رامبد جوان: خندوانه ساخته می‌شود/ چرا می‌گویند مهاجرت کرده‌ام؟

مجری و کارگردان برنامه «خندوانه» با انتقاد از حاشیه‌ها و موج‌سازی‌های بی‌اساسِ رسانه‌ای، گفت: چرا می‌گویند «خندوانه» ساخته نمی‌شود و ما مهاجرت کرده‌ایم؟

رامبد جوان: خندوانه ساخته می‌شود/ چرا می‌گویند مهاجرت کرده‌ام؟

«خندوانه» بیست و یکم خردادماه سال 93 شروع شد و در سوم آبان‌ماه همان سال به پایان رسید. استقبال مردم از این برنامه باعث شد تا رامبد جوان به فکر فصل‌های بعدی باشد. او همیشه بر خلاقیت و نوآوری و حرف جدید داشتن در برنامه و سریال و فیلم تأکید داشته است.

به همین‌خاطر رفته رفته در فصل‌های بعدی اتفاقات جدیدی به برنامه «خندوانه» اضافه شد. فارغ از خنده‌های 25 ثانیه‌ای برای بالا بردن اعتماد به نفس، بارقه امید و شادی‌آفرینی در جامعه، خواندن آهنگ‌های ملی‌گرایی و وحدت‌آفرینی، گزارشی از صاحبان مشاغل و کارآفرینی، گپ و گفت با مهمانان متنوع برنامه، اجرای نمایش طنز توسط «جناب خان» و بازیگران دیگر، ورود استندآپ کمدی به تلویزیون، مسابقه خنداننده برتر بین 16 کمدین، اتفاقات جدیدی مثل لباهنگ، ادابازی، خنداننده‌شو، نی‌نی‌رو و مسابقه روبیکیو، مخاطب را با تنوع در برنامه‌سازی روبرو می‌کرد.

اتفاقات جالب توجه و استقبال مردم از «خندوانه»، رامبد جوان را بیش از فضای کارگردانی در سریال و فیلم سینمایی، در قُرُقِ ساختِ فصل‌های بعدی «خندوانه» قرار داد. زیرا «خندوانه» تا ایستگاه ششم ادامه پیدا کرد و تا شانزدهم فروردین‌ماه امسال روی آنتن بود.

همان روزها شایعه‌هایی در فضای مجازی دست به دست می‌شد که رامبد جوان دیگر قصدِ ساختن «خندوانه» هفتم را ندارد. اما در آخرین قسمت از برنامه «خندوانه» که ایام نوروز روی آنتن می‌رفت حبیب رضایی بازیگر سینما و تلویزیون در جریان گپ و گفت از مجری و کارگردان این برنامه خواست تا به خاطر مردم و خنده‌ها و شادی‌ها که لازمه طراوت و شادابی این جامعه است، شاهد «خندوانه‌های» بعدی باشیم.

رامبد جوان هم این قول و وعده را داد که بعد از یک دوره استراحت و تغییر و ابتکار جدید، دوباره «خندوانه» را روی آنتن ببرد. البته همین چندی پیش که شایعه‌سازی‌ها به اوج خودش رسید موانعی ایجاد شده که فعلاً از «خندوانه» خبری نیست تهیه‌کننده این برنامه اعلام کرد فصل جدید بنابر توافق با شبکه نسیم پس از محرم و صفر روی آنتن می‌رود.

البته پیش از این هم در جریان ساخت بخش‌هایی از برنامه «قاچ» در مناطق سیل‌زده خودِ رامبد جوان، تهیه‌کننده و عوامل دیگر این وعده را دادند و مردم هم از این حضور دوباره خوشحال شدند.

رفتنِ رامبد جوان به کانادا برای به دنیا آوردن فرزند خود، دوباره حاشیه‌ها و موج‌سازی‌ها را به اوج خودش رساند. تا جائیکه برخی از تلویزیون خواستند دیگر به این حضور خاتمه دهد. در همه این جریانات هیچ واکنشی از مجری و کارگردان برنامه «خندوانه» و البته بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون شنیده نشد.

تا اینکه روز گذشته حاشیه‌ها مسیر دیگری گرفت و این‌‌بار ادعا کردند که «ساخت فصل جدید این برنامه در هاله‌ای از ابهام است. آنطور که شنیده می‌شود رامبد جوان تا آخر امسال قطعاً به ایران برنمی‌گردد. یا جملات دیگر که: حواشی پیرامون مهاجرت رامبد جوان به کانادا هم در این وضعیت بی‌تأثیر نیست.»

قبل از هر نوع پاسخی باید به این نکته اشاره کرد این روزها تصویر رامبد جوان در آیتم‌های کوتاه و پشت صحنه‌های شوخی و طنزِ شبکه نسیم روی آنتن می‌رود. منابع موثق در سازمان صداوسیما هم از اراده رسانه‌ملی بر ادامه «خندوانه» خبر می‌دهند و هیچ منعی برای حضور رامبد جوان در برنامه‌های صداوسیما خصوصاً «خندوانه» نیست. به تعبیر تهیه‌کننده «خندوانه» هم قرار نبوده که این برنامه بازپخش شود.

سیدعلی احمدی قبلاً هم در یادداشت خودش نوشته بود: "ما اصرار داریم بین فصول خندوانه قسمت هایی از فصل های گذشته اش بازپخش نشود و آن زمانی که تلویزیون قسمت هایی از برنامه قبلی را پخش می‌کرد ما همیشه نسبت به آن اعتراض داشتیم چرا که در فضای مجازی به اندازه کافی تکه‌هایی از این برنامه وجود دارد و مخاطب باید از این ماجرا کمی فاصله بگیرد."

رامبد جوان به همه این شایعات پایان داد و به خبرنگار ،‌ گفت: این شایعات بی‌اساس و بی‌مبنا هستند و این مطالب مهاجرت و ساخته نشدن «خندوانه» هفتم هم به دنبال موج‌سازی‌های عوام‌فریبی دیگر است.

او تصریح کرد: چرا این فرض به وجود آمده که ما مهاجرت کردیم و دیگر هم «خندوانه» نمی‌سازیم؟

مجری و کارگردان این برنامه تلویزیونی درباره شروعِ «خندوانه» جدید،‌گفت: مقدمات کار و پیش‌تولید شروع شده و زمان شروع الان معلوم نیست. اما بعید می‌دانم بلافاصله بعد از محرم و صفر، «خندوانه» هفتم آغاز شود.

سیدعلی احمدی تهیه‌کننده «خندوانه» هم از شروع پیش‌تولید قسمت هفتم این برنامه خبر داده و گفته است: «رامبد جوان فقط برای زمان مشخصی به کانادا سفر کرده و به زودی به ایران برمی‌گردد.

منبع: تسنیم

24

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 22
  • دلبازجلاله یاسوج
    0

    ما دیگه با شخصی که با افتخار وطن خود را برای تولد فرزندش ترک میکند، حال نمی کنیم و ایشان هم نشان داد که در این اوضاع جهنمی مردم ایران ،فقط به ما میخندید نه با ما

    نظرات شما -
    • ایرانی
      0

      خوب گفتی

  • سعید
    0

    چون‌ظرفیت خندوانه پر شده و تازه متوجه شدیم خندوانه تمام شعار و جیب پر کنی بوده جناب جوان

  • علی
    0

    میخوام نیای بااون خنده های مسخره وبی مزه ای که میکنی وبرنامه بی محتوی وچرندت مردم چقدر بدبختن میان تو برنامه تو شرکت میکنند حیف از برف ووقت نیست

  • چ
    0

    حالا که خرش از پل گذشت دوباره میخواد برگرده.

  • محمد
    0

    علی وسعید ودلباز ====== حرفهای شما درد دل بسیاری از مردم شریف ایران عزیز است

  • محمدی
    0

    وای به حالمون که رامبدجوان بخوادخنده رو به جامعه برگردونه خخخخخخخ شورونشاط درجامعه برووووو بابااونم بارامب جوان!!!!!!!! شورونشاط فقط توشبکه های ماهواره ایی مخصوصاشبکه خاطره هرچند دیدنی هزاران حیف میگیم

  • شهرام نصیر
    0

    واقعا اینقدر مردم ایران را گاگول حساب کردید که این اقا یک بار دیگه بیاد با گفتن اراجیف و خنده های ساختگی تو تلویزیون داد بزنه بزنه مردم ایران ما شما را خیلی دوست داریم ایران نور چشمهای ماست وعکس یوز پلنگ ایرانی را بزنه رو پیراهنش بابا یکم خجالت هم خوب چیزیه مطمین باشید با هیچ کلکی نمیشه اینهمه بی احترامی را توجیه کرد

  • محمد
    0

    خیلی زرنگی!اینجا در بیار تو کانادا خرج کن.

  • مهرنوش تاجیک
    0

    بیاین یاد بگیرین به زندگی شخصی دیگران کاری نداشته باشیم آقا دوست داره بره اصلا نره به ما چه ما با برنامش خندیدیم همین بستمونه دمش گرم

  • سیدمهدی طباطبایی
    0

    آقای رامبد جوان عزیز...شما از به دنیا آوردن بچه خودت در کشور مادری ننگ داشتی....مردم ایران چگونه دوباره تو را باور کنند؟؟؟

  • ا
    0

    ما ایران و خییییلی دوست داریم.خخخخخخ

  • جواد
    0

    فقط میتونم بگم خیلی رو داری

  • جواد دلها
    0

    ازبازیگر چه انتظاری دارید پول میگیره اونچیزی که میخوان رو اجرا میکنه گاهی نقش شهید گاهی نقش یزید

  • حسین
    0

    سلام معلومه که اعتبارش پیش مخاطب کم شده، یک بوم و دو هوا نمیشه که چقدر تو برنامه هاش داد میزد "مردم ایران ما شما رو خیلی دوست داریم" چقدر از ایران و وطن و غیرت حرف میزد اما تو عمل نیت واقعی خودشو نشون داد، مشکل جامعه الان ما هم همین دوگانگی شده بین مردم و مسئولین، ای کاش کمی غیرت داشتن به وطن و کشورشون و سر منافع خودشون اینقدر کشورمونو نمیفروختن....

  • حقوقدان
    0

    از اول هم برای من هیچ محبوبیتی نداشت...فقط مشهوره...همین...دلقک ها زود مشهور میشن...چون کارهای عجیبی انجام میدن که انسانهای عادی و سالم انجام نمیدن...پس این محبوبیت نیست... این موضوع در خصوص اکثر سلبریتی‌ها صدق می‌کنه...

  • مسلم
    0

    متاسفم که یک هموطن بنام رامبد جوان دارم.کسی که با فریاد وطن پرستی و وطن دوستی نارو به مردم ایران میزند.

  • فرهاد
    0

    رامبد جوان اصلا محبوب نبوده. الان هم منفوره. دروغگوی ریاکار.

  • میثم
    0

    واقعا واسشون متاسفم مسئولین ما بی عرضه هستن که اینجور ادما رو میارن هنوز بی حرمتیش به مردم سیستان از یادا نرفته کشورشو واسه بدنیا اوردن بچه اش لایق نمیدونه کشوری که هزاران جوان شهید داده که تو الان اینجای

  • محمد
    0

    با یک تیکه پارچه ، زود قضاوت نکنید

  • پریسا
    0

    من جزء کسانی بودم که برای رامبد جوان دعای عاقبت بخیری می کردم.(حداقل با برنامه خندوانه مردم را از پای ماهواره برای ساعتی جمع می کرد) ولی الان از دورویی و فریبکاری اش متنفرم. امیدوارم دیگر در هیچ برنامه تلوزیونی نبینمش . واقعا که برای این #سلبرتی جماعت فقط و فقط پول مهم هست و آبرو و صداقت و وطن دوستی هیچ⛔

  • محمدرضا باقرپور
    0

    صدا و سیما باید بین خرد جمعی و افکار عمومی و مخاطبان و این رامبد جوان و امثال ایشان، یکی را انتخاب کند؛ یا ما بیننده ها یا رامبدها. به نظر می رسد در مقطعی، پایان عمر هنری آقایان: رامبد جوان، امیرمهدی ژوله و پرویز پرستویی را شاهد بودیم و هستیم و این دست و پا زدن ها، کاری را درست نمی کند و محبوبیت از دست رفته را بازنمی گرداند. سلام حالتون خوبه؟ بله مردم عزیز ایران، ما شمارو خیلی دوست داریم شما خیلی قشنگین خیلی یه سری بزنیم به کانادا برگردیم. به نظرم می آد مقصر اصلی، آقای رامبد جوان نیست؛ مقصر، سیستم ناکارآمد و معیوبی است که در چندساله اخیر، به رامبد جوان ها، پروبال داده تا به این حد برسند و رشد کاریکاتوری داشته باشند؛ سیستمی که اجازه داده شخصی مثل ایشان، به راحتی در برنامه ای زنده، رودررویِ میلیون ها مخاطب، روی آنتن برود و با مردم صحبت کند و حرف های پیش پا افتاده، تکراری، اراجیف و گاهی جنسی و مبتذلی را با کمک جناب خان و سایر عوامل، به خورد مردم بدهد. مقصر بعدی، من و تو و ماها هستیم که می نشینیم پای برنامه این آقا و امثال این آقا و اعتراض مؤثری هم به مبادی رسمی نمی کنیم و چه قدر هم وقت مردم گرفته می شود با این برنامه هایی که آخرش هم چیزی عاید نمی شود. در کشور ایران، چون معمولاً بیشتر جاها و در بیشتر سطوح، رانت هست و اشخاص، با شایستگی، بالا نمی آن، نتیجه اش این می شه که داریم می بینیم. آقای رامبد جوان، شخصیت متزلزلی دارد و یک هنرپیشه ای است که در زندگی واقعی و مناسبت های اجتماعی نیز رل بازی می کند. اگر ایرانی جماعت هم پای این برنامه ها می نشیند، معمولاً از سرناچاری و به خاطر دنبال نشاط اجتماعی گشتن و فرار از وضع موجود است؛ چیزی که مسؤولان، کم به آن پرداخته اند و نتیجه اش، افسردگی و در برخی موارد، متأسفانه پناه بردن به مواد مخدر و الکل و… برای لحظه ای، خوشِ الکی بودن بوده. امیدوارم صدا و سیما، به خودش بیاد و از نخبگان فرهنگی هنری استفاده کند و یک پالایش جدی در مجموعه خود بکند و نخاله های فرهنگی و هنری را که اسم درکرده اند و به وقتش حتی وطن فروشی هم می کنند، کنار بگذارند. به نظر من، وضع حمل آن شکلی در جایی دیگر، آنهم صرفاً به خاطر این امتیازات مادی، نهایت حقارت یک شهروند ایرانی است و چنین شخصی، دیگر اجازه ندارد با ایران ایران گفتن، مردم را گول بزند و به شعور ایرانی ها توهین کند. تازه این شخص می خواهد الگوی نوجوان و جوان ایرانی ای باشد که برنامه هایش را دنبال می کنند. قطعاً آن دیوار اعتماد کذایی که آقای رامبد جوان ساخته بود، در ذهن بسیاری از بینندگان، با این عملکرد سخیف ایشان، به یکباره فروخواهد ریخت و از آن اوج کذایی که درواقع حبابی بیش نبود، به حضیض ذلت تنزل خواهد کرد و مردم آگاه ایران، متوجه فریبکاری ایشان و عوامل برنامه خواهند شد و این قسمت قضیه البته بهتر است به نظرم. به عنوان یک ایرانی، پیشنهاد می کنم یک کمپینی هم در فضاهای مختلف مجازی برای رد چنین شخصی و ممانعت از حضور مجدد ایشان، راه اندازی بشود و اعتراض ها به گوش مسؤولان برسد تا به لودگی ها و ستاره مربع ها و صرفاً خنداندن ها پایان داده شود. ایرانی اگر وضع معیشت خوبی داشته باشد که ندارد، ایرانی اگر نیازهای فیزیولوژیکی اش بدون حقارت، حل بشود و قدم به مراحل عالیه انسانی بگذارد و دغدغه ای نداشته باشد، خودش از عمق جان خواهد خندید و همه جا خندوانه خواهد شد و نیازی به دلقک بازی ها نخواهد داشت. در مورد آقای ژوله، این آقای خنده بلد! هم که اظهارنظر عجیبی کرده اند و به مردم سرزمینش، طعنه زده اند و شماتت نموده اند، عرض می کنم: آقای امیرمهدی ژوله تحلیل های درستی را از شما انتظار ندارم و این حرف ها از شخصی مثل شما بعید نیست و خیلی هم عادیه؛ چون شما اهل تفکر و تحلیل نیستید و سواد این کار را هم ندارید و کارتان، خنداندن است آنهم به هر قیمتی و به هر طریقی. شماها رسالت اصلیتان را فراموش کرده اید متأسفانه و اینها که گفتید، رسالت نیست. مردم ایران، هنرمندان صادق را دوست دارند و محبوبیت هر هنرمندی، در گروه صداقتش است. آقای ژوله، مردم ایران هنوز شعرخوانی غیراخلاقی و لودگی آشکار شما را با عنوان عموسبزی فروش که در هندوستان، یه عده خانم را که خب طبیعتاً زبان شمارو نمی دونستن، دور خودتان جمع کرده بودی و همگی آنها را سرکار گذاشته بودی، فراموش نکرده اند؛ این کارتان، در کنار همه توهین ها و ابتذال های هنری قبلی و بعدیتان، درواقع، توهین به جنس زن هم بود. من هروقت این فیلم شمارو می بینم، به نوبه خود، متأثر می شوم که اشخاصی مثل شما، اسمشان را هنرمند! گذاشته اند. به نظرم، هنرمند، قبل از اینکه یک هنرمند باشد و هنرنمایی بکند، باید بتواند یک انسان باشد تا یک پیام عالی انسانی را منتقل بکند. این دوستتان آقای رامبد جوان، بدجوری مفتضح شد و دستش رو شد و مردم فهمیدند که اینهمه مدت را داشته رل بازی می کرده. شما هم با این اظهارنظر متعصبانه و جانبداری غیرمنطقی و عجولانه تان از اقدام اخیر ایشان، مقبولیت اندکتان را هم از دست دادید. در مورد آقای پرستویی هم که اظهارنظر کرده اند، عرض می کنم: آقای پرستویی شما چندسالی است کار اصلیتان را رها کرده اید و به اظهارنظرهای مکرر در مسائلی می پردازید که سواد و تخصصش را هم ندارید و کار را خراب می کنید. این به شدت از محبوبیت و مقبولیت شما که به خاطر برخی آثارتان، خوب در دل مردم جا باز کرده بودید، می کاهد و کاسته که در نظرهای کاربران در فضاهای مجازی هم کاملاً مشهود است. شما می توانستید همچنان، محبوب و مقبول دل ها باقی بمانید اما اکنون، وضع طور دیگری است و خودتان می توانید آن را تشخیص دهید. من نظر شما را در این مورد، چندین بار مطالعه کردم؛ همه اش سفسطه گویی بود. یک بار دیگر، نظرتان را به دقت، مرور کنید؛ ببینید خودتان اصلاً می فهمید چی دارید می گید؟!! شماها نمی توانید با این کارنامه هایی که رو شده، الگوی مناسبی برای مردم فهیم ایران، به خصوص نوجوانان و جوانان فهیم و تیزهوش ایران زمین باشید. هر هنرمندی، ممکنه در کنار اوج و صعودش، یه افول و نزولی رو هم داشته باشد و آن را تجربه کند؛ به نظرم، این دیگه آخرین لحظات عمر هنری آقای رامبد جوان و همچنین عوامل برنامه مربوط و دوره افول و درواقع، بازنشستگی هنری وی و شما صاحبنظران!! متعصّب خواهد بود. اگر شمایِ سلبریتی، عزّت نفس نداشته باشید و رفتارتان، تحقیرآمیز باشد و حرف و عملتان یکی نباشد، قطعاً نمی توانید روی مخاطبانتان تأثیرگذار باشید و مخاطبان، این دوگانگی را خیلی زود متوجه خواهند شد و همین مخاطبانی که یک روزی برایتان کف می زدند، همین ها هم دیگر پای برنامه هایتان نمی نشینند و این شکلی، پایینتان می کشند؛ به همین راحتی؛ چرا که عقد اخوتی، نبسته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها