همه شاکیان حسن عباسی؛ کدام حرف او برایش گران تمام شد؟

با آنکه حسن عباسی تحصیلات و تخصص مرتبط ندارد، در موارد متعددی از جمله سیاست، مذهب، اقتصاد، ورزش، فرهنگ و تاریخ اظهارنظر‌های شاذی کرده است.

همه شاکیان حسن عباسی؛ کدام حرف او برایش گران تمام شد؟

گفته شده دستگیری حسن عباسی از سوی سازمان قضائی نیرو‌های مسلح و با شکایت معاون حقوقی وزارت اطلاعات بابت سخنرانی اخیر و ادعا‌های عجیبش درباره رابطه کانال آمدنیوز و وزارت اطلاعات بوده، اما ماجرای حملات این تئوریسین اصولگرا که حامیانش او را صاحب مکتب دکترینال بدون مرز می‌خوانند، به همین‌جا ختم نمی‌شود و او سابقه حمله به وزارت اطلاعات دولت فعلی را هم دارد.

اگرچه در این میان حسن عباسی تنها نیست و جریانی در میان اصولگرایان مدت‌هاست که خط تضعیف وزارت اطلاعات را در دولت فعلی به پیش می‌رانند، اتفاقی که به‌هیچ‌عنوان در دولت احمدی‌نژاد، نه‌تن‌ها دیده نمی‌شد، بلکه برعکس وزارت اطلاعات مورد حمایت صد درصدی منتقدان امروزینش بود، اگر هم فرد یا جریانی نقدی ساده بر برخی عملکرد‌ها داشت، از سوی همین جریان تخریبی امروز، متهم به این می‌شد که به‌دنبال تخریب و تضعیف اقتدار این وزارتخانه است!

حسن عباسی پیش از ادعا‌های اخیرش هم گفته بود: «من صد بار از این وزیر اطلاعات پرسیدم چرا در جمهوری اسلامی مقامات حکومت باید فرزندانشان در آمریکا زندگی کنند؟ مگر ما نمی‌گیم مرگ بر آمریکا؟ مگر ۳۹ سال آمریکا به ما ضربه نزده؟ مگر هر روز آمریکا نمی‌گه من علیه جمهوری اسلامی طرح براندازی دارم؟ خدا لعنت کنه مدیری در جمهوری اسلامی که بچه‌ش تو آمریکا زندگی می‌کنه، ولی وزارت اطلاعات ما درمورد مسئله فساد فرزندان مسئولین مملکت در آمریکا و انگلیس و کانادا که چند صد نفر هستند سکوت می‌کنه! مردم! مطالبه‌تان از وزیر اطلاعات باشه نه رهبری. آقای آملی‌لاریجانی! آقای علوی! بی‌مبالاتی شما جهت فلش مسئولیت‌ها را برده سمت رهبری، آقا! برخورد کنید، یه مقداری انقلابی برخورد کنید! اگر مردم میگن چرا رهبری مثل امام علی برخورد نمی‌کنه، قوه قضائیه! دو تا از برادران گردن‌کلفت مسئولین این مملکت را بگذار کنار چوبه دار تا مردم بفهمند یعنی چه!».

او یک بار دیگر هم مدعی شده بود: «اخیرا مقامی در وزارت اطلاعات متعرض فیلم «قلاده‌های طلا» شده بود. آن روز که این فیلم ساخته شد، من در شورای پروانه نمایش شاهد بودم که دوستان وزارت اطلاعات آمدند و نظرات کارشناسی خود را دادند و نظرات هنری را هم دوستان سینمایی دادند و فیلم اکران شد. وظیفه وزارت اطلاعات این است که ابتذال و انحراف فرهنگی را در معاونت فرهنگی شناسایی کند. یعنی جاسوسان فرهنگی که می‌خواهند فرهنگ را تخریب کنند؛ اما اینکه دو، سه نفر در وزارت اطلاعات چند سالی است که به صداوسیما فشار می‌آورند که چرا این فیلم پخش می‌شود، بار هنری ندارد چرا‌که این دوستان سواد هنری ندارند، همچنین بار اعتقادی، سیاسی و امنیتی نیز ندارد».

حسن عباسی در ادامه گفته بود: «چه کسی گفته شما به‌عنوان وزارت اطلاعات می‌توانید بگویید فلان فیلم امنیتی ساخته شود یا نشود؟ این‌همه پرونده جاسوسی و ضدجاسوسی در سازمان‌ها وجود دارد. آیا این وزارت اطلاعات در سال‌های اخیر نسبت به سینمای مبتذل که مدام در حال تخریب چهره ملی است، خود را حساس نمی‌داند؟ لذا من به این دوستان می‌گویم که مراقب باشند. اگر در کار‌هایی دخالت کنند که در حیطه وظایفشان نیست، ما مجبور می‌شویم نام افرادی که در دستگاه اطلاعاتی بوده‌اند و مشکلاتی داشته‌اند و نیاز است جامعه آن‌ها را بشناسند، بازگو کنیم».

با آنکه حسن عباسی تحصیلات و تخصص مرتبط ندارد، در موارد متعددی از جمله سیاست، مذهب، اقتصاد، ورزش، فرهنگ و تاریخ اظهارنظر‌های شاذی کرده است. یکی از مشهورترین اظهارات عباسی نیز این است که خود را «کیسینجر اسلام» خوانده است. از او بسیار شکایت شده، اما بابت هیچ‌کدام پایش به محبس نرسیده. نهایتا دو، سه روز بازداشت موقت بوده و آزاد شده است. ۱۶ خرداد ۱۳۸۸ در پی سخنرانی در پردیس دانشکده‌های فنی دانشگاه تهران و مصاحبه با روزنامه وطن امروز در تاریخ سوم خرداد ۱۳۸۸ با عنوان «چرا می‌خواهند احمدی‌نژاد نباشد؟» و سخنرانی در تالار سیدالشهدای تهران با عنوان «مهندسی افکار عمومی» به شکایت دفتر مرحوم هاشمی‌رفسنجانی و حسن روحانی بازداشت شد که بعد‌ها در دادگاه، رفع اتهام و تبرئه شد. علی شمخانی درباره او گفته است: «اگر حسن عباسی و عباسی‌های دیگر به جبهه می‌آمدند و ما کمبود نیرو نداشتیم، مسئله فرق می‌کرد. ایشان در جبهه حضور نداشتند». گرچه بعدا عباسی این ادعا را رد کرده و چند عکس او با لباس نظامی هم منتشر شد.

مرداد ۱۳۹۵ سخنرانی‌ای از عباسی منتشر شد که در آن گفته بود ارتش بی‌سروصدا فقط در پادگان‌ها حضور دارد؛ آمریکا چنین نیرویی را می‌خواهد. احمدرضا پوردستان، فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش، با انتقاد شدید از سخنان حسن عباسی گفته بود: «از طریق مدیریت حقوقی نیروی زمینی ارتش، علیه عباسی طرح دعوا شده است. وی بدون شناخت و آگاهی اقدام به بیان سخنانی نسنجیده کرد و باید هرچه‌زودتر از مجموعه ارتش جمهوری اسلامی ایران و عموم ملت ایران عذرخواهی کند، در غیر این صورت موضوع به‌طور جدی‌تر پیگیری می‌شود و منتظر واکنش مراجع قضائی در این ارتباط خواهیم بود».

عباسی بعد از این شکایت به‌دلیل ممانعت از تودیع وثیقه بازداشت و سه روز بعد آزاد شد. آخرین‌بار بابت شکایت معاونت حقوقی دولت در سال ۹۷، هفت ماه حبس گرفت، اما حامیانش آن‌قدر سروصدا کردند که این حکم هیچ‌وقت به مرحله اجرا درنیامد. خودش و حامیانش البته مدعی بودند شاکی او شخص رئیس‌جمهوری است، اما معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرائی معاونت حقوقی رئیس‌جمهور گفته بود در سال ۱۳۹۵ به‌دلیل توهین‌های مکرری که ایشان مطرح می‌کرد، ناگزیر شدیم طرح شکایت کنیم که این موضوع تحت دو عنوان «نشر اکاذیب» و «توهین به مسئولین» صورت گرفت.

این پرونده در جریان رسیدگی قرار داشت و شکایتی از وزیر راه و شهرسازی هم به این مجموعه اضافه شد و بعد از تحقیقات مفصلی که در دادسرا انجام شد، در نهایت درخصوص موضوع «توهین» با کیفرخواست به دادگاه کیفری ارجاع شد. باز هم ما در این فاصله سعی کردیم ببینیم که اگر ایشان در صحبت‌های بعدی این رفتار را خاتمه می‌دهد و توهین نمی‌کند، پرونده را پیگیری نکنیم، اما متأسفانه ادامه این روند ما را ناگزیر به پیگیری این موضوع کرد.

معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی امور حقوقی دستگاه‌های اجرائی معاونت حقوقی رئیس‌جمهوری در ادامه گفته بود: «حسن عباسی در دادگاه بدوی در ارتباط با «توهین»‌های مکرر محکومیت پیدا کرد، اما درخصوص «نشر اکاذیب» دادگاه بدوی برای ایشان حکم برائت صادر کرد که با تجدیدنظرخواهی ایشان از رأی محکومیت، پرونده به دادگاه تجدیدنظر رفت و بعد از رسیدگی‌های مفصل در نهایت دادگاه تجدیدنظر به استناد ماده ۶۰۹ قانون مجازات، ایشان را به پنج فقره حبس هفت‌ماهه محکوم کرد».

او گفته بود: «رأی محکومیت از سوی شعبه ۶۸ دادگاه تجدیدنظر استان تهران در مهرماه سال ۹۷ صادر و، چون در مقام تجدیدنظر از رأی بدوی صادر شده، رأی قطعی و لازم‌الاجراست که ظرف چند روز آینده اجرا خواهد شد». البته هیچ‌وقت مشخص نشد که این حکم چرا اجرا نشد

مدیر کل حقوقی وزارت اطلاعات: حسن عباسی دوره حبس قطعی خود را می‌گذراند
مدیرکل حقوقی وزارت اطلاعات گفت: متعاقب تعریضات و انتساب موارد خلاف واقع متعدد و مکرر توسط آقای عباسی به وزارت اطلاعات و سربازان گمنام این مرکز عظیم مبارزه و جهاد _باوجود خویشتن‌داری این وزارتخانه و کارکنان خدوم آن در بسیاری از موارد با ابتناء به حفظ مصالح امنیت ملی_ وزارت اطلاعات با استناد به یکی از تعریضات ایشان که او در سخنرانی مدعی شده بود نیت وزارت اطلاعات ایجاد تغییر و تحول در نظام بوده و همچنین مدعی شده بود وزارتخانه متبوع با کانال ضد نظام در ارتباط است و...، این وزارتخانه نسبت به طرح شکایت نزد مرجع قضائی اقدام کرد و پس از طی تشریفات رسیدگی بر اساس موازین قانونی، نهایتا رأی محکومیت او در مرحله بدوی رسیدگی توسط شعبه محترم رسیدگی‌کننده صادر و رأی مزبور با توجه به تجدید‌نظر‌خواهی مشارالیه در مرحله تجدید‌نظر نیز مجددا رسیدگی و محکومیت ایشان با حکم شعبه تجدید‌نظر رسیدگی‌کننده قطعی شده و قاعدتا حبس ایشان در راستای شکایت وزارت اطلاعات و اجرای حکم قطعی صادره از مقام محترم صالح قضائی، توسط مراجع ذی‌صلاح انجام شده است.

منبع: شرق

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 20
  • کاربر ناشناس
    0

    اگر نهادها و دستگاهها اجازه نقد ندهند و نقدپذیر نباشند باید شاهد بدتر شدن اوضاع زندگی مردم از اینکه هست باشیم مسئولیت در اسلام شیرین نیست سنگین است به این معنی که کسیکه مسئول امور مردم شد با مردم طرف است و باید خود را آماده برای پاسخگویی به شبهات بداند در غیر اینصورت ضریب انحراف بالا میرود در صورتیکه اگر یک نظارت همگانی بر دستگاها باشد ضریب انحراف کم میشود شاید معنی ایه کلکم راع و کلهم مسئول عن رعیته نیز همین باشد البته نقد کننده باید مواظب باشد شخصی یا اشخاصی را تخریب نکند مگر اینکه اطمینان حاصل کند

    نظرات شما -
    • ا
      0

      به نام خدا ،چرا باید کسی رو که اینقدر جدی صحبت کنه محاکمه کنند چرا از حق فرار میکنید ؟

    • کاربر ناشناس
      0

      اینهایی که این آقا گفته حقیقت وانتقاد است هیچ گونه توهینی به هیچ وجه عنوان نکرده چون فهم و درک ایشان بهتر است تاب انتقاد راندارند وخود را باخته‌اند ترسوهای بزدل درود بر افشاگری و مرگ برمنافق.

    • کاربر ناشناس
      0

      نقد کند نه تخریب کند,

  • حسین
    0

    دکترای چرت گویی داره

  • حامی
    0

    روحانی بدان وآگاه باش امروز زور وقدرت داری صدای حقگو وحق طلب دکترعباسی راخفه وی را دربند می کنی فردا حامیان حق چنان بلائی بر سرت خواهند آورد که هیچ وقت صدای حقی را خفه نکنی دکتر عباسی ازفقر بدبختی گرانی حرف زد دکتر عباسی گفته پسماند اتمی غرب را درخاک مقدس به خون شهداء دفن نکن خیانت به نسل های آینده نکن کیش را نفروش چابهار رابه چین نده این صدا راخفه کنی صدها صدا دیگر بلند خواهد شد

  • ۸
    0

    مثل دو طابعیتی ها حسن دروغ گفته اصلا تو ایران دو طابعیتی نداریم بعد میان میگن داریم

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      اولا تابعیت. دوما امکان اینکه همه ی مسئولین را با اسم کوچک صدا کرد وجود دارد یا نه.

  • رزمنده
    0

    کاش مناظره میکردند و هر کسی محکوم میشد بازداشت میشد چه دکتر عباسی چه وزیر نقاشی

  • ا.فدایی
    0

    به نظر من یک مناظره تلوزیونی بین استاد عباسی و شاکیان با حفظ موازین شرعی خیلی کارساز است.

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      رژیم برگشته احتیاج نیست دیگه آمریکا علیه جمهوری اسلامی کاری بکنه دکتر عباسی که حرف حق میزنه وبه فکر مردمه بازداشت میشه واونیکه علنی قتل انجام میده تبرئه میشه واقعا تو این مملکت چه خبره چرا مردم باید به دشمن خودشون رائ بدن ویه ادم فاسد بیارن سر کار امیدوارم دفعه بعد آگاهانه تر رائ بدیم.

    • حامی
      0

      رژیم برگشته احتیاج نیست دیگه آمریکا علیه جمهوری اسلامی کاری بکنه دکتر عباسی که حرف حق میزنه وبه فکر مردمه بازداشت میشه واونیکه علنی قتل انجام میده تبرئه میشه واقعا تو این مملکت چه خبره چرا باید به دشمن خودمون رائ بدیم ویه ادم فاسد بیاریم سر کار امیدوارم دفعه بعد آگاهانه تر رائ بدیم یکی رو میبینی دوازده سال روی صندلی ریاست مجلس میشینه زخم بستر گرفته ولی دست بردار قدرت نیست روحانی چه کار دیگه باید میکرد که استیضاح نمیشد .

    • کاربر ناشناس
      0

      رژیم برگشته احتیاج نیست دیگه آمریکا علیه جمهوری اسلامی کاری بکنه دکتر عباسی که حرف حق میزنه وبه فکر مردمه بازداشت میشه واونیکه علنی قتل انجام میده تبرئه میشه واقعا تو این مملکت چه خبره چرا مردم باید به دشمن خودشون رائ بدن ویه ادم فاسد بیارن سر کار امیدوارم دفعه بعد آگاهانه تر رائ بدیم.

  • یزدان
    0

    دکتر عباسی حرف دل 80ملیون ایرانی را زده حرف حق انشاالله رهبری مانع ظلم به این مبارز راه خدا وایران واسلام میشوند

  • ali.ma
    0

    ظاهراً نویسنده این مقاله نقش مدعی العموم به خوبی اجراء کرده ، کمی هم بیطرفی بد نیست

  • کاربر ناشناس
    0

    رژیم برگشته احتیاج نیست دیگه آمریکا علیه جمهوری اسلامی کاری بکنه دکتر عباسی که حرف حق میزنه وبه فکر مردمه بازداشت میشه واونیکه علنی قتل انجام میده تبرئه میشه واقعا تو این مملکت چه خبره چرا مردم با%

  • محمدعبدی
    0

    خوشحالم که ایشون دستگیر شده چون واقعآ به شخصیت‌های سیاسی کشور توهین می‌کرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      به کدام شخصیت سیاسی توهین کرده به سیاسیونی که ازفسادورانت خواری حمایت میکنندتوهین کرده که دستگیرش کردند

  • Mohamadali
    0

    دولتهای قبلی نشان دادند که در دوره دوم تصدی امور خصوصا سالهای پایانی دوره نیروهای دولتی در مورد رانت خواری فساد مالی واینگونه مسائل دست ها را باز گذاشته و بازار فساد به شدت گرم میشود البته در این دولت این مسئله از پایان دوره به اوایل دوره نقل مکان و زمان کرده و هر روز به عادت خبر مفسده بزرگی به گوش میرسد آن هم دولتی که دائما در بوق کرنا صدای نقد پذیری ایشان بلند است حالا چگونه است که هرکس نقدی و مسئله ای عنوان میکند با شکایت ایشان روبرو وبه حبس و غل و زنجیر محکوم؟؟؟؟ خدا عالم است

  • کدخدا
    0

    تا بوده همین بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها