با یکی از زنان مشهور جاسوس در جنگ جهانی آشنا شوید / از کشتن سرباز اس اس با دست خالی تا کشتار 1400 نفر

یکی از افراد تحت تعقیب گشتاپو  که به عنوان جاسوس شناخته شده و تا مدت ها باعث آزار نازی ها بود یک زن بود. این زن نانسی ویک ، مأمور عملیات ویژه بریتانیا بود که در نیوزیلند به دنیا آمده بود.

با یکی از زنان مشهور جاسوس در جنگ جهانی آشنا شوید / از کشتن سرباز اس اس با دست خالی تا کشتار 1400 نفر

کمتر زنی پیدا می شود که جسارت و جرات جاسوسی را داشته باشد اما این زن کارنامه ای عجیب دارد . برای مثال او یک بار یک سرباز اس اس را با دستهای خالی خود کشته است تا مانع از این شود که وی زنگ هشدار در هنگام یورش نیرو ها را ارسال کند.

افزون بر این او یک ارتش 7000 نفری را علیه 22،000 سرباز آلمانی رهبری کرد که 100 نفر تلفات را به بار آورد. وقتی وی به انگلیس آمد ، به مدیر اجرایی عملیات ویژه پیوست و به عنوان واسطه بین لندن و گروه فرانسوی محلی فرانسه شناخته شد. وی بعداً در استخدام بیش از 7،500 عضو در گروه وهمچنین حمله به تاسیسات آلمان و دفتر مرکزی گشتابو دست داشت.

از آوریل 1944 تا آزادسازی فرانسه ، وی با آلمانی ها جنگید و باعث کشته شدن 1400 نفر شد که تنها 100 نفر در کنار آنها بودند. او همچنین در هنگام بمباران استراتژیک راه آهن پاریس اشغالی آلمان ، توصیه های تاکتیکی کرد.

او نه تنها اپراتور کدهای اشتباهی منتشر می کرد تا دشمن را گمراه کند، بلکه چندین پاسگاه آلمانی را با دوچرخه سواری طی کرد و بیش از 500 کیلومتر را طی کرد.

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها