شاید با تغییر تاکتیک ذوب‌آهن راحت‌تر به هدفش برسد

مدیرعامل باشگاه ذوب آهن بعد از اختلاف نظرهایی که با اعضای هیات مدیره باشگاه خود داشت اکنون پیکان تیز سخنانش را متوجه مدیران فدراسیون و سازمان لیگ فوتبال ایران کرده و در آستانه شروع لیگ شروع سخنانی حاشیه ساز بیان کرد.

شاید با تغییر تاکتیک ذوب‌آهن راحت‌تر به هدفش برسد

سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان یکی از مدیران رسانه ای فوتبال است که همواره با مصاحبه های آتشین خود آنطور که می گوید به دنبال احقاق حق و تامین منافع باشگاه ذوب آهن است. با این حال ظاهرا این سخنان و تلاش ها گاهی به مذاق خود مدیران باشگاه و حتی کارخانه ذوب آهن هم خوش نمی آید و یا مسایلی به وجود می آید که در نهایت این سخنان تاثیری معکوس حتی بر روی خود مدیران باشگاه ذوب آهن دارد.

شاید به همین دلیل است که سعید آذری را از عضویت در هیات مدیره باشگاه ذوب آهن کنار می گذارند! شاید به همین خاطر است که حتی با وجود حضور مدیری سخنور و رسانه ای، باشگاه تصمیم به انتخاب یک سخنگو برای باشگاه می کند! آذری با وجود اینکه مدیری درآمدزا نشان می دهد و به خوبی بازیکنی مثل مرتضی تبریزی را به استقلال می فروشد یکباره به گفته خودش 25 میلیارد تومان از بودجه باشگاهش را کم می کنند که دلیلش اعلام نمی شود!

به نظر می رسد همه این نشانه ها و رفتارهای مدیران بالادستی مدیرعامل باشگاه ذوب آهن نشان از یک مطلب دارد و آن هم اینکه برخی از این مدیران در تلاش هستند تا در خروجی باشگاه را به او نشان بدهند!

سعید آذری در روزهای گذشته حتی با مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ نیز درگیری رسانه ای پیدا کرد و در نهایت در صفحه شخصی خودش مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران را که اتفاقا همشهری خودش هم هست را با تندترین ادبیات مورد انتقاد قرار داد! سازمان لیگ را هم مسئول تامین کسری بودجه های باشگاه ها معرفی کرد! به هر حال به نظر می رسد که سعید آذری با درگیری هایی که با مدیران مختلف از باشگاه خودش تا فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ پیدا کرده مشی دیگری را برای مدیریت خود برگزیده است! مدیریتی با مشی جدید که حتی رای اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال با روسای فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ را هم بر نمی تابد و آنها را نیز مورد نقد قرار می دهد.سعید آذری اتفاقا از مدیران تحصیلکرده ورزش ایران محسوب می شود که خودش سال ها به عنوان ورزشکار ملی هم در عرصه های بین المللی حضور داشته است. او بهتر از هر مدیر دیگری باید شرایط روز فوتبال و ورزش کشور را درک کند که قطعا هم همین طور است اما بیان سخنانی تند و آتشین مدیران باشگاه ها چه دردی از فوتبال ایران دوا می کند؟! جز حاشیه و جنجال سازی! مگر مدیران باشگاه های فوتبال در فصول گذشته که چنین راهی را رفتند حاصلی جز تنش روی سکوهای ورزشگاه ها و در مسابقات فوتبال داشت؟!

در آستانه شروع لیگ برتر بهتر است که سعید آذری خویشتندارتر باشد و بازهم با سلاح تدبیر و دانش خود به دنبال تامین منافع باشگاهش باشد نه با غوغاسالاری که چنین مشی فقط باعث افزایش تنش در فوتبال خواهد بود. هواداران فوتبال هم به خوبی آگاهند و می دانند با مصاحبه در رسانه ها حقی داده نمی شود و بهتر است از راه درست آن مطالبات پیگیری شود.

از سویی دیگر مدیران باشگاه ها بهتر است اختلاف نظر خود با مدیران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را در پشت درهای بسته حل کنند نه صفحه اینستاگرام شان! مدیران عامل باشگاه ها اگر واقعا خواهان برگزاری لیگی با کمترین تنش و با بیشترین هیجان مثبت ورزشی هستند باید اصلاح رفتار و گفتار را از خودشان آغاز کنند نه اینکه خودشان هیزم بیار آتش حاشیه و تنش در فوتبال شوند.

قطعا حملات آذری به رئیس فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ تبعاتی خواهد داشت. زیرا ارکان قضایی فوتبال قوانین سختگیرانه ای در مورد هجمه اعضای باشگاه ها به مدیران عالی رتبه فوتبال دارد بخصوص اینکه این مدیران با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال انتخاب می شوند. از سویی دیگر همه مدیران باشگاه ها و مدیران عالی رتبه فوتبال در تلاش هستند که لیگ بی حاشیه تر از قبل باشد تا مردم از دیدن فوتبالی جوانمردانه و پاک لذت ببرند بهتر است آنها را وارد دعواهای مدیریتی و مصاحبه های جنجالی بی فایده نکنیم و خودمان بستر را برای آرامش بیشتر فوتبال و در نهایت رشد و توسعه این ورزش بیشتر آماده کنیم.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها