حاجی دلیگانی: در سال‌های اخیر آیین‌نامه مجلس به سمت رئیس‌گرایی رفته است

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با تأکید بر اینکه در چند سال اخیر از اختیارات نمایندگان کاسته شده است، گفت: روندی که در انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ طی می‌شود اشتباه است. در سال‌های اخیر آیین‌نامه مجلس به سمت رئیس گرایی رفته است.

حاجی دلیگانی: در سال‌های اخیر آیین‌نامه مجلس به سمت رئیس‌گرایی رفته است

حسینعلی حاجی دلیگانی در جلسه علنی امروز مجلس در جریان بررسی ماده ۲ طرح اصلاح موادی از قانون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی که به انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ بازمی‌گشت، با ارایه پیشنهادی بیان کرد: اکنون رئیس کمیسیون اصل ۹۰ با انتخاب رئیس مجلس و اعضای هیأت رئیسه به صحن معرفی می‌شوند و صحن مجلس به آن یک فرد رأی می‌دهد. در اصل یکی از وظایف این کمیسیون رسیدگی به تخلفات رئیس و اعضای هیأت رئیسه است و با برگزاری چنین انتخاباتی در حقیقت پیشاپیش از هیأت رئیسه می‌خواهیم تا قاضی رسیدگی به تخلفات آینده خود را معرفی کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: در کجای دنیا این گونه رئیس انتخاب می‌شود. در سال‌های اخیر آیین‌نامه داخلی مجلس به سمت رئیس گرایی رفته است و از اختیارات نمایندگان مجلس کاسته شده است. حال اگر می‌خواهید این را باور کنید و یا اینکه بر آن سرپوش بگذارید. روندی که اکنون در انتخاب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ طی می‌شود یک روند نادرست است و این گونه ما نمی‌توانیم حتی از رئیس مجلس نیز انتقاد کنیم.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس تصریح کرد:‌ اکنون در خصوص عدم تدوین آیین‌نامه‌های قوانین مصوب مجلس از سوی دولت چه کسی باید پیگیر باشد. وزیر دادگستری در تاریخ ۲۵ تیرماه در مجلس قول دادند تا تکلیف ۶۴۰۰ نفر استخدامی کادر اداری قوه قضاییه ظرف یک ماه روشن شود. اکنون که این مهلت به پایان رسیده است چه کسی باید پاسخگو باشد.

وی افزود: یا دولت قرار بود در خصوص ۱۴ میلیارد دلار تخصیص یافته برای تأمین کالاهای اساسی به مجلس گزارش سه ماهه ارائه کند اما این عمل اجرایی نشده است. زمانی که ما شکایت خود را در این زمینه‌ها به رئیس مجلس نیز می‌بریم به نتیجه نمی‌رسد. ما باید شکایت خود را به کجا ببریم.

حاجی دلیگانی در ادامه اظهار کرد: کمیسیون اصل ۹۰ اختیار کافی برای رسیدگی به تخلفات رئیس مجلس و هیأت رئیسه ندارد.

وی در ادامه همچنین در تذکری با استناد به اصل ۷۵ آیین‌نامه داخلی مجلس در پاسخ به اظهارات یوسفیان سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس بیان کرد:‌ آقای یوسفیان گفتند چرا پیشنهادات به کمیسیون آیین‌نامه ارسال نمی‌شود اما باید بگویم که ما پیشنهادات خود را داده‌ایم و گله‌مند هستیم که چرا راه به جایی نمی‌برد. در خصوص طرح شفاف‌سازی آرا که تلاش و زحمت زیادی برای آن شده است هنوز کمیسیون پاسخی نداده است. چرا علیرغم اینکه بیش از یک سال از ارسال این طرح به کمیسیون می‌رسد آن به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع: ایسنا

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • نمیدانم
    0

    نماینده محترم و عزیز ...چرا تخلفات صورت گرفته در دیوان محاسبات پیگیری نمی کنی ...در سال ۹۷ تعداد۲۵ نفر از استان ایلام به استخدام دیوان محاسبات کشور در آمد فارغ از اینکه هیچ کدام صلاحیت احراز در آزمون را داشته باشند شرط معدل کذاشته بودند که اونها ی که امروز استخدام شده اندذعیچ کدام معدل ۱۴ رو ندارند و این منتی نژاد بخاطر اینکه تو انتخابات مجلس یازدهم رای بیاره همچنین ظلمی به بیت المال کرده لطفا رسیدگی بفرمایید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها