شورای امنیت احتمالا فردا نشستی درباره کشمیر برگزار می‌کند

یک منبع دیپلماتیک در سازمان ملل اعلام کرد، به دنبال تایید چین، شورای امنیت احتمالا فردا (جمعه برابر با 16 اوت) نشستی را حول محور وضعیت جامو و کشمیر برگزار خواهد کرد.

شورای امنیت احتمالا فردا نشستی درباره کشمیر برگزار می‌کند

یک منبع دیپلماتیک به خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: پس از آنکه چین نیز با تایید درخواست پاکستان خواستار برگزاری یک نشست غیرعلنی درباره وضعیت جامو و کشمیر شد، شورای امنیت احتمالا روز جمعه این نشست را برگزار خواهد کرد.

این منبع افزود: نمایندگی دایم چین در سازمان ملل با اشاره به نامه ارسال شده از سوی پاکستان از شورای امنیت خواست تا نشست غیرعلنی را درباره وضعیت جامو و کشمیر برگزار کند.

در این نامه آمده است، چین اعتراضی به انجام مذاکراتی در این باره آن هم پشت درهای بسته در پاسخ به درخواست تمام طرف‌ها ندارد.

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل نیز گفت، مسکو مخالفتی با بررسی تحولات جامو و کشمیر و اینکه این مذاکرات پشت درهای بسته باشد، ندارد.

روز سه شنبه شاه محمود قریشی، وزیر امور خارجه پاکستان در نامه‌ای خطاب به رئیس شورای امنیت درخواست کرد تا این سازمان نشستی را در خصوص وضعیت جامو و کشمیر برگزار کند. وی در این نامه به تعدادی از نقض‌های حقوق بشری که مدعی است توسط مقامات هند قبل و بعد از تصمیمشان برای لغو وضعیت خودمختاری کشمیر صورت گرفته و همچنین تهدیداتی که این تصمیم و این اقدامات برای صلح و امنیت بین‌المللی دارند، اشاره کرد.

منبع: ایسنا

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها