پرواز پهپادهای ترکیه‌ای بر فراز شمال سوریه

آنکارا اعلام کرد، عملیات مشترک نیروهای ترکیه و آمریکا برای ایجاد منطقه امن در شمال سوریه آغاز شده و در این راستا پهپادهای ترکیه بر فراز شمال سوریه به پرواز درآمده‌اند.

پرواز پهپادهای ترکیه‌ای بر فراز شمال سوریه

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که وزارت دفاع ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در چارچوب اقدامات مربوط به ایجاد منطقه امن در شمال سوریه، پهپادها شروع به انجام ماموریت کرده‌اند

در این بیانیه ضمن ارائه اطلاعاتی درباره منطقه امن که با هماهنگی آمریکا در شمال سوریه ایجاد خواهد شد، آمده است: روند تشکیل مرکز عملیات مشترک ترکیه و آمریکا در شهر شانلی‌اورفا به منظور ایجاد منطقه امن در شمال سوریه همچنان ادامه دارد. پهپادها نیز به انجام مأموریت پرداخته‌اند.

وزارت دفاع ترکیه قبل از این در بیانیه‌ای اعلام کرده‌ بود، ترکیه با تیم آمریکایی متشکل از شش نفر روز دوشنبه در شانلی اورفا مقدمات احداث زیرساخت‌های مرکز عملیات مشترک را آغاز کرد و تجهیزات مربوط به ماموریت‌های حساس ویژه این مرکز تامین شده و تلاش برای تاسیس این مرکز و فعال سازی آن برای عملیات مشترک در اسرع وقت ادامه دارد.

در راستای فراهم سازی مقدمات تاسیس این مرکز، هیئت آمریکایی با فرماندهی یگان سوم مرزی در شهرستان آکجا قلعه در شانلی اورفا اقدام می‌کند.

شهردار آکجا قلعه بر اهمیت ایجاد منطقه امن اشاره کرد.

منبع: ایسنا

63

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها