جوانان ایران قهرمان تورنمنت کافا

تیم ملی جوانان ایران با تساوی یک بر یک در برابر تاجیکستان و کسب ده امتیاز از چهار بازی قهرمان تورنمنت کافا شد.

جوانان ایران قهرمان تورنمنت کافا

از ساعت 20 به وقت محلی تیم ملی جوانان تاجیکستان در استادیوم مرکزی شهر دوشنبه در حضور بیش از5000 هزار تماشاگر تاجیکی میزبان ایران بود و از آنجایی که برای قهرمانی دراین تورنمنت باید ایران را شکست می داد بازی را تهاجمی آغاز کرد و در نیمه اول به گل رسید و با برتری به رختکن رفت. شاگردان سیروس پورموسوی که پیش از این بازی ازبکستان،ترکمنستان و افغانستان را شکست داده بودند با وجود اینکه برای قهرمانی نیاز به تساوی داشتند در این دیدار هم بازی رو به جلو از خود به نمایش گذاشتند. هر چند تلاش های آنها در نیمه اول به گل تساوی منجر نشد.

در نیمه دوم و در حالی که تاجیک ها برای دفاع از گل زده به لاک دفاعی فرو رفته بودند ایران حملات متعددی را تدارک دید تا اینکه توسط مهدی هاشم نژاد رحیم آبادی به گل رسید و بعد از گل هم به بازی تهاجمی خود ادامه داد تا بازی را با پیروزی به پایان برساند. در نهایت این بازی با نتیجه یک بر یک به پایان رسید و جوانان ایران قهرمان تورنمنت کافا شدند. این پیروزی از آن جهت ارزشمند بود که چندی پیش در رده سنی نوجوانان تاجیکستان سه گل به ایران زده بود و عنوان قهرمانی این بازی ها را از آن خود کرده بود.

تیم ملی جوانان در حالی کاپ قهرمانی تورنمنت کافا را در این بازی ها بر بالای سر برد که در بازی های انجام داده 9 گل زد و تنها یک گل خورد. تیم ملی جوانان با مربیگری سیروس پورموسوی برای حضور در بازی های مقدماتی جام ملت ها با حضور تیم های امارات، نپال و قرقیزستان در تهران آماده می شود. بازیکنان تیم ملی جوانان فردا از طریق مشهد وارد کشور می شوند تا در ماه آتی برای انجام دو بازی دوستانه با اندونزی در شهر جاکارتا آماده شوند. نکته قابل تامل اینکه تیم ملی جوانان در تورنمنت کافا بازی سیستم 2-4-4 لوزی داشت که سیستم تهاجمی بشمار می رود.حضور پرشمار تماشاگران تاجیکی در استادیوم مرکزی شهر دوشنبه جلوه خاصی به این بازی داده بود. این تماشاگران در جریان نود دقیقه بازی به شدت بازیکنان تیم ملی جوانان تاجیکستان را تشویق می کردند و طبیعتا بازی جلوی این تماشاگران یک تجربه خوب برای جوانان ایرانی بود.

مارک ویلموتس چندی پیش در دیدار با مربیان تیم های ملی پایه از آنها خواسته بود در تیم های ملی پایه فلسفه او را دنبال کند که تیم ملی جوانان با بازی هایی که از خود در شهر دوشنبه به نمایش گذاشت نشان داد در برابر حریفان ارایه گر بازی تهاجی خواهد بود و میلی به بازی دفاعی با سیستم معروف چهار، دو، سه، یک را ندارد.

منبع: ورزش سه

2034

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها