تمرین دوومیدانی‌کاران نابینا در پارک و خیابان!

دوومیدانی‌کاران نابینا و کم‌بینا در استان همدان به دلیل نداشتن پیست مناسب مجبور به تمرین در خیابان و پارک هستند.

تمرین دوومیدانی‌کاران نابینا در پارک و خیابان!

رقابت‌های لیگ دوومیدانی نابینایان و کم‌بینایان بانوان کشور از روز گذشته (پنج‌شنبه) به میزبانی شهر ساری آغاز شده است.

برگزاری این رویداد در حوزه ورزش نابینایان در حالی است که تیم همدان، قهرمان ایران در این مسابقات حضور ندارد. این تیم دو ماه قبل و در جریان مسابقات قهرمانی کشور به مقام نخست رسید و بانوان دوومیدانی‌کار نابینا و کم‌بینای این استان خوش درخشیدند، اما حالا از اعزام به مسابقات لیگ دوومیدانی نابینایان بازماندند تا بدین ترتیب شانس حضور در رقابت‌های انتخابی تیم ملی را نیز از دست بدهند.

گفته می‌شود عدم همکاری هیئت دوومیدانی و همچنین عدم پیگیری مسئولان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، نقش اصلی را در اعزام نشدن بانوان نابینا به ساری داشته است.

در کنار این موضوع باید به ماجرای دیگری هم اشاره کرد که قطعاً مسئولان استان همدان باید درباره آن توضیحاتی را ارائه دهند. یکی از مسئولان فدراسیون ورزش نابینایان در این باره عنوان کرده که این بانوان دوومیدانی‌کار نابینا به دلیل نداشتن پیست و همچنین عدم زمان‌بندی مناسب برای تمرین، مجبور شده‌اند در پارک و کنار خیابان به تمرین بپردازند که این مسئله برای آنها خطرات جانی را به دنبال داشته است.

مسابقات لیگ دوومیدانی نابینایان کشور از روز گذشته بدون حضور دوندگان همدانی آغاز شده است؛ دوندگانی که با سختی‌های فراوان توانستند قهرمان ایران شوند، اما حالا هیچ فرصتی برای حضور در تیم ملی ندارند.

منبع: تسنیم

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها