد کم تجربه رفتم ساعت دادگاه را تعین کنم میگه سی تومن بریز. پس باید خود مان قانون را. اجرا کنیم به زنه میگم کی جواب میاد میگه تجدید نظر 6 ماه دیگه مسخرشو در اوردن .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها