کاربران افغانستانی شبکه‌های مجازی در واکنش به جنایت دیشب: راه بهشت از کابل نمی‌گذرد

تکمیلی/ ریاست جمهوری افغانستان: طالبان نمی‌توانند خود را تبرئه کنند

شب گذشته یک حمله کننده انتحاری مواد انفجاری همراهش در میان میهمانان یک مراسم عروسی در غرب کابل منفجر کرد؛ وزارت کشور افغانستان درباره تلفات این حمله گفته است که 63 تن به همراه زنان و کودکان در این حمله جان باخته اند.

تکمیلی/ ریاست جمهوری افغانستان: طالبان نمی‌توانند خود را تبرئه کنند

شب گذشته یک حمله کننده انتحاری با انفجار مواد انفجاری همراهش در میان میهمانان یک مراسم عروسی در غرب شهر کابل، این مراسم را به عزا تبدیل کرد. وزارت کشور افغانستان اعلام کرد که بر اساس اطلاعات اولیه در این حمله، 63 تن به شمول کودکان و زنان شهید و 182 تن دیگر زخمی‌ شده‌اند.

احتمال افزایش تلفات این حمله‌ای که تاهنوز مسئولیت آن را کسی و یا گروهی برعهده نگرفته نیز وجود دارد. به دلیل شدت انفجار بسیاری از اجساد قربانیان تا هنوز پیدا نشده است.

با این وجود، این حمله با واکنش‌های متعدد مقام‌های دولتی، سیاسیون و مردم افغانستان مواجه شده و بسیاری از کاربران صفحات اجتماعی این عمل را غیر انسانی و جنایت بر علیه بشریت خوانده‌اند.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان این حمله را بزرگترین و فجیع ترین جنایت علیه بشریت خوانده و گفته است: آماج قرار دادن مردم ما در مراسم خوشی، مدرسه ها، مساجد، بازارها و مکان‌های عمومی نشان دهنده قساوت یک گروه هراس افگن است که برای کشتن مردم بی گناه ما کمر بسته‌اند.

در همین حال؛ طالبان هم این حمله را نکوهش کردند؛ اما ارگ ریاست جمهوری گفته که طالبان با نکوهش این حمله نمی‌توانند خود را تبرئه کنند؛ زیرا آنان خود فراهم کننده بستر برای فعالیت تروریستان هستند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش ضمن محکوم نمودن این حمله گفته: "اینگونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قرار دادن زنان و اطفال هیچ توجیه و جواز ندارد."

این حمله درحالی اتفاق افتاده است که پیش از این طالبان مسلح هشدار داده بودند که هتل‌های عروسی را در کابل مورد حمله قرار می‌دهند. همچنین، طالبان مسلح سال گذشته مسئولیت حمله بر یک مراسم تجلیل از میلاد النبی که در یکی از هتل‌های شهر کابل برگزار شده بود را برعهده گرفتند.

این انفجار تنها ۱۰ روز پس از انفجار مهیب دیگری در نزدیکی مقر پلیس کابل روی داد که طی آن ۱۸ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر مجروح شدند.

این انفجارها که امنیت در پایتخت افغانستان را یک بار دیگر با سوالات جدی روبرو کرده است در حالی روی داده که گفتگوها میان آمریکا و طالبان همچنان در جریان است و طی روزهای گذشته اخبار "امیدوارکننده‌ای" از آن منتشر شده است.

این حمله، در حالی صورت گرفته که افغانستان در آستانه تجلیل از صدمین سالگرد استقلال خود قرار دارد و قرار است مراسم جشن استقلال فردا (28 اسد-مرداد) در سراسر افغانستان برگزار گردد.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها