ملایی: دوست دارم در مهد جودو جهان قهرمان شوم

قهرمان جودو جهان گفت: ژاپن مهد جودو جهان است و خیلی دوست دارم در این کشور به مدال طلا برسم.

ملایی: دوست دارم در مهد جودو جهان قهرمان شوم

سعید ملایی در خصوص شرایط خود در آستانه مسابقات جودو قهرمانی جهان اظهار داشت: طبق برنامه از قبل طراحی شده تمرینات خود را پیگیری کردم و تا روز چهارشنبه 30 مردادماه و قبل از اعزام، تمریناتم را ادامه می‌دهم. با توجه به تمرینات، اردوها و مسابقاتی که داشتم، از شرایط خوبی برخودار هستم و آسیب‌دیدگی ندارم. در کنار تمرینات، حریفان خود را آنالیز و با مربیان روانشناس روی آمادگی ذهنی کار کردم تا بتوانم در مسابقات جهانی بهترین عملکرد را داشته باشم.

وی در خصوص شانس خود برای کسب سومین مدال جهانی گفت: تمام تلاشم را برای بهترین عملکرد انجام می‌دهم. ژاپن مهد جودو جهان است و خیلی دوست دارم در این کشور به مدال برسم. قرار است دو سال پشت سر هم دو رویداد معتبر قهرمانی جهان و المپیک 2020 در این کشور برگزار شود. امیدوارم بهترین‌ها برای من و محمد محمدی بریمانلو در مسابقات جهانی اتفاق بیفتد. در مسابقات قهرمانی جهان تلاش خود را خواهم کرد، اما پله آخر من مسابقات المپیک است.

قهرمان جودو جهان در مورد تکرار مدال‌های دوره گذشته عنوان کرد: در دوره گذشته تمام امکانات لازم در اختیار ما قرار گرفت و توانستیم ثمره و نتیجه آن را با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در باکو بگیریم. در این دوره نیز من و بریمانلو تمام تلاش خود را انجام دادیم تا اتفاقات خوبی را در توکیو رقم بزنیم.

ملایی در خصوص کسب سهمیه المپیک اظهار داشت: سهمیه المپیک من قطعی شده و حتی اگر در مسابقات جهانی و دیگر رویدادها حضور نداشته باشم، باز هم سهمیه را کسب خواهم کرد. فاصله امتیازاتم با رقبا در رنکینگ المپیک زیاد و سهمیه‌ام قطعی است. بریمانلو باید در مسابقات حضور داشته باشد تا سهمیه او نیز قطعی شود. در مسابقات جهانی ژاپن به افزایش تعداد مدال‌های جهانی خود و امتیازاتم فکر می‌کنم تا همانند سال گذشته دوباره بهترین جودوکار سال 2019 انتخاب شوم.

وی در خصوص توقعات بالای جامعه جودو و مسئولان ورزش کشور از او برای کسب مدال المپیک، گفت: اصلا در این خصوص فکر نمی‌کنم و همیشه برای هر مسابقه‌ای که اعزام می‌شوم دوست دارم با صددرصد آمادگی حضور داشته باشم. مسئولان ورزش کشور به من لطف دارند و تمام تلاشم را انجام می‌دهم بهترین عملکرد را داشته باشم. هدف من موفقیت و کسب مدال در المپیک است. اگر احساس می‌کردم نمی‌توانم به این مهم برسم، اعلام می‌کردم که ملایی توانایی کسب مدال المپیک را ندارد.

دارنده یک مدال طلا و یک برنز جهان افزود: این توانایی را در خود می‌بینم که در المپیک موفق به کسب مدال شوم. شک نکنید این المپیک با دوره‌های گذشته تفاوت دارد و قرار است بهترین عملکرد تاریخ جودو در این مسابقات اتفاق بیفتد و من این موضوع را به یقین می‌گویم. تمام تلاشم را برای این مهم انجام می‌دهم و فقط از مسئولان درخواست امکانات بیشتر را دارم. از مسئولان غیر از امکانات چیزی نمی‌خواهم و مانند برخی ورزشکاران دنبال پول و امتیازات دیگر نیستم. اعتقاد دارم با مدال المپیک تمام این چیزها نیز کنارش خواهد آمد.

ملایی در خصوص شرایط خود در بوندس‌لیگا آلمان گفت: بعد از مسابقات قهرمانی جهان، نیم فصل دوم بوندس‌لیگا به صورت فشرده آغاز خواهد شد و باید هفته به هفته در مسابقات حضور داشته باشم. در اواخر آبان‌ماه نیز مسابقات لیگ جودو قهرمانی اروپا برگزار خواهد شد که برای تیم لیسبون پرتغال مسابقه خواهم داد و بعد از آن مجددا در مراحل نیمه‌نهایی و نهایی بوندس‌لیگا حضور داشته باشم. از طرفی منتظر هستم زمان آغاز سوپر لیگ جودو ایران آغاز شود تا در صورت قرارداد با تیمی در این مسابقات نیز حضور داشته باشم.

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها