کشف بیش از 6 تن مواد مخدر در سمنان / کاهش 2 درصدی تلفات جاده‌ای

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به کشف بیش از 6 تن مواد مخدر در سمنان در سال جاری، از کاهش دو درصدی تلفات جاده‌ای در این استان خبر داد.

کشف بیش از 6 تن مواد مخدر در سمنان / کاهش 2 درصدی تلفات جاده‌ای

سرهنگ عبدالله حسنی ضمن تشریح اقدامات و خدمات ناجا در برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع جرم در جامعه و ابلاغ 12 موضوع به‌عنوان اولویت‌های امسال پلیس اظهار کرد: مبارزه با سرقت، افزایش کشف، کاهش تلفات جاده‌ای و مبارزه با قاچاقچیان همواره جزو اولویت‌های ثابت ناجا بوده است تا با ورود گسترده، پلیس تضمین‌کننده امنیت جامعه باشد.

وی با اشاره به افزایش چشمگیر جرائم فضای مجازی در سال‌های اخیر بیان کرد: با توجه به گسترش جرائم در فضای مجازی، ورود به این حوزه نیز چند سالی به‌عنوان اولویت اساسی معرفی شده است.

حسنی با اشاره به حائز اهمیت بودن مسأله معیشت مردم و ورود ناجا برای کمک به اقتصاد جامعه اظهار کرد: مبارزه با قاچاق کالا همواره جزو دغدغه‌های نیروی انتظامی بوده تا در شرایط بحران اقتصادی، مشکلات کمتری گریبانگیر مردم شود.

فرمانده انتظامی استان سمنان به توفیقات و اقدامات ناجای استان در بحث قاچاق کالا و ارز اشاره و اظهار کرد: در اکثر اولویت‌های تعیین‌شده، ناجای استان توفیقات چند برابری داشته و امسال 6 تن مواد مخدر در سمنان کشف شده است.

وی با اشاره به کشف 6 هزار و 678 کیلوگرم مواد مخدر در سمنان در سال جاری گفت: در بحث کشفیات نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 118 درصدی روبه‌رو هستیم.

75 درصد سرقت‌های سمنان خرد است

حسنی به عملکرد مطلوب ناجا در بحث افزایش کشف سرقت در سمنان اشاره و تصریح کرد: بیش از 43 درصد افزایش کشف سرقت در استان سمنان صورت گرفت؛ 75 درصد سرقت‌های استان جزو سرقت‌های خرد و زیر یک ‌میلیون تومان ارزش ریالی است.

وی ایمن‌سازی را راهکار کاهش سرقت‌ها دانست و افزود: با ایمن‌سازی، وقوع سرقت کاهش چشمگیری خواهد داشت.

کاهش 2 درصدی تلفات جاده‌ای

فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به گستردگی و پرتردد بودن جاده‌های سمنان اظهار کرد: علی‌رغم پررنگ بودن حضور پلیس و گشت‌ها، تغییر چندانی در بحث تصادفات و کاهش تلفات جاده‌ای رخ نداد و شرایط مانند گذشته است و تنها دو درصد کاهش تلفات جاده‌ای داشتیم.

حسنی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کنترل جرائم خشن و مهار اراذل و اوباش در سمنان بیان کرد: جرائم خشن در استان کنترل‌ شده و به اراذل ‌و اوباش اجازه جولان نمی‌دهیم.

وی تصریح کرد: در بحث امنیت مردم با کسی تعارف نداریم و اجازه نمی‌دهیم احدی امنیت مردم را زیر سؤال ببرد.

فرمانده انتظامی استان سمنان شرایط امنیتی حاکم بر سمنان را مطلوب عنوان کرد و یادآور شد: جلوی فعالیت اراذل ‌و اوباش در کوتاه‌ترین زمان ممکن گرفته می‌شود؛ کوچک‌ترین مسائل اوباش در شورای تأمین مطرح می‌شود و با هم‌افزایی دستگاه‌های امنیتی و دستگاه قضا، فضای استان مطلوب است.

وی تصریح کرد: اکثر موارد نزاع در سمنان خانوادگی است و هنجارشکن در این استان نداریم.

تضعیف جایگاه پلیس راه به‌جایی نمی‌برد

حسنی با اشاره به تلاش برخی در فضای مجازی به‌منظور تضعیف جایگاه پلیس اظهار کرد: پلیس در برخورد با همه موارد به وظیفه خود به‌درستی عمل کرد و تلاش‌هایی با این رویکرد منفی راه به‌جایی نمی‌برد و اقتدار پلیس را بیشتر می‌کند.

وی با بیان اینکه پلیس به‌منظور امنیت مردم جلوی دست‌درازی هنجارشکنان را خواهد گرفت، تصریح کرد: مقابله با هنجارشکنان اقتدار پلیس را نزد مردم بیشتر می‌کند؛ چراکه تأمین امنیت مردم مهم‌ترین دغدغه پلیس است.

منبع: فارس

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها