پنتاگون: توافق با ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه تدریجی اجرا می‌شود

سخنگوی پنتاگون از اجرای مرحله به مرحله ایجاد منطقه امن در شمال غربی سوریه خبر داد.

پنتاگون: توافق با ترکیه برای ایجاد منطقه امن در سوریه تدریجی اجرا می‌شود

خبرگزاری فرانسه گزارش داد که سخنگوی پنتاگون اعلام کرد توافق آمریکا با ترکیه برای ایجاد یک منطقه امن در شمال غربی سوریه، به تدریج و مرحله به مرحله اجرایی خواهد شد و بزودی برخی عملیات‌ آن آغاز می‌شود.

«شون رابرتسون» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به خبرگزاری فرانسه گفت: ما هم اکنون در حال بررسی گزینه‌ها در خصوص مرکز هماهنگی مشترک با همتایان نظامی ترکیه‌ای خود هستیم.

وی همچنین تصریح کرد: مکانیسم امنیتی در چندین مرحله اجرایی خواهد شد. آمریکا در حالی که ما گفت‌وگو‌ها را با ترکیه ادامه می‌دهیم، آماده است تا اجرای برخی فعالیت‌ها را به سرعت آغار کند.

طبق توافقی که هفته گذشته میان آنکارا و واشنگتن حاصل شد، مقامات دو طرف از مرکز هماهنگی مستقر در ترکیه به منظور سازماندهی منطقه امن در شمال سوریه استفاده می‌کنند.

هدف از این طرح، ایجاد منطقه‌ای حائل میان مرز ترکیه و مناطق تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق کرد (ی پ گ) که مورد حمایت آمریکا قرار دارند، اما از سوی ترکیه به عنوان تروریسم شناخته می‌شوند، بیان شده است.

جوزف ووتل، رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا در مقاله‌ای که در پایگاه «نشنال اینترست» به چاپ رسید، هشدار داد ایجاد منطقه امن در سوریه که تحت کنترل ترکیه قرار داشته باشد، مشکلات بیشتری را برای همه طرف‌های درگیر بوجود می‌آورد.

پیشتر و در پی توافق آمریکا و ترکیه برای ایجاد منطقه‌ای امن، سوریه مخالفت قاطع خود را با این توافق اعلام و آن را تجاوزی آشکار به حاکمیت و تمامیت ارضی خود و نقض مبانی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل خوانده بود.

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها