مروری بر اهانت‌های رئیس جمهور آمریکا به برخی زنان مهم آمریکا؛

"سگ دروغگو"، "مفت‌خور"، "دیوانه"، "بیمبو" و...؛ مجموعه توهین‌هایی که ترامپ به زنان مشهور کرده / نه هیلاری در امان مانده و نه آنجلینا جولی

ترامپ درباره هایدی کروز اقدامی بسیار عجیب و شرم آور انجام داد. او توییتی را ریتوییت کرد که عکس ملانیا (همسر ترامپ) را در کنار هایدی کروز قرار داده و زیرش نوشته بود:

"سگ دروغگو"، "مفت‌خور"، "دیوانه"، "بیمبو" و...؛ مجموعه توهین‌هایی که ترامپ به زنان مشهور کرده / نه هیلاری در امان مانده و نه آنجلینا جولی

به گزارش خبر فوری ، دونالد ترامپ، رئیس جمهور جنجالی آمریکا ید طولانی در بدرفتاری با زنان و استفاده از واژگانی خلاف عرف در مورد آنها دارد. پخش شدن یک ویس از او که درمورد مسائل جنسی زنان حرف می‌زد، در آستانه انتخابات 2016 برایش خطرساز شد.

با این حال، ترامپ رای آورد و در طولزمان سال قدرتش در آمریکا بارها واژگان و جملات زشت و خلاف عرفی درمورد زنان مختلف (اعم از سیاستمداران، قاضیان، خبرنگاران و سلبریتی‌ها) به کار برد.

برخی معتقدند همین جملات باعث روی‌گردانی زنان از او شده و شانس او را برای انتخابات 2020 کم می‌کند. هر چند این تئوری چیزی جز حدس و گمان نیست و بعید است تایید شود، اما وبگاه آگزیوس طی گزارشی به برخی از توهینهای رئیس جمهور آمریکا به برخی از مشهور ترین زنان جامعه آمریکا اشاره کرده و گزارشی در این باره نوشته است.

ما در این گزارش به برخی از مهم‌ترین این زنان و توهین ترامپ به آنها اشاره می‌کنیم:

وقتی هیلاری نمی‌تواند شوهر داری کند ...

هیلاری دایَن رادام کلینتون سیاستمدار آمریکایی و نامزد حزب دموکرات برای ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ بود که در مقابل رقیب جمهوری‌خواهش؛ دونالد ترامپ شکست خورد. او که مدتها بانوی اول کاخ سفید بوده و سابقه سکان داری وزارت امور خارجه آمریکا را هم داشته است، نخستین نامزد زنی است که توانسته به چنین جایگاهی در یکی از احزاب اصلی آمریکا برسد.

ترامپ درباره رقیب اصلی خود در انتخابات 2016 بارها از اصطلاحات توهین آمیز استفاده کرده است. برای مثال او یک بار در مورد کلینتون گفت: "وقتی هیلاری نمی‌تواند شوهرداری کند، پس چگونه یک کشور را می‌تواند اداره کند؟"

کارلی فیوریانا / کسی به این چهره رای می‌دهد؟

کارلی فیورینا مدیر عامل سابق کسب و کار اهل ایالات متحده آمریکا است که نامزد جمهوری‌خواه انتخابات سنای ایالات متحده در سال ۲۰۱۰ از کالیفرنیا بود. فیورینا از ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۵ به عنوان مدیرعامل اجرایی هیولت پاکارد فعالیت کرد و پیشتر از مدیران شرکت تلفن و تلگراف آمریکا و شرکت اسپین-آف آن، لوسنت تکنالوجیز، بود.

ترامپ یک بار در جریان درگیری با این خانم گفته بود: "به صورتش نگاه کنید... کسی به این چهره رای می‌دهد؟... می‌توانید تصور کنید که این شخص با این چهره رئیس جمهور بعدی ما باشد؟"

الیزابت وارن مسخره...

الیزابت وارن سناتور ایالت ماساچوست در سنای ایالات متحده آمریکا است که برای نخستین‌بار در ۳ ژانویه ۲۰۱۳ به‌عضویت این مجلس درآمد. وی در زمرهٔ سناتورهای گروه اول است که تنها دو سال در سنا حضور دارند و در انتخابات بعدی نیز مجدداً می‌توانند شرکت کنند و تا تاریخ ۳ ژانویه ۲۰۱۹ در این مجلس خواهد بود.

ترامپ درباره این نماینده سرسخت دموکرات که از مخالفان جدی او است، گفته بود: "الیزابت وارن مسخره... یکی از غیر فعال ترین و مفت خورترین نمایندگان سنا است که زبان و لحن کثیفی دارد و بسیار بد دهن است."

هایدی کروز / همین عکسها بیشتر از هزار کلمه حرف دارند

کروز یکی از فعالان اقتصادی و از جمله مشاوران اقتصادی دولت بوش پسر بوده است. او همسر تد کروز( از جمله اعضای فعال و اصلی حزب جمهوری خواه آمریکا و رقیب ترامپ) است.

ترامپ درباره هایدی کروز اقدامی بسیار عجیب و شرم آور انجام داد. او توییتی را ریتوییت کرد که عکس ملانیا(همسر ترامپ) را در کنار هایدی کروز قرار داده و زیرش نوشته بود: " همین عکسها بیشتر از هزار کلمه حرف دارند".

آنجلینا جولی اصلا زیبا نیست

آنجلینا جولی هنرپیشه، کارگردان، نویسنده و سلبریتی مشهور و محبوب اهل ایالات متحده آمریکا است. او توانسته چهار بار جایزه گلدن گلوب، دو بار جایزه اتحادیه بازیگران سینما و یک بار جایزه اسکار را برنده شود.

ترامپ در مورد آنجلینا جولی که در فرهنگ آمریکایی نماد زیبایی و جذابیت است، گفته: " من می‌دانم زیبایی چیست. اما باید به شما فاش بگویم که او اصلا زیبا نیست. من زنان زیبای بسیاری را دیده ام. من زن برتر آمریکا را داشته ام. من می دانم زن زیبا کیست. بدون شک او(آنجلینا جولی) زیبا نیست."

آنا هاتاوی مردان را می چاپد

اَن جَکلین هاتاوی، بازیگر و خواننده و سلبریتی آمریکایی است. هاتاوی به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران زن سینما در چند سال اخیر شناخته می‌شود. نام او در سال ۲۰۱۵ در فهرست پردرآمدترین بازیگران زن آمد.

ترامپ در مورد هاتاوی که یکی از سلبریتی های طرفدار دموکراتها و مخالف ترامپ است گفته که او مردان را می‌چابد و زمانی که یک مرد ثروتمند به او علاقه مند می‌شود، او هم به آن مرد علاقه نشان می‌دهد اما وقتی پول آن مرد تمام می‌شود، هاتاوی او را دور می‌اندازد.

آریانا هافینگتن مشمئزکننده است

آریانا هافینگتن ستاسیناپولوس، نویسنده، روزنامه‌نگار و تحلیلگر سیاسی آمریکایی-یونانی‌تبار است. او همچنین نویسنده، و سردبیر نشریه هافینگتن پست است. او یک بار برای تصدی مقام فرماندار کالیفرنیا نیز تلاشی کرد. او دارای کارشناسی ارشد اقتصاد از دانشگاه کمبریج بوده و حامی حزب دموکرات است.

رئیس جمهور جنجالی آمریکا درباره هافینگتن گفته است: " هم درونش و هم بیرونش غیر جذاب و مشمئزکننده است. حالا می‌فهمم چرا همسرش{همسر اولش} او را رها کرد. او حق داشته است."

گیل کالینز یک سگ دروغگو است

گیل یکی خبرنگار مشهور است که بیشتر برای نیویورک تایمز قلم می‌زند. وی تحصیل کرده ماساچوست است و تا کنون دهها مقاله و گزارش علیه ترامپ و اطرافیانش نوشته است.

دونالد ترامپ از گیل کینه بسیاری به دل گرفته است به طوری که بعد از اینکه کالینز یک مقاله بسیار تند علیه او نوشت، این خبرنگار زن را " یک سگ دروغگو" نامید و گفت که "صورتی شبیه خوک دارد".

از چشمان میگن کلی خون می بارد

مِیگِن ماری کلی مجری تلویزیونی و صاحب نظر سیاسی است. او از ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۷ برای شبکه فاکس نیوز کار کرده و هم‌اکنون مجری ان‌بی‌سی نیوز است. او از سوی مجله تایم، به عنوان یکی از صد چهرهٔ تأثیرگذار سال ۲۰۱۴ برگزیده شد.

ترامپ بعد از انتقادات کلی به او در مورد این مجری مشهور گفت: " از چشمان این زن خون می‌بارد. اصلا از همه جایش خون می‌بارد. "

ترامپ همچنین یک بار میکن کلی را "بیمبو" نامید. این کلمه اصطلاحی بی‌ادبانه در فرهنگ عامه آمریکایی بوده و به زنان و دخترانی اطلاق می‌شود که کم هوش و کمی خنگ بوده و فقط با اندام و جذابیتهای جنسی، خود را در دل بقیه جا می‌کنند.

میکا برژینسکی دیوانه، آی‌کیو پایینی دارد

میکا برژینسکی مجری تلویزیون، روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی است. برژینسکی یکی از دو مجری برنامه صبحگاهی در طول هفتهٔ مورنینگ جوی ام‌اس‌ان‌بی‌سی به همراه جو اسکاربورو نماینده سابق جمهوری‌خواه مجلس آمریکا است. میکا برژینسکی دختر زیبیگنیو برژینسکی است، که مشاور امنیت ملی در دورهٔ ریاست جمهوری جیمی کارتر بود.

ترامپ درباره برژینسکی گفته است: "شنیده ام که برژینسکی بیچاره درباره من حرفهای بدی زده است.. اهمیتی ندارد من اصلا برنامه او را نمی‌بینم... ولی چطور بود که میکای دیوانه که آی‌کیو پایینی دارد، همراه جو دیوانه، سه شب پشت سر هم نزدیک شب سال نو به [عمارت من در] مارالاگو آمدند و اصرار کردند که پیش من باشند؟"

این نکته قابل اشاره است که جو اسکاربارو و میکا برژینسکی مدتی پیش اعلام کرده بودند که با هم نامزد کرده‌اند.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • زهرا
    0

    چرا‌سگ‌.مفت‌خور‌چطور‌‌اجازه‌دارد‌این‌همه‌اهانت‌کند‌.‌ارزش‌زندگی‌ما‌انسانها‌رو‌زیر‌پای‌خود‌له‌کرده‌و‌من‌به‌نوبه‌خود‌ناراحت‌هستم

    نظرات شما -
    • سارا
      0

      زیاد خودتو ناراحت نکن، درست میشه

  • نکین
    0

    شما نکنید ترامپ پیروز میدان در سال ۲۰۲۰است

  • ترامپ برای ما بهتر از اوباماست
    0

    این موارد ربطی به جنسیت زنان نداره و بحث شخصی هست .ترامپ برای ایران از اوباما بهتر هست.خیلیا فکر میکنن تحریم ها به ترامپ مربوط میشه درحالی که اصل فشار تحریم ها رو اوباما به ایران وارد کرد و اوباما داعش رو به وجود آورد اما سیاستمدار بود و وجهه ظاهری خودشو حفظ میکرد اما ترامپ داره آمریکا رو رو به نابودی پیش میبره امیدوارم دوباره رای بیاره.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها