چاووش‌اوغلو: ترامپ قول داده منطقه امن تا ۲۰ مایل توسعه یابد/ وقت‌کُشی آمریکا را نمی‌پذیریم

وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: آمریکا باید صادقانه رفتار کند و بداند ما پس از این هرگز وقت‌کشی از سوی آنها را قبول نخواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو: ترامپ قول داده منطقه امن تا ۲۰ مایل توسعه یابد/ وقت‌کُشی آمریکا را نمی‌پذیریم

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت العهد، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه ضمن تاکید بر لزوم بیرون کردن یگان‌های مدافع خلق کرد از منطقه شرق فرات جهت برقراری امنیت در آنجا، اظهار کرد: پهپادهای ما پروازهای شناسایی بر فراز منطقه امنی که قرار است در شرق فرات ایجاد شود را آغاز کردند.

چاووش‌اوغلو تاکید کرد: آمریکا باید صادقانه رفتار کند و بداند از این پس ما هرگز سیاست وقت‌کشی از سوی آنها را قبول نخواهیم کرد.

چاووش‌اوغلو در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وزیر خارجه سیرالئون تاکید کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تعهد داده منطقه امن تا ۲۰ مایل گسترش یابد و شبه‌نظامیان کرد از آنجا بیرون شوند.

وزیر خارجه ترکیه افزود: راه‌اندازی مرکز عملیات مشترک آنکارا و واشنگتن به منزله گام اول برای ایجاد منطقه امن است.

او با اشاره به اینکه شرق رودخانه فرات به پایگاهی برای تروریست‌ها تبدیل شده، بر لزوم اخراج نیروهای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از این منطقه تاکید کرد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز (پنج‌شنبه) در بیانیه‌ای گزارش داد، هیئتی نظامی از این کشور به ریاست استفان تویتی، معاون فرمانده نیروهای آمریکایی در اروپا از استان شانلی اورفه ترکیه واقع در مجاورت مرزهای سوریه بازدید خواهد کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از بیانیه پنتاگون اعلام کرد، این سفر در چارچوب تلاش‌ها برای راه‌اندازی مرکز عملیات مشترک در استان شانلی اورفه در جنوب ترکیه و ایجاد منطقه امن در شمال سوریه انجام شد.

ترکیه و آمریکا هفته گذشته برای هماهنگی و مدیریت ایجاد منطقه امن در شمال سوریه به توافقی برای ایجاد یک مرکز عملیات مشترک در ترکیه در اسرع وقت ممکن دست یافتند.

ترکیه تلاش می‌کند منطقه امنی را در شمال سوریه ایجاد کند تا به ورود آوارگان به این کشور پاپان داده و از هرگونه تهدید مستقیم یگان‌های مدافع خلق کرد که در نزدیکی مرزهای سوریه با ترکیه مستقر هستند، جلوگیری کند.

این یگان‌ها که ترکیه آنها را شاخه سوری پ.ک.ک می‌داند، تحت حمایت آمریکا هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها