۹ میلیارد تومان پول قمار در فضای مجازی مسدود شد

رئیس پلیس فتا از مسدودسازی بیش از ۹ میلیارد تومان پول قمار در فضای مجازی خبر داد.

۹ میلیارد تومان پول قمار در فضای مجازی مسدود شد

سردار وحید مجید درباره برخورد با سودجویان در حوزه سایتهای شرط‌بندی و قمار، اظهار کرد: سایتهای شرط‌بندی در هیچ درگاهی به صورت مستقیم فعالیت ندارند اما این سایت‌ها با استفاده از ترفندهایی از درگاه بانکی سایتهای دیگر به صورت موقت و در بازه‌‌های زمانی متفاوت استفاده می‌کنند که این مسئله با همکاری شرکت شاپرک و دادستانی برای از بین رفتن درگاه‌های بدون هویت در حال پیگیری است.

رئیس پلیس فتا تصریح کرد: در حال حاضر پلیس فتا با هماهنگی شرکت شاپرک و دستور مقام قضائی با راه‌اندازی کارگروه مصادیق مجرمانه نسبت به مسدودسازی این درگاه‌ها اقدام می‌کند و مبالغ آنها نیز به منظور تعیین تکلیف توسط مقام قضایی بلوکه می‌شود.

وی متذکر شد: قمار به هر نوعی جرم محسوب شده و طبق مواد 705 الی 711 قانون مجازات اسلامی قمارهای اینترنتی نیز جرم است و با مجرمان برابر قانون برخورد می‌شود، متأسفانه بسیاری از کاربران با توجه به اینکه می‌دانند دست به اقدامی غیرقانونی زده‌اند، از شکایت صرفنظر کرده و کلاهبرداران نیز از این ویژگی سوءاستفاده می‌کنند اما شهروندان در صورت فریب کلاهبرداران باید به پلیس فتا موضوع را اطلاع دهند و سپس به دادگاه جرایم رایانه‌ای برای حصول نتیجه مراجعه کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: با بانک مرکزی هماهنگی‌های لازم انجام شده تا به شکل ریشه‌ای کنترل وب سایتهای فیشینگ از جمله سایتهای شرطبندی انجام شود و گردش مالی و پولشویی‌های این سایت‌ها نیز مورد رصد قرار گیرد.

وی افزود: مقابله هدفمند با قمار اینترنتی نیازمند عزم ملی و فرهنگ‌سازی است و تمامی نهاد‌ها نظیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی، قوه قضاییه، قوه مجریه، پلیس، صدا و سیما و سایر ارگانها باید در راستای رفع چالش‌ها و مشکلات موجود در این حوزه به صورت مشترک فعالیت کنند.

مجید با اشاره به شناسایی هزار و چهار تارنمای قمار از ابتدای سال 98، گفت: این اقدامات منجر به تشکیل 392 فقره پرونده قضایی با گردش مالی بیش از 96 و مسدودسازی بیش از 9 میلیارد تومان شده است.

رئیس پلیس سایبری کشور به مهمترین پرونده‌های این حوزه در سال 98 نظیر شناسایی یکی از متهمان حرفه‌‍ای در حوزه طراحی و پشتیبانی سایتهای قمار در خارج از کشور و اخذ اعلان قرمز بین‌المللی و استرداد وی به داخل کشور به همراه دستگیری اعضای دو باند قمار توسط پلیس فتا استانهای البرز و غرب استان تهران نیز اشاره کرد.

این مقام انتظامی ادامه داد: در مجموع، 15 نفر از اعضای دو باند موردنظر در استانهای البرز، مازندران، گیلان، گلستان و آذربایجان شرقی دستگیر و 35 فقره کارت بانکی به نام افراد غیر از آنها کشف شده است.

وی از شهروندان و کاربران خواست موارد مشکوک را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir لینک ثبت گزارشات مردمی به پلیس فتا اعلام کنند

منبع: رکنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها