ایران برای آزادی "گریس۱" تعهد داده بود؟

قاضی دادگاه جبل‌الطارق براساس ادعای تعهد ایران برای اینکه نفتکش ایران راهی هیچ کشور تحت تحریمی نشود،

ایران برای آزادی "گریس۱" تعهد داده بود؟

الجزیره دقایقی بعد از آزادی نفتکش ایرانی مدعی شد ایران تعهد کتبی داده که این نفتکش به سوریه نمی‌رود.

در واکنش به این ادعا حمیدرضا بعیدی نژاد یفیر ایران در لندن گفت: هیچ تعهدی برای رفع توقیف نفتکش گریس 1 از سوی ایران داده نشده است.

وی تاکید کرد: بحث هیچ تعهد و ضمانتی نیست. از همان ابتدا نیز اعلام کرده بودیم که مقصد این نفتکش سوریه نبوده است. اگر مقصد نفتکش هم سوریه می بود، هیچ اقدام خلاف حقوق بین الملل از سوی ایران صورت نگرفته بود و بر عکس اقدام انگلیسی ها در توقیق نفتکش حامل نفت ایران دقیقا نقض حقوق بین الملل بود.

همین واکنش را محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان نیز نشان داد.

او ضمن انتشار تصاویر دو نامه در صفحه توییترش نوشت: سفارت ما در لندن به اطلاع وزارت امور خارجه بریتانیا رساند که:

اعتراض به توقیف غیرقانونی کشتی گریس 1

اظهارات علنی مکرر در مورد مقصد

وی تاکید کرد: به شکلی صریح بیان شد که تحریم های اتحادیه اروپا در مورد ایران صدق نمی کنند - که موضع اکثر اروپایی ها نیز هست. هیچ چیزی این واقعیت را عوض نمی کند: توقیف 100 درصد غیرقانونی بود.

17

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • حسین
    0

    سلام زنده باد ایران، این همون انگلیسی هست که از هزاران کیلومتر اونورتر حکومت عوض میکرد تو ایران، اما الان حتی نمیتونه از کشتی خودش تو آبهای ایران دفاع کنه. این یعنی یه جنگ تمام عیار دریایی و آزاد شدن کشتی ایرانی یعنی شکست روباه پیر و شکست سیاستهای آمریکایی-انگلیسی آمریکایی که داره به سرنوشت انگلیس دچار میشه و یواش یواش باید کدخدایی جهان و ابرقدرتی رو بزاره کنار و نظاره گر ظهور ابرقدرتهای جدید از آسیا باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها