چرا هر فعالیتی درباره رودخانه‌های مرزی محرمانه است؟

معاون سازمان محیط زیست می‌گوید هر فعالیتی در رابطه با رودخانه‌های مرزی جزو پروژه‌های محرمانه هر کشوری است.

چرا هر فعالیتی درباره رودخانه‌های مرزی محرمانه است؟

مسعود تجریشی معاون محیط‌ زیست انسانی سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیردفتر برنامه‌ریزی و تلفیق ستاد احیای دریاچه ارومیه دررابطه با احیا دریاچه ارومیه بدون استفاده از کمک‌های سازه‌ای در گفتگویی با گفت: بدون این اقدامات واقعا نمی‌شود به سمت احیای دریاچه ارومیه برویم. ما به طور کلی به ۳میلیارد متر مکعب آب نیاز داریم با همه این اقدامات بدون سرمایه‌گذاری به این میزان آب برسیم کافی است سهم ۶۰۰میلیون متر مکعبی انتقال آب از زاب برداشته شود، این یعنی ۲۰درصد آب مورد نیاز از بین رفته است این خیلی زیاد است.

او افزود: این سهم آب کشور است، قبلا قرار بود از آن در بخش توسعه کشاورزی استفاده شود حالا تصمیم گرفته شده که از آن بخش برای احیا دریاچه ارومیه استفاده شود.

تجریشی در رابطه با مشکلات امنیتی بحث انتقال آب زاب توضیح داد: رودخانه‌های مرزی جزو خطوط قرمز کشور است، هیچوقت کسی به دشمنش نمی‌گوید در خزانه چقدر پول دارد. منافع مالی حکم می‌کند تا در رابطه با رودخانه‌های مرزی اطلاعاتی به کشورهای دیگر نگوییم. برای مثال در کشور ترکیه مسئولیت رودخانه‌های مرزی با وزارت امور خارجه است. هر فعالیتی در رابطه با رودخانه‌های مرزی جزو پروژه‌های محرمانه هر کشوری است و هرکسی در این رابطه اطلاعاتی منتشر کند، به عنوان جاسوس شناخته نمی‌شود.

منبع: خبرآنلاین

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها