سرقت از پیک موتوری با خوراندن بستنی آلوده

سه عضو یک باند که برای اجرای نقشه شیادانه سرقت، به طعمه خود داروی بیهوشی خورانده بودند، با تلاش مأموران فرماندهی انتظامی مشهد رد زنی و دستگیر شدند.

سرقت از پیک موتوری با خوراندن بستنی آلوده

به گزارش مشهد فوری ، سه سارق حرفه‌ای برای آنکه بتوانند اقدامات شوم خود را در شهر اجرایی کنند، تصمیم گرفتند ابتدا یک نفر از آن‌ها به سطح شهر برود و در پوشش مسافر، یک پیک موتوری را شناسایی و پس از کرایه کردن موتور برای چند مقصد کوتاه او را به مکان موردنظر کشیده و داروی بیهوشی را با همکاری دیگر اعضای باند به او بخوراند.

یک روز صبح همین اقدام را کلید می‌زنند و یک جوان پیک موتوری را بیهوش و لوازم همراه او را سرقت و متواری می‌شوند.

پس از آن وقتی مالباخته به حال می‌آید متوجه می‌شود چه بلایی سرش آمده و به سرعت خودش را به دادسرای ناحیه ۲ مشهد رسانده و در آنجا طرح شکایت می‌کند.

پرونده این واقعه پس از ثبت در دادسرا به شعبه ۲۰۲ بازپرسی ارجاع و در ادامه هم قاضی شعبه از مالباخته می‌خواهد ماجرا را به صورت کامل و دقیق شرح دهد و پس از آن گفته‌هایش را مکتوب کند.

جلب اعتماد و اجرای نقشه

شاکی هم درتشریح ماجرای سرقت عنوان کرد: شغل من کارکردن با موتورسیکلت است و برای کسب درآمد، مسافر و ... جابه‌جا می‌کنم.

روز سرقت هم در شهر دور می‌زدم که یک نفر جلو من دست بلند کرد و وقتی موتور را متوقف کردم، مدعی شد در چند نقطه شهر کار دارد و از من خواست تا او را به آدرس‌های مدنظرش برسانم.

مسافرنما وقتی سوار موتور شد با چرب زبانی و فن‌بیانی که داشت طوری وانمود کرد که آدم دست بخیری است. حتی برای جلب اعتماد بیشتر بین راه از من خواست موتور را نگه دارم تا او به یک فرد نیازمند کمک کند و این کار را هم کرد. کمی بعد پس ازآنکه چند دقیقه‌ای با او همراه شدم، از من خواست تا مقابل یک بستنی فروشی در حوالی منطقه طلاب توقف کنیم. لحظاتی بعد دو بستنی خرید و گفت به پارکی که در همان نزدیکی قرار دارد برویم و آنجا بستنی بخوریم. من هم که ازهمه جا بی‌خبر بودم به محض خوردن بستنی از هوش رفتم و وقتی به هوش آمدم دیدم موتور، موبایل، وجوه نقد و هرچه همراهم بود به سرقت رفته است.

دستگیری متهمان و احتمال افزایش سرقت‌ها

در ادامه بازپرس شعبه دستور دستگیری متهم را صادر و در اختیار مأموران پلیس قرار داد. اقدامات فنی و پلیس انجام و مشخص شد روز سرقت دو نفر دیگر هم با متهم اصلی همدست بوده که پس از آن، محل اختفای آن‌ها شناسایی و هر سه متهم دستگیر شدند.

با دستگیری سارقان و اعتراف صریح آن‌ها و اعلام نظر پلیس که احتمال انجام سرقت‌های مشابه از سوی اعضای باند را متصور می‌دانست، مأموران اداره مبارزه با جرایم خشن پلیس آگاهی، مأمور شدند تا تحقیقات تکمیلی در این رابطه را صورت دهند.

منبع: قدس

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها