فرمانده انتظامی استان مرکزی:

سرقت میلیاردی هکر 16 ساله از حساب‌های بانکی/ مجرم دستگیر شد

فرمانده انتظامی استان مرکزی از دستگیری نوجوان 16 ساله به دلیل سرقت یک میلیارد و 44 ریال از حساب بانکی127 شهروند خبر داد.

سرقت میلیاردی هکر 16 ساله از حساب‌های بانکی/ مجرم دستگیر شد

حسن مفخمی شهرستانی صبح امروز در جمع خبرنگاران گفت: با مراجعه جوانی به پلیس فتا استان و اعلام سرقت 9 میلیون ریال به‌ صورت غیرمجاز از حساب بانکی‌اش رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی تصریح کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که این جوان در یک کانال تلگرامی اکانت یک بازی کامپیوتری را با قیمتی استثنایی خریداری کرده که نه‌تنها موفق به خرید نشده، بلکه اطلاعات حساب بانکی‌اش را در درگاه بانکی جعلی وارد کرده و مدتی بعد در حدود 9 میلیون ریال از حساب بانکی‌اش کم می‌شود.
فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اقدامات تخصصی و فنی کارشناسان پلیس فتا استان در این رابطه گفت: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد نوجوانی 16 ساله در یکی از استان‌ها کشور اقدام به این سرقت کرده است که با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.
مفخمی افزود: متهم در بازجویی‌های خود اعتراف کرد که ابتدا یک درگاه بانکی جعلی را طراحی کرده و با تبلیغات گسترده در شبکه‌های اجتماعی این درگاه‌های جعلی را معرفی می کرده و با کسب اطلاعات حساب مشتریان اقدام به برداشت غیرمجاز از آن‌ها کرده است.
به گفته وی این نوجوان اطلاعات حساب بانکی 127 شهروند را به دست آورده و اقدام به برداشت یک میلیارد و 44 میلیون و 25 هزار ریال از این حساب‌هاب بانکی کرده است.
فرمانده انتظامی استان مرکزی از مردم خواست از عضویت در کانال‌های تلگرامی تحت عناوین فروش شارژ ارزان‌قیمت، فروش اکانت بازی‌های رایانه‌ای، صیغه یابی، ماهواره جیبی و... پرهیز کنند.

منبع: فارس

2956

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها