فشار عراق بر اردن برای تحویل دادن رغد صدام

یک روزنامه عربستانی مدعی شد، بغداد امان را تحت فشار گذاشته تا مخالفان این کشور و در راس آنها دختر صدام را تحویل دهد.

فشار عراق بر اردن برای تحویل دادن رغد صدام

روزنامه عکاظ چاپ عربستان امروز (پنج‌شنبه) به نقل از برخی منابع "مجاز" نوشت، عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در پارلمان با یک بحران سیاسی علیه روابط اردن-عراق مواجه است.

این روزنامه عربستانی مدعی شد، فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق تلاش‌هایی را در راستای اعمال فشار بر اردن جهت تحویل مخالفان عراقی و در راس آنها رغد دختر صدام، دیکتاتور سابق عراق انجام می‌دهند.

این روزنامه به نقل از منابع یاد شده تاکید کرد: برخی فراکسیون‌های سیاسی پارلمان عراق تلاش می‌کنند مساله چهره‌های تحت تعقیب عراق در اردن را با پرونده‌های تجاری میان دو کشور درآمیزند اما دولت عراق مخالف ارتباط دادن این مساله با پرونده‌های تجاری و اقتصادی است.

عکاظ افزود، برخی فراکسیون‌های سیاسی مدت‌هاست تلاش می‌کنند این مسایل را به یکدیگر ربط دهند و هدف اول آنها از این فشارها نیز احتمالا ناکام گذاشتن هرگونه روابط نزدیک و جدی عربی میان عراق و همسایگانش است.

به نوشته عکاظ، بغداد با هرگونه سیاسی کردن روابط تجاری و اقتصادی عراق و اردن مخالفت کرد و طبق گفته‌های منابع دولتی، امان نیز مخالفت خود را با هرگونه اخاذی سیاسی علیه حاکمیت اردن اعلام و تاکید کرد، غیرممکن است امان که میزبان حدود نیم میلیون عراقی از جمله برخی مخالفان حضور نیروهای آمریکایی در عراق و روند سیاسی است، اجازه دهد در برابر هرگونه فشاری تسلیم شود.

منبع: ایسنا

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها