اینستاگرام امکان گزارش اطلاعات جعلی را برای کاربران فراهم کرد

کاربران اینستاگرام از این پس می‌توانند در صورت مواجه شدن با خبرها و اطلاعاتی که به نظر نادرست و جعلی می‌آید با چند کلیک چنین محتواهایی را گزارش کنند.

اینستاگرام امکان گزارش اطلاعات جعلی را برای کاربران فراهم کرد

یک سخنگوی فیسبوک، شرکت آمریکایی که کنترل شبکه اجتماعی اینستاگرام را نیز در دست دارد با اعلام این مطلب تصریح کرد که ابزار جدید به کاربران امکان می دهد در صورت تشخیص اطلاعات نادرست و جعلی بر روی گزینه «گزارش» کلیک کنند و سپس با انتخاب «خبرنادرست» توجه حقیقت سنج های مستقل محتوا را به مطلب گزارش شده جلب کنند.

بدین ترتیب به محض گزارش محتواهای خبری مشکوک حقیقت سنج های مستقل دست به کار می شوند و اقدام به بررسی صحت و سقم مطلب گزارش شده می کنند. این امکان قرار است تا پایان ماه جاری میلادی (اوت) در اختیار بیش از یک میلیارد کاربر اینستاگرام قرار گیرد.

سخنگوی شرکت فیس بوک در ادامه می‌گوید: «افراد با مشاهده مطالبی بر روی اینستاگرام که فکر می کنند جعلی و نادرست است از این پس می توانند با استقاده از این امکان به ما گزارش کنند.» این مسئول شرکت فیسبوک همچنین تاکید کرد که این شرکت برای محدود کردن انتشار مطالب و خبرهای جعلی بر روی کلیه پلت فرم ها و زیر مجموعه های خود سرمایه گذاری سنگینی کرده است.

فیسبوک پیش تر به دلیل سهل انگاری و جدی نگرفتن اقدام گروهی از شرکت های پنهان روسِ نزدیک به کرملین درانتشار اطلاعات جعلی و نادرست با هدف تاثیر گذاری بر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶ تحت اتهام قرار گرفته و به اشتباه خود اعتراف کرده بود.

منبع: یورونیوز

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها