عامل اصلی مرگ معدنچیان چه بود؟

مديرکل پزشکي قانوني استان گلستان گفت: سوختگي شديد و عوارض ناشي از آن، ضربه مغزي ناشي از شکستگي جمجمه و نارسايي تنفسي ناشي از قرار گرفتن در فضاي محبوس معدن، از مهمترين دلايل مرگ معدنچيان يورت بود.

عامل اصلی مرگ معدنچیان چه بود؟

به گزارش سازمان پزشکي قانوني کشور، حسين‌ زارعي در مروري بر اقدامات پزشکي قانوني در حادثه انفجار معدن يورت افزود: سازمان پزشکي قانوني کشور مرجع رسيدگي به مرگ هاي غيرطبيعي و تعيين علت فوت و صدور جواز دفن، ضمن تشخيص هويت در اين نوع از مرگ ها است.

وي ادامه داد: در بيشتر حوادث دسته جمعي، بلايا و سوانحي که رخ مي دهد، پزشکي قانوني ضمن بررسي اجساد به جاي مانده با اقدامات و آزمايش هاي تخصصي و کارشناسي هويت آنها را تعيين و اجساد را به بستگان تحويل مي دهد.

مديرکل پزشکي قانوني استان گلستان گفت: يکي از حوادثي که به تازگي پزشکي قانوني نسبت به شناسايي اجساد آن اقدام کرد حادثه انفجار معدن يورت استان گلستان بود که در روز چهارشنبه 13 ارديبهشت ماه رخ داد و طي آن 43 تن از هموطنان جان خود را از دست دادند.

زارعي در خصوص اقدامات صورت گرفته در اين حادثه اظهار کرد: پس از وقوع اين حادثه تيم ستاد بحران پزشکي قانوني استان تشکيل و براي بررسي و معاينه اجساد به محل وقوع حادثه اعزام شد.

وي افزود: پس از گذشت 12 ساعت از حادثه در ساعات نيمه شب 22 جسد در اختيار پزشکي قانوني قرار گرفت و با وجود امکانات محدود معاينه اوليه تمامي اجساد تا بامداد روز 14ارديبهشت به انجام رسيد و مجددا صبح روز چهاردهم پس از اخذ شرح حال از خانواده و معاينه نهايي و احراز هويت اجساد با شرح حال اخذ شده و مشاهده اولياي دم پس از هماهنگي با ستاد سازماني در خصوص علت فوت جواز دفن آنها صادر شد.

به گفته زارعي در مرحله بعد 13 جسد و پس از آن 7 جسد به پزشکي قانوني ارجاع شدند که شرايط نامناسب و علائم فساد داشتند و پس از انجام 2نوبت معاينه کامل و اخذ شرح حال از خانواده ها هويت 15 تن محرز و جواز دفن به نام آنان صادر شد.

وي تاکيد کرد: نمونه خون متوفيان نوبت دوم در خصوص وجود گاز مونواکسيد کربن بررسي شدکه نتيجه همه آنها مثبت بود.

مديرکل پزشکي قانوني استان گلستان يادآور شد: در نوبت دوم خانواده هاي مفقودين فراخوان شدند و نمونه هاي لازم از افراد مورد نظر مطابق با دستورالعمل و هماهنگي با واحد ژنتيک پزشکي قانوني مشهد گرفته شد.

زارعي ادامه داد: به دليل عدم احراز هويت 5 تن باقي مانده نمونه‌ها براي بررسي از نظر DNA به پزشکي قانوني مشهد ارسال شد و پس از حدود 2روز هويت تمامي اجساد با آزمايش هاي انجام شده مشخص و جواز دفن ها صادر شد.

وي در خصوص شناسايي آخرين جسد کشف شده در اين انفجار نيز گفت: جسد شماره 43 نيز در روز 23 ارديبهشت از معدن خارج شد که پس از انجام معاينه و نيز تاييد انگشت نگاري هويت وي محرز و جسد به نيروي انتظامي تحويل داده شد.

معدن زغال سنگ زمستان يورت شهرستان آزادشهر واقع در شرق استان گلستان مقارن ظهر چهارشنبه 13 ارديبهشت منفجر شد.

منبع: آخرین حبر

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها