شرکت «استاندارد چارترد» بریتانیا برای دور زدن تحریم‌های ایران ۱۰ میلیون پوند جریمه می‌شود

شرکت خدمات مالی و بانکی «استاندارد چارترد» بریتانیا به دلیل آنچه که « ناکامی در جلوگیری از نقض تحریم‌ها» اعلام شده، با جریمه ۱۰ میلیون پوندی روبرو است.

شرکت «استاندارد چارترد» بریتانیا برای دور زدن تحریم‌های ایران ۱۰ میلیون پوند جریمه می‌شود

روز شنبه ۲۶ مردادماه گزارش داد که دفتر اجرای تحریم‌های مالی بریتانیا قصد دارد در هفته‌های آینده این جریمه را به بانک مورد نظر تحمیل کند.

شبکه خبری اسکای‌نیوز، این دفتر متشکل از افسران پلیس و اطلاعات و همچنین مقام‌های وزارت دارایی بریتانیا است.

اسکای‌نیوز جزییات بیشتری در این مورد منتشر نکرده و بانک استاندارد چارترد نیز برای اظهار نظر در این مورد در دسترس نبوده است. با این حال،‌ این جریمه مشمول فرایند تجدیدنظر احتمالی است.

خبرگزاری رویترز،‌ در فروردین‌ماه گزارش داده بود که این شرکت موافقت كرده مبلغی معادل یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار به دلیل انجام معاملات مالی غیرقانونی كه نقض تحریم‌ها علیه ایران و سایر كشورها به حساب می‌آمده، به مقام‌های آمریکا و بریتانیا بپردازد.

این شرکت در سال ۲۰۱۲ میلادی نیز به دلیل تخلفاتی مشابه با جریمه روبه‌رو شده بود. استاندارد چارترد تاکنون مبلغی بیش از ۸۰۰ میلیون پوند جریمه در زمینه این تحریم‌ها پرداخت کرده است.

یک مقام قضایی آمریکا درباره این شرکت گفته بود: «استاندارد چارترد به صورت عامدانه با ایجاد دسترسی ایرانی‌ها به اقتصاد آمریکا، یکپارچگی سیستم مالی ما را زیر سوال برد و به امنیت ملی کشور ضربه زد.»

منبع: انتخاب

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها