حاشیه‎‌نگاری خبرنگار خبرفوری از حضور در ستاد انتخابات/ یک روز شلوغ و یک شب پرانتظار

خبرنگاران حامی حسن روحانی مستقر در ستاد انتخابات کشور در جریان اعلام نتایج خرسندی خود را از پیشتازی روحانی در انتخابات نشان دادند.

حاشیه‎‌نگاری خبرنگار خبرفوری از حضور در ستاد انتخابات/ یک روز شلوغ و یک شب پرانتظار

به گزارش خبرنگار سیاسی سایت خبرفوری ، فرآیند برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری روز جمعه 29 اردیبهشت‎ماه در حالی با حضور چشمگیر مردم در پای صندوق‎های رای همراه شد که برگ زرین دیگری در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ثبت شد.

*ستاد انتخابات کشور به عنوان یکی از مکان‌های مهم در جریان برگزاری انتخابات و پس از آن از اهمیت و جایگاه مهمی برای اصحاب رسانه برخوردار است.

*در جریان برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‎جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای شهر و روستا از روز جمعه تا به امروز تکاپو، شور و هیجان خاصی در ستاد انتخابات کشور در میان اصحاب رسانه به منظور کسب نتایج انتخابات ریاست‏جمهوری صورت گرفته است.

*در حالی روز جمعه فرآیند برگزاری انتخابات از ساعت 8 صبح آغاز و تا 24 بامداد برگزار شد که خبرها حکایت از حضور 40 میلیونی مردم در پای صندوق‎های رای داشت.

*از همان دقایق اولیه اتمام روند رای‎گیری در سراسر کشور شمارش آرا انتخابات ریاست‎جمهوری در تمامی شعب اخذ رای شروع شد روندی که هرچند سریع بود اما نتیجه‎ای را تا صبح روز شنبه در برنداشت.

*خبرنگاران در حالی شب را در ستاد انتخابات کشور صبح کردند که وزارت کشور در طول این مدت هیچ‎گونه اطلاعیه‎‎ای را درباره وضعیت انتخابات در اختیار اصحاب رسانه قرار نداد و تنها برخی از آمارهای بدون پایه واساس قانونی در برخی از رسانه‏های به گزارش منابع آگاه منتشر شد.

*صبح روز شنبه تمامی خبرنگاران منتظر اعلام نتایج اولیه انتخابات ریاست‎جمهوری بودند که این امر در نهایت در ساعت 8:45 با حضور علی‎اصغر احمدی رئیس ستاد انتخابات کشور به واقعیت تبدیل شد و احمدی با حضور در جمع خبرنگاران آمار اولیه انتخابات ریاست‎جمهوری را اعلام کرد که طبق آن حسن روحانی با 14 میلیون 619 هزارو 848 رای پیشتاز انتخابات ریاست‏جمهوری بود روندی که شادی مضاعف خبرنگاران حامی دولت را در ستاد انتخابات کشور به همراه داشت و موجبات ناراحتی طیف وابسته به اصولگرایان به خصوص حامیان ابراهیم رئیسی را فراهم کرد.

*البته این نکته نیز حائز اهمیت است که اصحاب رسانه نسبت به تاخیر وزارت کشور در اعلام نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری شاکی بودند و اعتراض خود را نیز بارها نسبت به این موضوع به مقامات وزارت کشور اعلام کردند.

*روند اعلام آرا در ستاد انتخابات کشور درحال جریان است و خبرنگاران منتظر این هستند تا وزارت کشور نتایج نهایی ر اعلام کنند.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها