تنها ۱۰ درصد از مواد اولیه صنعت نساجی وارداتی است / بوروکراسی اداری، مانعی پُررنگ برای رونق تولید

رنج دوست گفت: فقط ۱۰ درصد از مواد اولیه مورد استفاده در صنعت نساجی از جمله مواد رنگ، نساجی، بعضی از قطعات دستگاه‌ها و نخ وارداتی هستند.

تنها ۱۰ درصد از مواد اولیه صنعت نساجی وارداتی است / بوروکراسی اداری، مانعی پُررنگ برای رونق تولید

رنج دوست فعال اقتصادی با توجه به سال و موانع موجود در حوزه صادرات، اظهار کرد: تحریم‌های ناعادلانه، تغییر مدام نرخ ارز، رکود بازار، بدهی‌های واحد‌های تولیدی به سیستم بانکی و افزایش قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی از موانع رونق تولید به شمار می‌روند که خوشبختانه این تحریم‌ها نه تنها مانع رونق تولید نشد بلکه شاهد افزایش ۶ میلیون دلاری صادرات به همه کشور‌ها در ۴ ماه اخیر بودیم.

او یکی از مهم‌ترین موانع رونق و تسهیل تولید را کاغذ بازی‌های اداری دانست و گفت: معتقدم اگر کاغذ بازی اداری در کشور از بین برود حتی اگر اجناس قاچاق هم وارد کشور شود، توان رقابت با نمونه خارجی را خواهیم داشت.

این فعال اقتصادی وجود رکود در کارخانجات کشور را تکذیب کرده و افزود: کیفیت در کار و مدیریت به در کارخانه‌ها کمک شایانی می‌کند.

رنج دوست در پاسخ به این سوال که چرا سبد صادراتی علاوه بر کیفیت، تنوع کم تری دارد، بیان کرد: ما هر روز با افزایش کیفیت و طرح‌های مختلف در رونق تولید تاثیر گذاریم که با بروز رسانی این طرح‌ها میتوان تغییرات پیشرفته کیفیت و تنوع را در سبد‌های صادراتی دید.

او در پایان در باره وضعیت صنعت نساجی گفت: فقط ۱۰ درصد از مواد اولیه مورد استفاده در صنایع از جمله مواد رنگ، نساجی، بعضی از قطعات دستگاه‌ها و نخ وارداتی هستند که با راه اندازی کارخانه نخ سازی واردات نخ نیز به پایان می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها