دو غول رسانه‌ای جهان ادغام شدند

دو کمپانی «سی بی اس» و «ویاکوم» پس از ماه‌ها مذاکره سرانجام ادغام شدند و از این پس با نام «ویاکوم سی‌بی اس» به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

دو غول رسانه‌ای جهان ادغام شدند

این دو کمپانی رسانه‌ای که هر دو در زمینه ساخت تولیدات تلویزیونی، سینمایی و تبلیغاتی فعال هستند از پس با عنوان «ویاکوم سی بی اس» و مدیریت «باب باکیش» مدیر سابق کمپانی ویاکوم فعالیت می‌کند و در نتیجه این ادغام ارزش این کمپانی به ۳۰ میلیارد دلار می‌رسد.

«الیزابت وارن» سناتور آمریکایی ماساچوست که در حال حاضر پیشتاز نامزدهای دموکرات انتخابات ریست جمهوری آمریکاست در واکنش به ادغام دو شرکت بزرگ رسانه‌ای «سی‌بی اس» (CBS) و «ویاکوم» (Viacom) ابراز نگرانی کرده که این ادغام‌های بزرگ تاثیرات منفی چون تعدیل گسترده کارکنان و ایجاد انحصار در کسب و کار رسانه‌ای با خود به همراه داشته باشد و وزارت دادگستری باید توجه دقیقی به این موضوع داشته باشد.

علی‌رغم ادغام کمپانی دیزنی و فاکس قرن بیستم که به دلیل همپوشانی دپارتمان‌ها موجب تعدیل تعداد زیادی از نیروهای کمپانی فاکس شد اما ادغام «سی بی اس» و «ویاکوم» ریسک کمتری برای کارکنان خواهد داشت چرا که این دو کمپانی هر یک تولیدات منحصر به فرد خود را دارند. کمپانی «ویاکوم سی‌ بی اس» هم اکنون در مجموع سفارش ساخت ۷۵۰ سریال تلویزیونی را دارد.

نتفلیکس، آمازون و دیزنی پلاس که قرار است امسال به صورت رسمی فعالیت رسمی خود را آغاز کند از مهم‌ترین رقبای کمپانی «ویاکوم سی بی اس» هستند.

منبع: ایسنا

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها