حذف داور پشت دروازه یا داور اضافه

فدراسیون فوتبال ساعاتی پیش اسامی داوران دیدارهای هفته نخست لیگ برتر را اعلام کرد که بر خلاف فصل گذشته در لیست داوران اعلام شده داور پشت دروازه یا داور اضافه به چشم نمی خورد.

حذف داور پشت دروازه یا داور اضافه

قرار بود تا راه اندازی سیستم کمک داور ویدئویی در بازی های لیگ برتر کمیته داوران از دو داور پشت دروازه یا داور اضافه در بازی ها استفاده کند اما هدایت الله ممبینی رییس جدید کمیته داوران معتقد است اجرای این تصمیم در نیم فصل دوم فصل گذشته بازدهی مثبتی نداشته است و بهتر است که متوقف شود! این در حالی است که بازی های فصل جدید لیگ برتر بدون سیستم کمک داور وید ئویی آغاز خواهد شد.

گفتنی است کمیته داوران به زودی یک ست سیستم کمک داور وید ئویی از فیفا خریداری خواهد کرد اما فدراسیون فوتبال برای کاهش هزینه باشگاه ها به دنبال بومی سازی این سیستم است و به تازگی برای شناخت شرکت هایی که می توانند در این زمینه به فوتبال کمک کنند فراخوان داده است.البته در نهایت این فیفا است که در زمینه بومی سازی سیستم کمک داور وید ئویی در فوتبال ایران تصمیم گیری خواهد کرد.

گفتنی است تیم ها هم از حضور داوران پشت دروازه در بازی های لیگ برتر استقبال نکردند و در برخی از بازی ها هم این حضور با انتقاد همراه بود.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها