روش نوینی که سکته مغزی را شکست می‌دهد

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: در درمان مداخله‌ای به جای استفاده از دارو‌، با سیم‌‎های نازکی قسمت بسته شده رگ در مغز، باز می‌شود.

روش نوینی که سکته مغزی را شکست می‌دهد

علی اصغر اخوت، متخصص مغز و اعصاب و فوق تخصص بیماری های عصب و عضله در گفت‌وگو با خبرنگار ، اظهار کرد: یکی از آخرین روش‌هایی که در سال های اخیر در تمام دنیا به عنوان شیوه نوین برای درمان بیماران سکته مغزی مطرح می‌شود، درمان مداخله‌ای است.

وی ادامه داد: بیماری که دچار سکته مغزی شده و لخته خون یکی از رگ‌های مغزی او را مسدود کرده است، به روش مداخله‌ای تحت درمان قرار می‌گیرد. در حال حاضر از طریق تزریق دارویی که خاصیت ضد لختگی دارد به یکی از رگ‌های محیطی خون قسمت لخته شده را حل کرده و باعث باز شدن رگ های بسته شده می شود.

این متخصص مغز و اعصاب گفت: در این روش جدید، هنگامی که رگ‌های مغزی فرد بیمار به خصوص رگ های بزرگ بسته می‌شوند، با روشی شبیه آنژیوگرافی سیم های خیلی نازک را از طریق رگ وارد بدن فرد بیمار و در نهایت رگ‌های مغزی می‌شود. ابزار وارد شده به قسمت آسیب دیده می رود و با تزریق مواد دارویی یا خارج کردن خون لخته شده؛ جان فرد بیمار حفظ می‌شود.

عوارض خطران سکته مغزی را بشناسید

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه سکته مغزی دومین عامل مرگ و میر بعد از تصادفات جاده‌ای است، افزود: آسیب‌های ناشی از بروز سکته‌های مغزی اغلب باعث فلج شدن و ناتوان شدن فرد بیمار می‌شود و این روش موثر می تواند احتمال بروز چنین آسیب‌هایی را کاهش دهد.

محبی/

اخوت تاکید کرد: مهم‌ترین مشکل برای ارائه چنین خدماتی ، مشکلات سخت افزاری است. این روش درمانی به تجهیزاتی نیاز دارد که تهیه آن‌ها هزینه بر است. در حال حاضر به دنبال تهیه این تجهیزات برای بیمارستان شریعتی هستیم ولی مشکلات ذکر شده رسیدن به این هدف را سخت‌تر می کند.

این متخصص مغز و اعصاب در پایان گفت: استفاده از این روش در سکته‌های قلبی به روشی متداول تبدیل شده است اما متاسفانه در زمینه مغز و اعصاب هنوز با مشکلاتی مواجه هستیم.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناهید مقدم
    0

    با سلام سؤال من اینست چرا در طی چند سال اخیر مرگ ومیر در اثر سکته افزایش پیدا کرده شما فقط اظهار کردید درمان سکته قلبی و اینکه عوارض سکته مغزی ، اصلا ریشه این سکته ها چیست آیا از مواد غذایی ناسالم است که در سطح عمومی توزیع میشود ؟ یا علت دیگری دارد چرا کسی تحقیق نمیکند که علت افزایش سکته چیست و واقعا اپیدمی شده چه بسا سراغ خود شما و نزدیکانتان هم بیاید لطفا ریشه یابی بفرمایید با تشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها