بختیار: امکان توقیف مجدد نفتکش ایرانی وجود ندارد

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی گفت: بررسی مجدد توقیف نفتکش ایران در دادگاه آمریکا با رویه قضایی و عرف بین‌المللی در تضاد جدی است و راه به جایی نمی‌برد.

بختیار: امکان توقیف مجدد نفتکش ایرانی وجود ندارد

علی بختیار در خصوص رفع توقیف نفتکش "گریس۱" ، و حکم یک دادگاه آمریکایی مبنی بر توقیف مجدد این نفتکش، اظهار کرد: توقیف کشتی ایرانی توسط انگلستان به شکل غیرقانونی انجام شده بود و بعد از طرح موضوع در دادگاه، دستور رفع توقیف گریس ۱، صادر شد و قاعدتاً وقتی یک موضوعی در دادگاه صالحی مورد بررسی قرار می‌گیرد، دادگاه دیگری حق ندارد برای آن موضوع حکم صادر کند. پس اینکه دادگاه آمریکایی مجدداً توقیف کشتی را بررسی کرده با رویه قضایی و عرف بین‌المللی در تضاد جدی است.

وی افزود: مشخص است که در این خصوص دادگاه آمریکایی از رویه مستقل و حقوقی خود خارج شده و رویکرد سیاسی اتخاذ کرده است.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، گفت: قطعاً آمریکایی‌ها آرزوهای زیادی را در ذهن خود داشتند و ترامپ از زمانی که آمده است فکر کرد با تحریم‌های ظالمانه، می‌تواند جمهوری اسلامی را پای میز مذاکره بیاورد، اما همواره دیده‌اند که واکنش ایران منطقی بوده است و هیچ وقت ما تحت فشار، تصمیمی نگرفته‌ایم و اگر ایران اسلامی تصمیماتی در طول ۴۰ سال گذشته گرفته همیشه در شرایط تعادل و احترام متقابل این تصمیمات گرفته شده است و هیچ وقت جمهوری اسلامی در سخت‌ترین شرایط زیر بار نظام سلطه نرفته است.

بختیار تصریح کرد: هنوز آمریکایی‌ها این موضوع را نفهمیده‌اند که در واقع مردم ایران تحت زور و فشار و با شاخ و شانه کشیدن تسلیم نشده‌اند. بنابراین آمریکا باید تغییر رویکرد دهد چرا که با این شرایط حتماً ترامپ شکست خواهد خورد. در داخل آمریکا بسیاری از مقامات بر این باورند که تحریم‌ها علیه ایران شکننده است و اهدافی که رییس جمهور این کشور دنبال می‌کند به هیچ وجه محقق نخواهد شد.

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امکان توقیف مجدد نفتکش ایرانی وجود ندارد، ادامه داد: گریس یک آب‌های جبل‌الطارق را ترک کرده و به سوی دریای مدیترانه در حرکت است و تلاش آمریکا برای توقیف مجدد گریس ۱، نتیجه نخواهد داد.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها