حقوق یک فضانورد چقدر است؟

یک فضانورد در چه رده شغلی‌ای در آمریکا قرار گرفته و حقوق و مزایای‌ او چند دلار است؟

حقوق یک فضانورد چقدر است؟

«اسکات کیلی» که چهار سفر فضایی انجام داد و سال 2016 از آژانس فضایی آمریکا (ناسا) خارج شد، در گفت‌وگویی با خبرگزاری اسپوتنیک از ابعاد مادی این شغل پرهیجان سخن گفت.

به گفته این فضانورد، همکاران او در رتبه شغلی 15 جای دارند که در آن رتبه‌های سرهنگ ارتش و سروان نیروی دریایی قرار می‌گیرند.

حقوق سالانه هر فضانورد 155 هزار دلار یعنی حدود 13 هزار دلار در ماه است.

کیلی اضافه کرد: نحوه پیوستن به ناسا هم در میزان حقوق تاثیر دارد، اگر فضانورد از ساختار نظامی به ناسا منتقل شود، همان مدارج نظامی را طی می‌کند و در چارچوب لیست حقوقی وزارت دفاع آمریکا از حقوق و مزایا بهره‌مند می‌شود.

او در عین حال خبر داد که با توجه به اینکه مالیات کمتری از فضانوردان گرفته می‌شود حقوق بیشتری نسبت به هم‌رتبه‌ای‌هایش در ارتش دریافت می‌کرد، همچنین مرخصی‌های بیشتری داشته و از بیمه قابل توجهی هم بهره‌مند بود و به تبع آن حقوق بازنشستگی بهتری دارد.

منبع: اعتمادآنلاین

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ali
    0

    میدانم که حقوق یک فضانورد در ناسا پس از چند سال سابقه کار و عملکرد درخشان ممکن است مشمول رتبه GS-۱۲ و ردیف ۱۰ شده و به مبلغ ۸۲ هزار ۶۸۰ دلار در سال ارتقا پیدا کند. یعنی ماهی نزدیک به 6883دلار که اگر با ارز 11700تومان حساب کنیم (شش ماه پیش دلار 4200 تومان بوده !) میشود ماهی هشتاد میلیون و پانصد هزار تومان . حالا این حقوق رو با حقوق مدیر عامل و روسای ایران خودرو و سایپا و مسئولین و مدیران دولتی و نماینده مجلس و وزیر ... حساب کنید که بعد از 40 سال تجربه با حقوق و مزایا و اضافه کار (وام خرید ماشین و مسکن , خانه دولتی و ماشین و راننده در اختیار خانه و خانواده با بنزین مجانی و کارت های نقدی و اوراق مسکن بی نام که حساب و کتاب ندارد و قدرت بی حد و حصر و ... ) مقایسه کنید . حقوق دریافتی و وضعیتی که ایشان در مملکت بوجود آورده اند را با یک فضانورد متبحر بسنجید تا ببینید که اوضاع دوستان چقدر عالی است. و جالب است که همین آقایانی که حسابی حال میکنن و بچه هاشونم در آمریکا و اروپا هستند جدیدا گیر دادن به دکترها که شما مالیات نمیدید و وضعیتتون هم خیلی مشتیه!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها