بهترین روش ترک هروئین

یک درمانگر اعتیاد گفت: یکی از پر طرفدارترین انواع موادمخدر، هروئین از مشتقات مرفین است که قرار بود دردهایمان را تسکین دهد، اما خود خانمان سوز شد.

بهترین روش ترک هروئین

ایمان چهره نگار روانشناس و درمانگر اعتیاد درباره ترک هروئین اظهار کرد: روزگاری نه چندان دور با شنیدن کلمه اعتیاد به یاد بساط تریاک می‌افتادیم، اما دیری نگذشت که موادی مانند هروئین، کوکائین، شیشه و هزاران ماده دیگر با اسامی مختلف وارد بازار شدند.

این درمانگر اعتیاد بیان کرد: یکی از پر طرفدارترین این مواد، هروئین یکی از مشتقات مرفین است و قرار بود دردهایمان را تسکین دهد، اما تبدیل به مخدری خانمان سوز شد که پس از تریاک در ایران رتبه دوم مصرف کنندگان را به خود اختصاص داد.

او ادامه داد: هروئین ماده‌ خواب آوری است که وابستگی جسمی و روانی بسیار شدیدی دارد و بسته به میزان و نوع مصرف درمان‌های متفاوتی را می‌طلبد.

چهره نگار گفت: درمان عمومی هروئین که در بین مصرف کننده‌های آن اصطلاحا به دعوا معروف است شامل دو بخش می‌شود، استفاده از روش‌های دارویی و غیر دارویی برای کاهش علائم خماری شامل درد‌های جسمی که معمولا تا ۷۲ ساعت به طول می‌انجامد و در اصطلاح به فیزیک پس دادن معروف است.

او افزود: بخش دوم و مهم‌ترین بخش آن روان درمانی است که برای جلوگیری از لغزش و عود مجدد رفتار‌های اعتیاد گونه به کار گرفته می‌شود، همچنین تلفیق بین این دو بخش ،درمان‌های مختلفی مانند Na, tc, mmt و ... را به وجود می‌آورد.

این درمانگر اعتیاد با بیان اینکه هر کدام از درمان‌ها به فراخور شرایط هر فرد تأثیرگذار خواهد بود، تصریح کرد: mmt متادون درمانی است و براساس تجربه این چند سال به نظر می‌رسد na یا همان انجمن معتادان گمنام یکی از پر کاربردترین و پرطرفدارین درمان‌ها در میان درمان‌های پرهیزمدار محسوب می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها