خطبه های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی

امامان جمعه شهرهای مختلف استان خراسان رضوی در خطبه های نماز جمعه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی و عید غدیر خم را گرامی داشتند.

خطبه های نماز جمعه شهرهای خراسان رضوی

به گزارش مشهد فوری ،امام جمعه تربت حیدریه با گرامیداشت ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس چنان ملت ایران را آب دیده و مقاوم کرد که امروز آمریکا و ایادیش هر ترفندی برای شکست و عقب نشینی ایران به کار می برند، با شکست مواجه می شود.

حجت الاسلام محمد رضا عصمتی در خطبه های نماز جمعه تربت حیدریه افزود: به خاطر ایثار و ازخودگذشتگی های شهدا، جانبازان و آزادگان است که امروز تحریم ها و جنگ اقتصاد ی دشمن با همه مصایب و دشواری ها برای مردم ایران، حاوی یک پیام مهم برای استکبار جهانی است و آن مقاومت جبهه اسلامی و شکست و عقب نشینی آمریکا از مواضع نا به حق خود می باشد.

وی همچنین به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و اظهار داشت: مسلمانان وظیفه دارند در همه امور سیاسی، فرهنگی و اقتصادی، مردم و مسئولان را امر به معروف و نهی از منکر کنند.

امام جمعه موقت سبزوار نیز گفت: آزادگان سرافراز سند افتخار و گنجینه های دفاع مقدس هستند که باید رشادت و فداکاری آنها به نسل جوان منتقل شود.

حجت الاسلام محمد سلیمانی در خطبه های نماز جمعه سبزوار با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی افزود: آزادگان در دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی رنج ها و شکنجه های بسیار در زندان های رژیم بعث عراق تحمل کردند.
وی اظهار داشت: امروز عزت و اقتدار انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف داخلی و بین المللی مرهون خون شهدا و رشادت جانبازان و آزادگان است و همه ما باید قدردان آنها باشیم.
وی همچنین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به جوانگرایی در بیانیه گام دوم گفت: باید زمینه حضور جوانان در عرصه های مدیریتی کشور فراهم و از ظرفیت آنها برای توسعه و پیشبرد مبانی انقلاب استفاده شود.
حجت الاسلام سلیمانی با گرامیداشت عید غدیر نیز افزود: پیام غدیر، امامت و ولایت است که پیروی از آن رمز بقای انقلاب اسلامی می باشد.

امام جمعه موقت گناباد هم گفت: پایبندی مردم به نظام جمهوری اسلامی و ارزشهای انقلاب به ویژه مواضع استکبار ستیزانه، مستکبران جهانی به سرکردگی آمریکا را مستاصل و ناامید کرده است.

حجت الاسلام محمد علی میری در خطبه های نماز جمعه گناباد با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار با هیات انصارالله یمن افزود: کشور و ملتی که انقلابی باشد و با توکل به پروردگار متعال و ایمان به وعده های الهی در برابر استکبار جهانی و دشمنان اسلام ایستادگی کند، به طور یقین پیروز است و مردم یمن هم طی چند سال گذشته با پایمردی مقابل مستکبران و ایادی سرسپرده شان آنها را ناکام گذاشتند.

وی با گرامی داشت دهه ولایت و امامت و عید سعید غدیر خم اظهار داشت: حضرت علی (ع) با شجاعت تمام برای دفاع از ارزشهای اسلامی و اعتلای دین مبین اسلام از خود و مسایل دنیوی گذشت و دوست و دشمن در مقابل ولایت آن حضرت سر تعظیم فرود آورده است.

وی گفت: باید با تاسی به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و با افزایش بصیرت مقابل ترفندهای دشمنان در راه دفاع از آرمانهای اسلامی و انقلابی و دفاع از دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ثابت قدم بایستیم.

حجت الاسلام میری با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، از آزادگان به عنوان نماد مقاومت و ایثار در دفاع از ارزشها یاد کرد و افزود: این افراد با تحمل سالها سختی و رنج دوران اسارت، هرگز دست از ارزشها و دستاوردهای نظام اسلامی نکشیدند و در دفاع از آن مرارتهای بسیار به جان خریدند.

منبع: ایرنا

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها