دو روسپی معروف که در کودتای 28 مرداد نقش داشتند/ یکی اعدام شد و دیگری به اسرائیل گریخت

سَکینه قاسمی مشهور به پری بُلنده، یک روسپی ایرانی بود که نقش عمده ای در کودتای 28 مرداد داشته است. پری بلنده پس از انقلاب اسلامی ایران و به آتش کشیده شدن محلهٔ شهرنو، دستگیر و اعدام شد.

دو روسپی معروف که در کودتای 28 مرداد نقش داشتند/ یکی اعدام شد و دیگری به اسرائیل گریخت

به گزارش خبر فوری ، شهرنو و برخی روسپی‌ها نقش بسیار پررنگی در کودتای 28 مرداد 1332 داشته اند. مشهور است که شعبان جعفری(بی‌مخ)، گروهی از این زنان را اجیر کرد و آن‌ها هم در همراهی با کودتاچیان و با سردادن شعارهای «زنده باد شاه» و «مرگ بر توده‌ای» و «مرگ بر مصدق» از جنوب شهر به خانه مصدق در انتهای خیابان فلسطین و سپس تا خیابان پاستور قشون‌کشی کردند.

در این میان، دو تن از این روسپیان بسیار مشهور بوده اند. یکی ملکه اعتضادی است و دیگری سکینه قاسمی(مشهور به پری بلنده).

ملکه ای که موجب سقوط دولت ملی شد

درباره ملکه گفته‌اند که زنی بسیار زیبا بود که حتی عشاقی در میان افسران بالارتبه ارتش شاهنشاهی مانند سروان خسروانی(ژنرال خسروانی) یا رئیس سازمان ورزش ایران و یا حتی برخی اعضای دربار داشت.

گویا ملکه یکی از مدیران محله شهر نو بود که گفته می‌شود در یک خانواده مرفه به دنیا آمد و در قبل از کودتای 28 مرداد در توطئه های شاه بر علیه دکتر مصدق شرکت کرده و در روز کودتا نیز سوار بر یک تانک در خیابان‌های تهران حضور داشت. ارتشبد فردوست در خاطرات خود درباره کودتای ۲۸ مرداد می نویسد: [برادران رشیدیان] ظاهرا توانستند جمعیتی حدود پنج ، شش هزار نفر را راه‌ بیندازند. ملکه‌ اعتضادى را هم پیدا کرده‌ بودند که‌ متخصص تحریک و تهییج بود و چادرش را به‌ کمر بسته‌ و روى جیپ سخنرانی می‌کرد.

گویا بعد از کودتا چندصد متر زمین به وی اعطا شد. همچنین ملکه یکی از سهامداران بانک ایران و ژاپن شد و پیش از انقلاب به اسرائیل رفت و تا کمی قبل زنده بود.

مکالمه جالب ملکه با دکتر مصدق

برخی داستانهای راست و دروغ درباره ارتباط ملکه اعتضادی با محمد مصدق روایت شده است. طبق یکی از این روایتها، هنگامی که مصدق باشور وهیجان از خدمات صادقانه‌اش به مردم و مملکت سخن می‌گفت و دستهای مرتعشش را حرکت می‌داد، ملکه اعتضادی که در ردیف تماشاچیان نشسته بود از جا برخاست و با صدایی بلند، رو به دکتر مصدق گفت: یک پیرمرد سیاسی که مملکت را به پرتگاه سقوط کشانده، نباید در دادگاهی که به خیانت‌های او رسیدگی می‌کند، بترسد و بلرزد. دکتر مصدق، رو به عقب برگرداند و گویندۀ این جملات را شناخت و گفت: خانم! منارجنبان اصفهان ، قرن‌هاست می‌لرزد و هنوز پابرجاست. از این پاسخ صریح و ابهام‌دار، اکثر حضار، حتی رئیس و منشی‌های دادگاه نیز به خنده افتادند و «خانم ملکه» با سرافکندگی بسیار در جایش نشست و پس از لحظاتی دیگر سالن دادگاه را ترک کرد.

پری بلنده و شرکت در کودتای 28 مرداد

سَکینه قاسمی مشهور به پری بُلنده، یک روسپی ایرانی بود که نقش عمده ای در کودتای 28 مرداد داشته است. پری بلنده پس از انقلاب اسلامی ایران و به آتش کشیده شدن محلهٔ شهرنو، دستگیر و در ۲۱ تیر ۱۳۵۸ به اتهام «فساد فی‌الارض» اعدام شد.

نسیم بیداری درباره نقش این زن در کودتای 28 مرداد نوشته شده است :

کودتای 28 مرداد نتیجه اتحاد لات و فاحشه بود.در کنار شعبون بی مخ شهر نویی‌ها هم بودند که توانستند جماعتی را با خود همراه کنند تا خیابان های خالی قلب پایتخت را در عرض چندین ساعت بگیرند.

سکینه قاسمی یا همان پری بلنده یکی از سرکردگان این عده و از خانم رئیس های ثرتمند شهر نو بود. او زن لاغر و سبزه رویی بود که در خیابان اول قلعه شهر نو دو خانه بسیار بزرگ داشت و با مقامات بالای کشور صمیمیتی به هم رسانده و حتی با آنان رفت و آمد می‌کرد. یک اتوموبیل شورلت (مدل ایمپالا) سفید رنگ داشت که هر روز صبح راننده اش او را به شهر نو می‌آورد و شبها هم پس از کار روزانه با همان اتوموبیل به خانه اش می.رفت.

او نیز مثل شعبون، ارتباط خوبی با برخی از رجال وقت داشت. ولی شانس شعبون را نداشت و بعد از انقلاب گیر افتاد و به جرم یک عمر فحشا و خرید و فروش دختران خردسال و زنان گول خورده و اغفال شده و دایر کردن مراکز فحشا و عشرت کده‌های مختلف که موجب انحراف نسل جوان این مملکت شده بود، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام محکوم شد.

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 9
  • علی
    0

    اول انقلاب که فقط اعدام‌میکردن مثل اینکه

  • یک آدم
    0

    آقای شهید طیب حاج رضایی در زمان کودتا کجا بودند؟؟؟//

    نظرات شما -
    • معرفت
      0

      پسر طیب میگفت پدرم محرم وصفر عرق نمیخورد الواتی تو شکوفه نو نمیکرد.قدیمی ها میدونند شکوفه نو کاباره ای بود محل عیش فاحشه ها که خرج این طرب با طیب و اامثال او بود .طیب بخاطر امام حسین دوماه کثافت کاری نمیکرد ولی ده ماه بعد. جلو چشم خدا هر کاری میکرد .از شاه امتیاز موز گرفته بود . اون پدر سوخته ای که طیب رو با حر مقایسه میکرد .باید منتظر قیامت باشه.

  • معرفت
    0

    الان دلالان فحشا کم شدند یا حد اقل در خفا کار میکنند .در عوض دیوسان سیاسی با مواجب نجومی هر لحظه نردبانی اند برای بلندی روح پری بلنده تا رساندنش به ارامش ابدی..

  • مهدی رادو
    0

    ایت الله کاشانی. کجا بودند?

  • حقگو
    1

    خوب الان پرستو داریم کلاس بالا

  • سیروس جعفری
    0

    حالا هم بایدجلو این پری بلندهای امروزی هم گرفته شود...‌‌‌ تا دیرنشده....‌.ممنون خدایا ظهور اقا امام زمان رابرسان التماس دعا

  • امید وار
    0

    منبع خبر چیست؟ برای کشف واقعیت مصاحبه هما سرشار با شعبان جعفری را بخوانید نام کتاب شعبان جعفری است بیشترین نقش را در سرنگونی دولت مصدق آیت .بهبهانی و کاشانی داشتند.کاشانی عامل انگلیس بوده و حدود شش هزار دلار از انگلیس پول گرفته در صورتیکه شعبان جعفری 28 مرداددر زندان بوده است پس پری بلنده و... همه در اختیارکاشانی بودهاند

  • ایرانی
    0

    نظرات اینه عبرتند ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها