مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خبر داد؛

افزایش ودیعه مسکن مددجویان از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت از افزایش ودیعه مسکن مددجویان از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری خبر داد.

افزایش ودیعه مسکن مددجویان از ۱۵ به ۲۰ میلیون تومان در سال جاری

به گزارش خبرنگار خبر فوری ، مجید باجلان در نشست خبری با بیان اینکه کمینه امداد یک سازمان متولی خدمت به محرومان است، اظهار داشت: تمام عملکرد صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به رئیس کمیته امداد و دفتر مقام معظم رهبری ارائه می‌شود.

او با بیان اینکه بانک ملی پشتیبان صندوق قرض الحسنه امداد ولایت است، افزود: مددجویان کمیته امداد و نیازمندان مورد تأیید این نهاد می‌توانند به ۳۳ شعبه بانک ملی در سراسر برای دریافت خدمات مراجعه کنند.

باجلان گفت: از سال ۹۵ تا کنون حدود ۳ هزار میلیارد تومان صندوق قرض الحسنه امداد ولایت، وام قرض الحسنه پرداخت کرده و بالغ بر یک میلیون نفر از افراد نیازمند در مناطق محروم از وام‌های این صندوق بهره‌مند شدند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت افزود: ۱۳۰ هزار مددجو کمیته امداد در سال ۹۷، از ظرفیت وام اشتغال توانمند شدند.

او تصریح کرد: بودجه صندوق قرض الحسنه امداد ولایت در سال ۹۷ با توجه به شرایط اقتصادی موجود، ۱۵۰۰ میلیارد تومان مصوب شد و ۳۴۰ هزار نفر از وام‌های این صندوق استفاده کردند و در پایان سال ۹۷، ۱۶۷۰ میلیارد تومان عملکرد داشتایم یعنی حدود ۱۲ درصد بیش از بودجه مصوب خدمات ارائه کردیم.

باجلان اضافه کرد: بودجه این صندوق در سال جاری ۲ هزار میلیارد تومان مصوب شد و از ابتدای سال تا ۲۵ مرداد ۹۸ حدود ۱۰۵ درصد اعتبارات را جذب کردیم و ۸۵۰ میلیارد تومان تا ۲۵ مرداد ماه پرداختی داشتیم.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان وام کارگشایی تا سقف ۵ میلیون تومان داشتیم و هیئت مدیره صندوق تا سقف ۱۰ میلیون تومان تصویب کرده، اما هنوز ابلاغ نشده است.

او ادامه داد: در این مدت ۴ ماهه از ابتدای سال تاکنون، ۱۳ هزار میلیارد تومان تحت عنوان وام اشتغال و کارآفرینی با سقف ۵۰ میلیون تومان در راستای اشتغال پرداخت شده است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت با بیان اینکه ۱۰۰ میلیارد تومان ودیعه مسکن در سال ۹۷ پرداخت شد، اضافه کرد: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و تورم در اجاره مسکن در سال ۹۸ باید ۲۰۰ میلیارد تومان پرداختی در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: سال گذشته ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان ودیعه مسکن به هر نفر تعلق گرفت که ۱۵ میلیون تومان از طرف صندوق به مددجویان و نیازمندان داده شد و از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۵۰ میلیارد تومان با سقف ۲۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

باجلان گفت: وام تهیه مسکن تا سقف ۳۰ میلیون تومان به مددجویان و نیازمندان مورد تأیید کمیته امداد تعلق می‌گیرد و صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تمامی اعتبارات خود را در اختیار مسکن کمیته امداد قرار داده و ۱۰۰ میلیارد تومان برای دریافت وام تهیه مسکن تأمین شده است.

او با بیان اینکه ۳ میلیون نفر از محرومان و نیازمندان جامعه زیر نظر صندوق قرض الحسنه امداد ولایت هستند، بیان کرد: از خیرین برای سپرده گزاری کمک گرفته شده است، چرا که تنها هدف صندوق ترویج قرض الحسنه نیست، بلکه دعوت از خیرین برای شرکت در این ثواب است.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت گفت: ۲۰۰ هزار نفر از خیرین و مردم در قالب پرداخت تسهیلات قرض الحسنه سپرده‌گذاری کرده‌اند و مبلغ ۲۵۰ میلیارد تومان از منابع صندوق قرض الحسنه امداد ولایت برای کمک‌های مردمی و خیرین است.

باجلان درباره خط قرمز‌های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تصریح کرد: در صندوق به دنبال کار اقتصادی نیستیم و سود بانکی نیز دریافت نمی‌کنیم، چراکه بهره در صندوق جا ندارد و تنها سود معنوی پرداخت می‌شود.

وی افزود: کمیته امداد در پایان سال ۹۷ هنگامی که مناطقی از کشور درگیر سیل شد، سهم ویژه‌ای داشت و صندوق نیز ۷۰ میلیارد تومان اعتبار به مناطق سیل زده به صورت قرض الحسنه پرداخت کرد و تمامی افراد سیل زده تا سقف ۵ تا ۱۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند و حدود ۹ هزار نفر بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان از اعتبارات استفاده کردند.

مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت خاطرنشان کرد: مهلت پرداخت تمامی وام‌های صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تا سقف ۱۰ میلیون تومان در ۵۰ قسط و بالای ۱۰ میلیون تومان در ۶۰ قسط است، همچنین اولویت ما با مددجویان کمیته امداد و بعد از آن با نیازمندانی است که کمیته امداد آن‌ها را تأیید می‌کند.

22

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها