امام جمعه مشهد: بشریت با زیارت اربعین آگاه و از گمراهی نجات می‌یابد

امام جمعه مشهدمقدس گفت: عبارت «بَذلَ مُهجَتـَهُ» برای نجات بشریت از گمراهی در زیارت عاشورا نیامده اما در زیارت اربعین وجود دارد، گویی قرار است بشریت با زیارت اربعین آگاه و از گمراهی نجات یابد.

امام جمعه مشهد: بشریت با زیارت اربعین آگاه و از گمراهی نجات می‌یابد

به گزارش مشهد فوری ، به نقل از آستان نیوز، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار بزرگان طوایف و موکب‌دارن عراقی اربعین که در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد با اشاره به فراز «بَذلَ مُهجَتـَهُ فیكَ لیَستـَنقـِذَ عِبادكَ مِنَ الجَهالةِ وَ حَیرَةِ الضـَلالة» در زیارت اربعین اظهار کرد: اباعبدالله علیه‌السلام با نهضت و جهاد خود در راه خدا جان و خون قلبش را داد تا انسان‌ها را از گمراهی نجات دهد.

وی افزود: عبارت «بَذلَ مُهجَتـَهُ» برای نجات بشریت از گمراهی در زیارت عاشورا نیامده اما در زیارت اربعین وجود دارد، گویی قرار است بشریت با زیارت اربعین آگاه و از گمراهی نجات یابد.

وی خطاب به موکب‌داران اربعین گفت: شما که در راهپیمایی عظیم اربعین به زائران امام حسین علیه‌السلام خدمت می‌کنید، در واقع خادمانی برای تحقق این فراز از زیارت اربعین هستید.
امام جمعه مشهد مقدس خطاب به موکب‌دارن اربعین گفت: بسیاری در عالم آرزوی خدمت به زائران امام حسین علیه‌السلام در اربعین را دارند اما این توفیق نصیب همه نمی‌شود، آن‌ها که توفیق خادمی در این حرکت عظیم را دارند قطعا با عنایت حضرت اباعبدالله امام حسین علیه‌السلام مشمول این نعمت شدند و این امر سعادتی بزرگ است که باید آن را قدر دانست.

2222

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها