بازتاب استقبال مردم از انتخابات در رسانه‌های خارجی / ایران عرصه نخستین انتخابات پس از توافق هسته‌ای است

رسانه‌های خارجی اخبار مربوط به حضور مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری را به صورت گسترده پوشش می‌دهند.

بازتاب استقبال مردم از انتخابات در رسانه‌های خارجی / ایران عرصه نخستین انتخابات پس از توافق هسته‌ای است

با آغاز انتخابات ریاست جمهوری ایران و شوراهای اسلامی شهر و روستا، رسانه‌های خارجی اخبار مربوط به حضور هموطنان پای صندوق‌های رای را به صورت گسترده پوشش دادند:

خبرگزاری رویترز

این رسانه غربی به «صفوف طولانی» همزمان با آغاز انتخابات ریاست جمهوری در ایران اشاره کرد و خبر مربوط به انتخابات را اینطور پوشش داد: «در حالی که ایرانی‌ها رای دادن در انتخابات ریاست جمهوری را شروع کردند، صف‌های طولانی در مراکز رای گیری ایجاد شده است».

این همچنین افزود: «آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر معظم ایران پس از انداختن رای در تهران گفت که همه باید در این انتخابات مهم شرکت کنند و رای خود را در ساعت‌های اولیه به صندوق بیاندازند.»

الجزیره

شبکه خبری عربی الجزیره نوشت که نخستین انتخابات پس از توافق هسته‌ای به عرصه رقابت سنگین میان « حسن روحانی » اصلاح طلب و «ابراهیم رئیسی» اصولگرا تبدیل شده است.

در گزارش الجزیره از انتخابات امروز به عنوان رقابتی یاد شده که ایرانیان که به وسیله آن سرعت اصلاحات اجتماعی و اقتصادی و همکاری مجدد با جهانیان تعیین می‌شود.

علاوه بر روحانی، و رئیسی، «مصطفی میرسلیم» اصولگرا و «مصطفی هاشمی‌طبا» اصلاح‌طلب هم در رقابت امروز حضور دارد که انتظار نمی‌رود بیشتر از چند درصد رای داشته باشند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس

در این گزارش هم از انتخابات ریاست‌جمهوری پس از توافق هسته ای یاد شده و رای‌گیری به چالشی سنگین برای روحانی با رئیسی تعبیر شده است.

آسوشیتدپرس نوشت که انتخابات به عنوان همه پرسی برای سیاست‌های روحانی 68 ساله است چرا که وی با وجود مخالفت‌های، زمینه را برای توافق هسته‌ای آماده کرد،

منبع: فارس نیوز

16

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها